Deze kopmannen rijden de Giro d’Italia 2019

dinsdag 2 april 2019 om 10:00

foto: Cor Vos

Volgende maand staat de eerste grote ronde van het jaar alweer op het programma. Wie zijn van plan om te strijden voor de roze trui van de Giro d’Italia? WielerFlits zet de kopmannen op een rijtje.


Klassementsrenners in de flag-it Giro d’Italia (11 mei-2 juni)

AG2R La Mondiale: flag-fr Tony Gallopin, flag-fr Alexis Vuillermoz

Astana: flag-co Miguel Ángel López
Ondersteuning: flag-es Ion Izagirre, flag-es Pello Bilbao

Bahrain Merida: flag-it Vincenzo Nibali
Ondersteuning: flag-it Domenico Pozzovivo

BORA-hansgrohe: flag-it Davide Formolo, Rafal Majka

Deceuninck-Quick Step: flag-lu Bob Jungels

Dimension Data: flag-au Ben O’Connor

Jumbo-Visma: flag-si Primož Roglič
Ondersteuning: Voorlopige selectie 

Katusha-Alpecin: flag-ru Ilnur Zakarin

Mitchelton-Scott: flag-gb Simon Yates
Ondersteuning: flag-co Esteban Chaves

Movistar: flag-es Mikel Landa, flag-es Alejandro Valverde
Ondersteuning: flag-ec Richard Carapaz

Team Sky: flag-co Egan Bernal
Ondersteuning: flag-it Gianni Moscon, flag-gb Tao Geoghegan Hart

Team Sunwebflag-nl Tom Dumoulin
Ondersteuning: Voorlopige selectie

Trek-Segafredo: flag-nl Bauke Mollema

UAE Emirates: flag-it Fabio Aru


Sprinters in de flag-it Giro d’Italia (11 mei-2 juni)

BORA-hansgrohe: flag-de Pascal Ackermann

Deceuninck-Quick Step: flag-it Elia Viviani

Lotto Soudal: flag-au Caleb Ewan

Groupama-FDJ: flag-fr Arnaud Démare


Dit bericht blijven wij bijwerken.

Dit artikel delen:

32 Reacties

richieportefan1 17 januari 2019 om 17:08

toch weer mooie deelnemerslijst nu al. dumoulin de favoriet in mijn ogen met roglic en yates. nibali lopez en bernal gevaarlijke outsiders denk ik en dan met zakarin en landa 2 andere namen waarvan ik toch wel een goed klassement verwacht. landa gaat denk ik in de tijdritten veel verliezen zakarin daar in tegen kan daar op veel mannen tijd goed maken. verwacht van aru en mollema eigenlijk niet zoveel maar ze mogen me altijd positief verrassen. heb er nu al zin in!

vincenzo 17 januari 2019 om 17:22

Valverde als "kopman"??

vincenzo 17 januari 2019 om 17:23

Gallopin als "kopman"??

aardappeljager 17 januari 2019 om 17:57

Was toch niet heel slecht in de Vuelta. Echte kopmannen voor alle 3 de rondes is lastig daar

Ab Normaal 17 januari 2019 om 21:37

@Aardappeljager
Giro: Latour – Gallopin
Tour: Bardet, ondersteuning Gallopin en Vuillermoz
Vuelta: Latour – Vuillermoz

Dat had ik gedaan.

ASF 17 januari 2019 om 17:37

Gaat weer een heerlijke Giro worden zo, heerlijk deelnemersveld

tdola 17 januari 2019 om 17:47

Is dit bedoeld als klassements kopmannen, lijkt er wel op, dat misschien erbij zetten!?

Want viviani rijdt de giro en is echt een kopman en staat er nu niet bij.

aardappeljager 17 januari 2019 om 17:59

Lijkt me ook ja. Missen nog wel wat sprinters in het lijstje die als kopman gaan

IlPirata 17 januari 2019 om 17:49

Die Richard Carapaz zal wel balen dat er zoveel kopmannen zijn bij Movistar. Toch 1 vd revelaties van de vorige giro en knap op een vierde stek geëindigd. Mag nu weer knechten, maar hij is nog jong.

ChefSpijker 17 januari 2019 om 18:29

Majka mist bij Bora. Dat lijkt me toch wel dé kopman daar. Als die heel goed is, heeft die misschien nog een kansJE op het podium. Formolo is sowieso max p6-10.

Ab Normaal 17 januari 2019 om 21:38

Denk dat Majka definitief de klassementsambities vaarwel heeft gezegd.

AWestie 17 januari 2019 om 18:32

Ik kan geen bevestiging vinden buiten PCS om, maar zij delen een programma niet vaak uit het niets, toch?: https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2019/gc/startlist >> Aan de hand hier van zou ik Woods toevoegen voor EF als het alleen maar over ronderenners gaat. Wat sprinters betreft tot nu toe volgens hen: Nizzolo, Demare, Gaviria, Ewan, Ackermann en Viviani.

ChefSpijker 17 januari 2019 om 22:59

Woods heeft uitgesproken graag naar de Tour te willen als knecht/rittenjager en als ie zich nog fit voelt weer naar de Vuelta. Dus Giro zal wel niet kloppen.

Jans Koerts 17 januari 2019 om 19:06

Inderdaad weer alles op de Giro 2019, zoals de laatste jaren!!!

betonmolen 20 januari 2019 om 15:50

Dumoulin en Roglic de meeste ondersteuning volgens het lijstje

Baik-Baik 20 januari 2019 om 16:53

Ik mis een voormalig podiumrijder van de Giro als kopman.

vluggejapie 20 januari 2019 om 18:11

De Gendt als kopman? Lijkt me sterk…

evos01 20 januari 2019 om 19:22

Viviani is als sprinter ingezet.
Caleb Ewan moet beslist geen kopstoten meer uitdelen,zoals in TDU.
Ik verheug me op GIRO!!!!

Marveloke 20 januari 2019 om 19:48

Hopen dat Fabio Aru iets moois kan laten zien komende Giro. Zelf vind ik dat de Tour meer geschikt voor hem leek, maar als hij liever de Giro rijdt dan rijdt hij de Giro. Hopelijk rijdt hij daar met meer grinta dan dat hij zou doen in de Tour

JayJay 21 januari 2019 om 00:07

Go Dumoulin!!

Alexander 21 januari 2019 om 14:55

Toch wel weer een paar grote jongens aan de start. Ik verwacht echt veel van Lopez, maar ook Yates zal wel prima in orde zijn. Wat was die vorig jaar goed. Nibali altijd moeilijk om van te winnen, maar die lijkt toch beetje over zijn top heen. Movistar met Carapaz maar vooral ook Landa wordt heftig blok om te verslaan. Heb er al heel veel zin in.

Kannibaal van Schepdaal 4 februari 2019 om 13:58

Wie zijn jullie favorieten op dit moment en in welke volgorde?

Ik denk nu aan 1) Dumoulin, 2) Roglic, 3) Bernal, 4) Yates, 5) Nibali, 6) Lopez.

Man met de hamer 4 februari 2019 om 14:31

Yates gaat iedereen volledig aan gort rijden. U kunt uw geld gaan inzetten.
.

Gilberto 4 februari 2019 om 15:01

Deelnemersveld om de vingers bij af te likken.
Ben alleen bang dat het weer een niet te vertrouwen angelsaks word….

Mwielerfan 4 februari 2019 om 20:20

Gelukkig is dumoulin Nederlands en dus automatisch volledig te vertrouwen

Covadonga 4 februari 2019 om 23:10

Lol

Man met de hamer 4 februari 2019 om 23:51

Als het maar iemand zonder astma is, dan vind ik het allemaal best.

Brummel 2 april 2019 om 13:51

Wat is Bauke eigenlijk aan het doen? Sinds Strade Bianche niet meer gezien

west 2 april 2019 om 14:33

Verwachten we nog dat Jungels mee gaat bergop? Die zal iets zwaar staan op het moment?

Jean Dumas 2 april 2019 om 17:14

De Tour heeft een serieus probleem: vorig jaar piekten twee van de drie beste ronderenners naar de Giro, nu is de leegloop in de breedte nog groter.

Covadonga 2 april 2019 om 20:29

Gaviria start toch ook. Is geen slechte sprinter, me dunkt.

Brummel 3 april 2019 om 11:51

volgens mij is zijn hoofddoel de Tour (maar misschien heb ik wat gemist in de tussentijd)