Giro 2019: BORA-hansgrohe met Ackermann, Formolo en Majka

maandag 6 mei 2019 om 09:25

Kan de Duits kampioen schitteren in Italië? - foto: Cor Vos

BORA-hansgrohe heeft de acht renners voor de eerste grote ronde van het jaar op papier staan. De Duitse ploeg rekent onder meer op Pascal Ackermann, Davide Formolo en Rafal Majka.


Na een valpartij van Ackermann in de Tour of the Alps werd nog even gevreesd voor zijn deelname, maar met de zege in Frankfurt-Eschborn toonde hij aan klaar te zijn voor de Italiaanse grand tour. Hij kan in de sprintvoorbereiding rekenen op Cesare Benedetti, Rudiger Selig en Michael Schwarzmann.

Mocht het parcours wat te lastig worden voor de Duitse sprinter, heeft de ploeg van Jay McCarthy nog een snelle heuvelsprinter in de gelederen. Voor het klassement is het uitkijken naar Formolo en Majka. De Italiaan werd bij zijn vorige twee deelnames tiende en zal erop gebrand zijn dit jaar beter te doen. Met een tweede plaats in Luik-Bastenaken-Luik liet hij zien dat het met de vorm wel goed zit.

De Pool Majka is een tweede klassementstroef voor de Duitse WorldTour-ploeg. Het is al van 2016 geleden dat hij nog eens meedeed aan de Giro, maar kan wel terugkijken op een prima track record: zevende, zesde en vijfde bij zijn drie deelnames. Komt hier een logisch vervolg in?

Selectie flag-de BORA-hansgrohe voor de flag-it Giro d’Italia
flag-de Pascal Ackermann
flag-it Cesare Benedetti
flag-it Davide Formolo
flag-pl Rafal Majka
flag-au Jay McCarthy
flag-pl Pawel Poljanski
flag-de Michael Schwarzmann
flag-de Rudiger Selig


Giro 2019: Deelnemerslijst

Dit artikel delen:

13 Reacties

assen 6 mei 2019 om 09:59

Wat en sterk team zeg. Minstens 1 top10 plek in AK en 2 of meer etappezegs, voor minder zou ik niet gaan met zo’n team.

Jori 6 mei 2019 om 10:07

Qua AK is er echt 0 ondersteuning voor Majka en Formolo, behalve misschien elkaar. In dit veld moeten ze ook gewoon voor ritzeges en de bergtrui gaan, 1x top 10 zou anders al goede prestatie zijn
Ackermann voor de puntentrui met goede ondersteuning

Verweggistan 6 mei 2019 om 10:19

Benedetti voor Formolo en Poljanski voor Majka. En McCarthy kan soms ook verrassend lang mee.

Corné 't Glansarm 6 mei 2019 om 10:23

Lijkt mij inderdaad logisch om met Formolo of Majka voor de lange ontsnapping en bergtrui te gaan en met Ackermann voor een ritzege. Afhankelijk van welke sprinters zich na de eerste anderhalve week sparen en vroeg afstappen met het oog op de Tour is de puntentrui een optie

Scott Sunderland 6 mei 2019 om 10:38

Je hoort echt nooit een update over Leopold König, een klassementsrenner in deze ploeg. Heeft al drie jaar nauwelijks wedstrijden gereden door een knieblessure. Maar staat nog steeds officieel onder contract.

LB108 6 mei 2019 om 11:05

Als hij een 3 jarig contract getekend heeft en dan “blesseerd” geraakt kan je er weinig aan doen vrees ik..

Bergbeklimmer 6 mei 2019 om 17:08

Is Majka volledig hersteld van zijn val onlangs?

Jan Blokland 6 mei 2019 om 20:04

Dit is toch wel een lekker ploegje. Ackerman , Formolo en Majka kunnen echt wel wat top tien plaatsen bij elkaar fietsen.

Covadonga 6 mei 2019 om 21:48

Ik denk dat ze die graag inruilen voor eenmaal ritwinst.

KimJungPoels 6 mei 2019 om 22:20

Ackermann de te kloppen man deze Giro qua sprint joh!

oilsmoke 6 mei 2019 om 22:41

Fijn om het commentaar van de kenners ook eens terug te lezen:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/davide-formolo-voelt-zich-klaar-om-luik-bastenaken-luik-te-winnen/

Romāns Vainšteins 6 mei 2019 om 22:53

Valt alleszins mee toch ?

Mocht Fuglsang destijds hetzelfde hebben laten optekenen had deze meer hoon over zich heen gehad gok ik.

Samlambeej 6 mei 2019 om 23:19

Ik heb me reeds geëxcuseerd in het volgtopic. (in het Italiaans) Hij was echter wel nog ver af van winnen he. Volgend jaar komt hij wellicht iemand anders tegen.