Giro 2019: Movistar wedt op twee paarden met Landa en Carapaz

maandag 6 mei 2019 om 10:55
Giro 2019: Movistar wedt op twee paarden met Landa en Carapaz

foto: Cor Vos

In navolging van veel andere ploegen heeft ook Movistar maandag zijn selectie voor de Giro d’Italia vrijgegeven. De Spaanse armada zal aangevoerd worden door Mikel Landa en Richard Carapaz.


Beide klimmers bewezen al in vorm te zijn tijdens de recent verreden Vuelta Asturias. Hier werden ze in de beslissende bergrit eerste en tweede. Landa ging vervolgens uit voorzorg niet meer van start en Carapaz schreef uiteindelijk het algemeen klassement op zijn naam. Bovendien werd Carapaz vorig jaar nog vierde in de Giro d’Italia. Landa werd in 2015 al eens derde.

De ondersteuning van het tweetal wordt aangevoerd door Andrey Amador, al tweemaal top-10 in de Giro, en de ervaren José Joaquín Rojas. Daarnaast staan ook Jasha Sütterlin, Hector Carretero, Lluís Mas en Antonio Pedrero klaar voor de twee kopmannen. De van tevoren verwachte naam van Carlos Betancur ontbreekt bij Movistar.

Selectie flag-es Movistar voor de flag-it Giro d’Italia
flag-cr Andrey Amador
flag-ec Richard Carapaz
flag-es Hector Carretero
flag-es Mikel Landa
flag-es Lluís Mas
flag-es Antonio Pedrero
flag-es José Joaquín Rojas
flag-de Jasha Sütterlin


Giro 2019: Deelnemerslijst

Dit artikel delen:

11 Reacties

Jori 6 mei 2019 om 11:15

Vooraf had ik geen cent gegeven voor de kans van Landa na alle valpartijen.
Maar om er alweer in het Baskenland en LBL te staan terwijl de vorm alleen nog maar moet groeien, dan is er zeker wat mogelijk!

Carapaz oogt sterker dan vorig jaar, dit zou weleens een mooi oorlogstandem kunnen zijn, wat ze ook zeker nodig hebben met de itt’s.

Witte Trui 6 mei 2019 om 11:38

Knappe tandem die lang mee moeten kunnen. Maar de ondersteuning is niet zo sterk als die had kunnen zijn (mede door het wegvallen van Valverde), terwijl Landa toch een serieuze outsider is voor eindwinst. Ploegsterkte vergelijkbaar met TJV en Sunweb denk ik, maar wel met een serieuze(re) schaduwkopman. Kunnen ze keuzes maken, of rijden ze (zoals vaker) elkaars ambities in de soep?

Samlambeej 6 mei 2019 om 12:19

Carapaz, die vorig jaar in de regen die bergetappe won waar Bouwman zo lang voorop was en een Landa zoals die van 2017: Bergkoning en gestreden voor 3 ritten, zijn zeer interessante aanvallende elementen.

Vibeman 6 mei 2019 om 12:29

Zal Rojas nog een sprintje van een grote groep meepakken?

Front-runner 6 mei 2019 om 14:51

Zal Vibeman informatie aan het inwinnen zijn voor zijn poultje?

Magnus Cort Nielsen 10 mei 2019 om 09:46

Ik denk het niet

Johnny7 6 mei 2019 om 19:09

2 sterke kopmannen maar ik heb wel eens een sterkere ploeg qua bergknechten gezien bij Movistar. Denk dat ze wel problemen gaan krijgen als er 1 van die 2 in het roze moet rijden in de laatste week.

Vibeman 6 mei 2019 om 22:45

@Frontrunner, Vibeman kan z’n eigen informatie wel verzamelen voor z’n poultje!

Romāns Vainšteins 6 mei 2019 om 22:57

Dus, zal Rojas nog een sprintje van een grote groep meepakken?

Samlambeej 6 mei 2019 om 23:22

Echt niet. @Vibeman tracht een beetje onzekerheid te zaaien over de keuze van een laatste budgetrijder. Op deze manier probeert hij (die helemaal niet van plan was Rojas in de selectie op te nemen), een voordeel te bekomen op de anderen, die door zijn 'subtiele tip', toch Rojas hebben opgenomen. :p ;) Een alom tegenwoordig fenomeen op poulefora. Rojas haha