Giro 2019: Astana trekt blik klimmers open rondom kopman López

maandag 6 mei 2019 om 10:26

Astana heeft bekendgemaakt met welke renners het Miguel Ángel López zal ondersteunen in de komende Giro d’Italia. De Kazachse succesformatie stuurt een waar arsenaal aan klimmers met de Colombiaan mee.


De ondersteuning voor Superman López is niet mis. Onder meer de Spanjaarden Ion Izagirre en Pello Bilbao, beiden vorig jaar top-10 in een grote ronde, zullen in dienst van de Colombiaanse klimmer rijden. Naast dit Spaanse klimgeweld staan ook nog Jan Hirt, Dario Cataldo, Andrey Zeits, Davide Villella en Manuele Boaro aan de start.

In twee van de drie rittenkoersen waarin López dit jaar aan de start kwam, won hij het algemeen klassement. In zijn thuisronde Colombia 2.1 en de Volta Ciclista a Catalunya werd hij primus in het algemeen klassement. Vorig jaar reed de Colombiaan voor het eerst de Italiaanse grand tour. Toen sloot hij af met een derde plaats én de jongerentrui in zijn bezit. Voor dit laatste is hij dit jaar wederom de te kloppen man.

Selectie flag-kz Astana voor de flag-it Giro d’Italia
flag-es Pello Bilbao
flag-it Manuele Boaro
flag-it Dario Cataldo
flag-cz Jan Hirt
flag-es Ion Izagirre
flag-co Miguel Ángel López
flag-it Davide Villella
flag-kz Andrey Zeits


Giro 2019: Deelnemerslijst

Dit artikel delen:

12 Reacties

TrEb 6 mei 2019 om 10:31

Erg sterk dit team, verwacht er veel van vooral in de laatste week.
Zal Izagirre de schaduw kopman zijn?

Gerardv 6 mei 2019 om 11:09

Het lijkt me dat Izagirre zo lang mogelijk kort in het klassement blijft staan. Dit is ook zeker mogelijk, aangezien er tot etappe 12 geen bergetappe op het programma staat. Ik denk zelfs dat Izagirre tot die tijd hoger in het klassement zal staan dan Lopez, vanwege de twee tijdritten. Het zou zonde zijn om Izagirre te sparen, zeker wanneer Lopez uitvalt om wat voor reden dan ook.

Random wielerliefhebber. 6 mei 2019 om 11:34

Of Bilbao

Kannibaal van Schepdaal 6 mei 2019 om 15:12

@Random wielerliefhebber: Mij lijkt Hirt nog meer in vorm dan Bilbao. Die laatste rijdt de laatste tijd alleszins geen resultaten meer.

Izagirre zie ik door de tijdritten inderdaad lang bovenaan meedraaien. Als hij de benen heeft van het Baskenland, kan hij daar lang blijven staan, anders zal hij na etappe 12 wegzakken naar plaats 8-14.

ivo001 6 mei 2019 om 11:21

Ik denk dat Izagirre ook wel in de top 10 gaat finishen. Lopez zal in de 3e week aan een flinke inhaalrace moeten beginnen.

Witte Trui 6 mei 2019 om 11:34

Ploeg in vorm en een kopman die er lijkt te staan. Komt zeker in aanmerking voor het podium (zal verliezen in de tijdritten) en hopelijk een team dat ‘oorlog’ wil maken in de lastiger etappes. Mooi om te zien dat steeds meer ploegen hun zwaartepunt leggen in de Giro!

wouzzi 6 mei 2019 om 12:21

Hopelijk net zo’n Astana als in de Giro 2015, waar ze elke bergrit met 3/4 man bij de eerste 10 zaten:p

TrEb 6 mei 2019 om 12:45

dat lijkt me mogelijk!

assen 6 mei 2019 om 13:33

Mmm, supersterk, maar vooral renners voor de plekken 10-20, of misschien een enkeltje 5-10, of heb ik dat mis? Als blok hoop ik dat ze de Giro leuker maken

Sonsbach Allstars 6 mei 2019 om 14:24

Voor mij het sterkste team, maar of Lopez ook gaat winnen? Wanneer Lopez als Yates gaat koersen zie ik m wel kans maken. Hopelijk niet meer die kamikaze tactieken die ze in het verleden wel eens hebben laten zien.

fietsvriend 6 mei 2019 om 15:05

Duidelijk, die gaan oorlog maken in week 3.

Johnny7 6 mei 2019 om 19:11

Sterkste ploeg van allemaal. Hier kan je als kopman van een andere ploeg van dromen en het kan helpen een grote ronde te winnen. Ze kunnen een peloton slopen in de bergen als ze willen.