Giro 2019: Dimension Data vestigt hoop op O’Connor en Nizzolo

dinsdag 7 mei 2019 om 12:06
Giro 2019: Dimension Data vestigt hoop op O’Connor en Nizzolo

Giacomo Nizzolo - foto: Cor Vos

Langzamerhand raakt de startlijst van de 102de Giro d’Italia steeds beter gevuld. Ook Dimension Data maakte haar line-up bekend voor de eerste grote ronde van het jaar.


De equipe stuurt met Giacomo Nizzolo een tweevoudig winnaar van het puntenklassement naar de Ronde van Italië. Een ritzege wist de Italiaan echter nog niet te boeken in de roze ronde, en daar hoopt hij dit jaar vanzelfsprekend verandering in te brengen. Voorlopig staat zijn seizoenszegeteller op één, in februari won hij de slotrit van de Tour of Oman. Verder reed hij zich in massasprints nog niet in de prijzen.

“Zoals elk jaar is de Giro d’Italia één van mijn grootste doelen van het seizoen”, zegt Nizzolo in het perspraatje van de ploeg. “Natuurlijk wil ik voor etappezeges gaan, maar ik wil het team ook aan een goed klassement helpen. Het ziet ernaar uit dat er dit jaar meer tegenstanders zijn dan ooit in de sprints, maar ik ben klaar om te vechten.”

Ben O’Connor geldt als een van de pretendenten voor het jongerenklassement. Vorig jaar stond hij lange tijd voor Sam Oomen in het jongerenklassement en normaal gezien was dat ook zo gebleven, ware het niet dat hij in de negentiende rit ten val kwam en met een gebroken sleutelbeen moest opgeven. De Australische klimmer zint op revanche: “Ik wil graag bij de eerste tien rijden”, zegt hij over zijn ambities voor de Giro tegen Cyclingnews.

Selectie flag-za Dimension Data voor de flag-it Giro d’Italia
flag-gb Scott Davies
flag-it Enrico Gasparotto
flag-er Amanuel Ghebreigzabhier
flag-za Ryan Gibbons
flag-it Giacomo Nizzolo
flag-au Ben O’Connor
flag-au Mark Renshaw
flag-ch Danilo Wyss

Dit artikel delen:

16 Reacties

BXMR 7 mei 2019 om 12:11

Nizzolo nou niet echt overtuigend dit seizoen. Zouden ze niet heter Gibbons uitspelen in de sprints?

Wielert 7 mei 2019 om 17:01

Hallo, nergens maar ook nergens (!) in het artikel staat dat ze Nizzolo ipv Gibbons uitspelen. DDD vestigt hoop op Nizzolo, en hij heeft van de Giro een doel gemaakt. Of dat nou als aantrekker of als afmaker is, dat staat nergens.

Brummel 7 mei 2019 om 12:12

hee, renshaw fietst nog

ThorHushovd 7 mei 2019 om 12:18

O conner voor top 15 is geloofwaardig. Top 10 wordt heel lastig voor hem, heeft dit seizoen allesbehalve overtuigend gereden. Mogelijk kan hij goed pieken en laat hij ons positief verrassen.

xistnc 7 mei 2019 om 12:22

Vertrouwen ze in de sprints dan niet op Gibbons?

west 7 mei 2019 om 12:22

Waarom blijven ze, sinds Cavendish voorlopig nog niet in vorm is, Gibbons en Nizzolo in dezelfde koersen uitspelen?

Brabander 7 mei 2019 om 12:28

Op de 1 of andere manier heb ik gewoon geen enkel vertrouwen in goede prestaties van deze ploeg (net als dat ik dat bij Katusha al een tijd heb). De voorjaarscampagne liep ook alweer vierkant

josi 7 mei 2019 om 12:42

O’Connor was vorig jaar een aangename verrassing, maar heeft dit jaar nog niks gepresteerd. Het zou me zeer verbazen als hij hier ineens top-10 zou rijden. Als dit team 1 ritzege weet te pakken, mogen ze heel blij zijn.

SolerEritrean 7 mei 2019 om 12:57

Uitkijkend naar de prestaties van Ghebreigzabhier!

Evertonian 7 mei 2019 om 13:41

Gezondheid.

finton 7 mei 2019 om 19:22

… en uitkijkend naar hoe ze zijn naam uit gaan spreken :-)

Ab Normaal 7 mei 2019 om 14:15

Ik weet het nooit zo met teams die met 2 sprinters aan de start verschijnen.
Getuigd nooit zo van vertrouwen vind ik.
En eigenlijk ook terecht. Zowel Gibbons als Nizzolo rijden nou niet echt een goed jaar tot nu toe.

hartstikkebedankt 7 mei 2019 om 14:29

Gibbons reed juist wel goed in de eerste koersen dit jaar vond ik, na een slecht vorig jaar. Nizzolo tja, kan alle kanten op.

nonkel 7 mei 2019 om 14:30

Gibbons reed in januari en februari juist ijzersterk

Ab Normaal 7 mei 2019 om 14:33

Ja, maar daarna niet meer.

Polleke 7 mei 2019 om 23:31

Kan alleen maar beter worden voor DD….zou dom zijn als ze mannen gaan opofferen om O’Connor, in het beste geval, aan een verre ereplaats te helpen…