Giro 2019: Lotto Soudal verder met vier na opgave Jasper De Buyst

zondag 26 mei 2019 om 19:04
Giro 2019: Lotto Soudal verder met vier na opgave Jasper De Buyst

foto: Cor Vos (archief)

Voor Jasper De Buyst is de Giro d’Italia na vijftien dagen klaar. De Belgische renner van Lotto Soudal haalde de finish in Como niet, dat meldt zijn ploeg op social media.

De Buyst was een van de helpers voor sprintkopman Caleb Ewan deze Giro. Met de Australiër wist Lotto Soudal twee etappes te winnen. Toen de bergen kwamen, gooide Ewan ook al de handdoek in de ring.

Lotto Soudal moet de Giro d’Italia nu uitrijden met vier renners. Naast Ewan waren ook al Roger Kluge en Jelle Vanendert eerder afgestapt. Victor Campenaerts, Thomas De Gendt, Adam Hansen en Tosh Van der Sande zijn nog wel in koers.

Dit artikel delen:

9 Reacties

Random wielerliefhebber. 26 mei 2019 om 19:22

Met Adam Hansen hebben ze tenminste 1 renner die ten alle tijde uitrijd

Turtlehead 26 mei 2019 om 19:54

Was volgens mij al gepland. Hij zei tenminste zoiets toen Ewan z’n laatste won, dat ‘het werk erop zat’. Mooi op tijd voor de Tour denk ik?

tdcbolide 26 mei 2019 om 19:55

zouden hij en Kluge nu naar de Tour gaan?

Vinyakke 26 mei 2019 om 20:29

De Buyst zeker wel heb ik een vermoeden. Staan al vast: De Gendt, Wellens, Benoot & Ewan. Komen daar volgens mij zeker bij: Keukeleire & DeBuyst. Dan strijden Kluge, Wallays en Marczynski voor de overige 2 plaatsen en heb ik een sterk vermoeden dat Ewan Kluge er graag bij wil!

Random wielerliefhebber. 26 mei 2019 om 20:52

Ik denk eerder dat Kluge al zeker is voor een plekje, DeBuyst mag nog hopen.

Sagan=hulk 26 mei 2019 om 20:59

De Buyst gaat naar de Tour hoor, Marczynski gaan ze niet nog een keer sturen, die mag het opnieuw proberen waarmaken in de Vuelta.

Samlambeej 26 mei 2019 om 21:02

Kluge en De Buyst hebben het voortreffelijk gedaan. De Buyst was zijn laatste man. Wat we zien is dat Groenewegen nu resoluut voor Teunissen is gegaan en dat Viviani veel meer in het wiel blijft bij Morkov dan bij Sabatini. Het duo Selig-Ackermann lijkt me ook een vast gegeven en dus zou ik altijd Ewan laten beslissen of hij De Buyst dan wel Keukeleire mee wil.

Ik gok dat Marczynski afvalt (want De Gendt) en dat Wallays zijn kans krijgt na de zege laat in de Vuelta van vorig jaar.

ChefSpijker 26 mei 2019 om 22:01

Viviani kan beter het wiel van Richeze houden ;)

Mwielerfan 26 mei 2019 om 20:11

En vanendert ontdekte zeker dat het al mei was

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair