Giro 2019: Hart en Sivakov gelegenheidskopmannen Team Ineos

dinsdag 7 mei 2019 om 12:43
Giro 2019: Hart en Sivakov gelegenheidskopmannen Team Ineos

Hart (links) en Sivakov hielden huis in de Tour of the Alps - foto: Cor Vos

Noodgedwongen start Team Ineos met Tao Geoghegan Hart en Pavel Sivakov als speerpunten tijdens de Giro d’Italia, die zaterdag begint in Bologna. Beoogd kopman Egan Bernal en Gianni Moscon starten allebei niet, in plaats daarvan verschijnen Ivan Sosa en Eddie Dunbar aan het vertrek namens de Britse WorldTour-ploeg.


Dave Brailsford stuurt een ploeg met een gemiddelde leeftijd van 25 jaar naar de laars. “Dit is onze jongste ploeg ooit voor een grote ronde. Natuurlijk is het zonde dat Egan Bernal er vanwege zijn blessure niet bij kan zijn, maar we gaan het roer niet volledig omgooien. We trekken naar de Giro met de ontwikkeling van onze renners in het achterhoofd.”

“We hebben onszelf enkele doelen gesteld, maar het belangrijkste is dat we het koersverloop kleuren”, vervolgt Brailsford het persrelaas. “We willen elke renner zoveel mogelijk ervaring laten opdoen. De ervaren Salvatore Puccio en Christian Knees zijn geselecteerd om de renners bij te staan die voor het eerst een grote ronde zullen rijden.”

De kopmannen van Team Ineos tijdens de 102de uitgave van de Ronde van Italië hielden twee weken geleden huis in de Tour of the Alps. Sivakov won de tweede etappe en het eindklassement, Hart won twee etappes in de Alpenronde.

Selectie flag-gb Team Ineos voor de flag-it Giro d’Italia
flag-gb Tao Geoghegan Hart
flag-ru Pavel Sivakov
flag-ie Eddie Dunbar
flag-co Sebastian Henao
flag-de Christian Knees
flag-ec Jhonatan Narvaez
flag-it Salvatore Puccio
flag-co Ivan Sosa

Dit artikel delen:

21 Reacties

KimJungPoels 7 mei 2019 om 12:58

Oprecht een heerlijk ploegje. Kijk er naar uit om deze jonge gasten met de gevestigde orde te zien strijden deze Giro.

Gilberto 7 mei 2019 om 19:47

Ik zou ze maar niet teveel onderschatten. Ik had eerlijk gezegt voor Bernal’s afzegging al om een of andere reden het gevoel dat Bernal erdoor heen zou zakken en Sivakov uiteindelijk de sterkste zou blijken. Gezien ik het die ploeg niet gun, en je net zal zien dat het altijd zo zal lopen, verwacht ik nu dus ook dat Sivakov werelds blijkt te zijn

CasS 7 mei 2019 om 13:01

Ik denk echt dat deze jongens nog wat kunnen gaan laten zien deze Giro.

Natte spons 7 mei 2019 om 13:09

Ik verwacht zeker 1 van de twee en misschien zelfs allebei in de top10.

Jean Dumas 7 mei 2019 om 15:23

Sivakov is meer een diesel, Hart explosiever. Heb ze allebei in een Giropoeltje opgenomen.

jp.vanoosterhout 7 mei 2019 om 13:23

ik denk dat ze beide nog te kort komen voor de top 10,misschien enkele goede etappeklasseringen !

josi 7 mei 2019 om 13:32

Een ploeg met veel potentie. Voor een echte topklassering zullen ze nu nog tekort komen, maar hopelijk zullen die jonge renners zich willen laten zien nu ze eens niet in een treintje hoeven te rijden.

Sauerpraum 7 mei 2019 om 13:41

Zou me niets verbazen als Sosa uiteindelijk de beste prestatie neerzet van alle Ineosen.

Jori 7 mei 2019 om 13:54

mij wel, qua talent kun je twisten, maar verder is Hart in alles verder

KimJungPoels 7 mei 2019 om 13:58

@Jori

Het enige moment waar we Sosa en Hart echt kunnen vergelijken is Burgos vorig jaar. Daar was er een een stuk beter dan de ander, en dat is niet in lijn met jouw bewering.

Maar het zou me verbazen als Sosa hier voor een klassement gaat. Denk dat die mooi wat ritjes mag uitkiezen.

McMulenga 7 mei 2019 om 13:56

Leuk dat Bernal niet mee doet, dan kunnen we die jonge gastjes zien vechten voor wat ze waard zijn. Ik denk wel dat verwachtingen iets te hooggespannen zijn door veel volgers, top 10 zal er niet in zitten.

Ab Normaal 7 mei 2019 om 14:17

Sosa voor ritzeges en het bergklassement misschien?
Sivakov nog te vroeg denk ik, 3 weken op topniveau.
Denk dat Hart het verste kan komen.

AWestie 7 mei 2019 om 14:40

Ik denk plots ook: hoe staat Wout Poels in dit verhaal? Ik weet dat hij een andere opbouw had en dat hij andere doelen had staan én dat Ineos geen kopman wilde invliegen voor de Giro op deze korte termijn (in hoeverre Wout nog een kopman is) maar ik begin toch plots mijn kop te kraken op dit onderwerp. Had Ineos bijvoorbeeld wel voor Poels gekozen als absolute kopman als hij ipv Hart/Sivakov meesterknecht van Bernal was deze Giro? Vragen vragen vragen

Bever 7 mei 2019 om 15:07

@Retro Lex Ben bang dat ie door het toevoegen van Bernal en Moscon aan de Tour selectie zelfs nog daarvoor wordt overgeslagen en zich mag richten op knechten in de Vuelta. Wout moet nodig naar een andere ploeg.

Corné 't Glansarm 7 mei 2019 om 15:41
Quote van AWestie:
Had Ineos bijvoorbeeld wel voor Poels gekozen als absolute kopman als hij ipv Hart/Sivakov meesterknecht van Bernal was deze Giro? Vragen vragen vragen

Zelfs met een voorbereiding gericht op de Giro zou een kopmanschap van Poels even lachwekkend zijn als de klassementsambities van Ten Dam wanneer Hart, Sivakov of Sosa ook deel van de reeds aangewezen knechten uit zou maken.

Groningen 7 mei 2019 om 14:41

Mooi dat deze jonge jongens nu de vrijheid krijgen.

Met Bernal en Moscon was de gemiddelde leeftijd niet veel hoger geweest

Sonsbach Allstars 7 mei 2019 om 15:02

Ben ook heel benieuwd naar deze ploeg in de Giro. Etappewinst moet zeker kunnen. Qua klassering denk ik obv zijn talent dat Sivakov het verst komt; weliswaar zonder de ervaring van een grote ronde.

sven241 7 mei 2019 om 15:46

Hopelijk laat Sky deze jongen gasten vrijuit koersen. In dat geval makej ze grote kans op ritzeges.

Edjahh 7 mei 2019 om 17:59

Hoeveel tijdrit kilometers hebben we deze Giro? Sosa zou normaal toch een beter klassement moeten kunnen rijden als Sivakov en Hart? Of vergis me hier compleet? :)

CasS 7 mei 2019 om 18:13

Ik denk dat Sivakov en Hart het beter gaan doen. Met alle respect voor Sosa, want klimmen kan hij, maar als je even kijkt naar zijn resultaten in tijdritten, kun je wel concluderen dat hij daarin misschien wel het slechtst is van alle mogelijke klassementsmannen.