Giro 2019: Israel Cycling Academy heeft acht namen op papier

zondag 5 mei 2019 om 18:11

Israel Cycling Academy heeft zijn selectie voor de Giro d’Italia bekendgemaakt. De ProContinentale formatie selecteerde acht renners met zeven verschillende nationaliteiten.

In de vlakke ritten rekent het op de Italiaanse spurters Davide Cimolai en Kristian Sbaragli. De Let Krists Neilands werd dit weekend nog tweede in de Ronde van Asturië.

Vorig jaar was Ben Hermans namens Israel Cycling Academy op een 45e plek de best geklasseerde renner in het eindklassement. De Belg kwam recent in de Waalse Pijl nog lelijk ten val en is er dit jaar – net als landgenoot Tom Van Asbroeck – niet bij. Ook de Nederlander Dennis van Winden ontving geen uitnodiging.

Selectie Israel Cycling Academy voor Giro 2019
flag-ca Guillaume Boivin
flag-it Davide Cimolai
flag-ie Conor Dunne
flag-se Awet Gebremedhin
flag-lv Krists Neilands
flag-es Ruben Plaza
flag-it Kristian Sbaragli
flag-il Guy Niv


Giro 2019: Deelnemerslijst

Dit artikel delen:

8 Reacties

kielabokki 5 mei 2019 om 18:20

Niet gevolgd, wat is er met Ben Hermans?

Edit: Ah in Huy een nasty val.

Verweggistan 5 mei 2019 om 19:01

De selecties van Dunne en Gebremedhin zijn onverwacht. Goede helpers, maar met zoveel keuze (29 renners) had ik andere keuzes verwacht. Ik snap dat ze niet nog meer sprinters sturen, maar Brandle, Dempster of anders klimmer Badilatti (8e op de Etna) had ik toch wel verwacht.

Random wielerliefhebber. 5 mei 2019 om 19:29

Deze selectie is wel een zwaktebod ja.

Barbier
Hermans
Plaza
Van Asbroeck
Cimolai
Sbaragli
Neilands
Brandle

Zou gewoon een supersterke ploeg zijn op papier, helaas Hermans niet op tijd fit en andere zullen ook wel wat hebben dan

ChefSpijker 6 mei 2019 om 00:11

Hermans was sowieso niet gegaan, die had van California zijn hoofddoel gemaakt. Maar helaas geblesseerd geraakt in Drieluik.

En Barbier en Van Asbroeck… tja, je kunt wel vier sprinters meenemen maar wat heb je daaraan als Israel zijnde? A la Wanty in de Tour met z’n allen sprinten en dan een keer een dagploegenklassement winnen? Denk dat ze met Cimolai gewoon hun beste sprintoptie meenemen en dan kun je daarnaast beter mannen als Dunne en Boivin zetten die voor de nodige publiciteit zorgen middels ontsnappingen. Brändle heeft al helemaal niks te zoeken in de Giro. De tijdritten zijn stuk voor stuk veel te zwaar voor hem. Snap alleen de Zweed niet zo. Dat er een Israeliër meegaat is uiteraard logisch.

west 5 mei 2019 om 19:03

Beste prestatie plek 8 in een massasprint?

Covadonga 5 mei 2019 om 19:31

Ik zie Cimolai het wel iets beter doen.

heuvelcolombia 5 mei 2019 om 21:45

Eens met verweggistan, hoewel ik het zou aandurven met Barbier / Ávila / nog meer sprinters te sturen. Je kunt dan Cimolai en Barbier in de sprint uitspelen. Die twee hebben laten zien om een ereplek te behalen zonder lead-out. De rest mag af en toe proberen zich te laten zien in de vroege vlucht.

Ávila, Boivin vooral op het vlakke, Sbaragli en Neilands als het iets lastiger wordt.

BlancoProCycling 5 mei 2019 om 23:22

Neilands zie ik met wat geluk uit een vroege vlucht wel een rit pakken. De rest zal dat niet lukken.