Giro 2019: Deceuninck-Quick Step stuurt twee opperwolven naar Italië

dinsdag 7 mei 2019 om 10:13
Giro 2019: Deceuninck-Quick Step stuurt twee opperwolven naar Italië

Elia Viviani won vorig jaar de Maglia Ciclamino - foto: Cor Vos

Deceuninck-Quick Step weet ook welke renners komende zaterdag in Bologna aan het vertrek staan van de Giro d’Italia. De Belgische wielerploeg maakte vandaag haar selectie bekend voor de Italiaanse drieweekse.


De meest in het oog springende namen zijn Elia Viviani en Bob Jungels. Eerstgenoemde hield vorig jaar huis in de massasprints. Vier dagzeges leverde hem de paarse puntentrui op, en nu wil de Italiaan zich opnieuw in de debatten mengen. “Hij wordt ondersteund door een sterke trein en hij wil opnieuw ritten winnen voor eigen volk, ditmaal in de Italiaanse kampioenstrui”, zegt ploegleider Davide Bramati over zijn snelle landgenoot.

Bob Jungels mag net als in 2016 en 2017 voor het klassement gaan. In beide jaren zou hij er vandoor gaan met de witte trui voor de beste jongere, maar ook droeg hij in beide rondes de roze trui. Bramati: “Er zijn een aantal ritten die zeer belangrijk gaan zijn – van Ceresole Reale en Courmayeur tot de rit met zowel de Gavia and Mortirolo – maar het plan is om het per dag te bekijken en dan zien we wel wat er gaat gebeuren.”

In de achtkoppige formatie is ruimte voor één Belg: Pieter Serry. Namens Deceuninck-Quick Step zal geen Nederlander de Ronde van Italië betwisten.

Selectie flag-be Deceuninck-Quick Step voor de flag-it Giro d’Italia
flag-it Eros Capecchi
flag-dk Mikkel Honoré
flag-lu Bob Jungels
flag-gb James Knox
flag-it Fabio Sabatini
flag-fr Florian Sénéchal
flag-be Pieter Serry
flag-it Elia Viviani

Dit artikel delen:

23 Reacties

Hollow Knight 7 mei 2019 om 10:18

Zonde dat iemand als Jungels op een klassement blijft mikken.

kielabokki 7 mei 2019 om 10:32

Opperwolven….NEEEEEXT.

Chasse_patate 7 mei 2019 om 10:43

Ik vind dat wielerflits steeds meer pro Quickstep wordt. Met dat opperwolven enzo. Zet gewoon ze sturen twee oud winnaars van etappes.

Geraint 7 mei 2019 om 12:07

Ja, hou het vooral zo saai mogelijk.

koos verrek 7 mei 2019 om 10:49

Go Wolfpack!!!

kooltje 7 mei 2019 om 11:01

Geen heel bijzonder team. Jungels geen top ronde rijder en Viviani top, maar geen top trein.

west 7 mei 2019 om 11:26

Jungels staat dit jaar toch gewoon een stuk zwaarder dan voorgaande jaren? Of heeft ie zijn Vlaamse voorjaar op Grand-Tour-Klassements-gewicht gereden?

Niklas 7 mei 2019 om 11:33

Het zou me verbazen als Jungels na een zwaar voorjaar voor het klassement kan gaan. Misschien zit er een etappe in. En in de tijdritten zal hij wel meedoen in de top 10.

Vincent Lacressonniere 7 mei 2019 om 11:52

Opperwolven, dat klinkt kinderachtig zeg…

peervaneynthoven 7 mei 2019 om 12:14

en @redactie. Droeftoeters inderdaad. Volgende vondst “oppergod” of i.d.?

Baukema Tomoulin 7 mei 2019 om 12:24

Alfawolfen lijkt me beter

Prima Facie 7 mei 2019 om 12:34

Wat een gezeik van forumleden over het taalgebruik. Opperwolven is prima woordkeuze, houdt het lekker luchtig.

Emergo 7 mei 2019 om 15:45

Lijkt me meer een Belgisch aanwendsel geworden die zo langzamerhand iedere nationale Belgische sportploeg een dierennaam hebben gegeven. Niet dat dat overigens tot veel betere prestaties leidt.

Mwielerfan 7 mei 2019 om 23:22

Ik vond het wel aardig

bilthoven 7 mei 2019 om 12:46

Benieuwd naar de prestaties van James Knox in deze Giro. Zijn eerste grote ronde in zijn 2e jaar als prof. Hij zal wel volledig in dienst van Jungels moeten rijden. Het zou leuk zijn als hij in een bergetappe misschien ook eens voor eigen kans zou mogen rijden. In ieder geval een enorm klimtalent, van wie wij in de toekomst nog wel het een en ander gaan zien.

Groningen 7 mei 2019 om 12:57

Viviani zal wel een etappe meepakken, verder verwacht ik er niet veel van. Wel benieuwd naar Knox, hoop dat die vrij kan koersen

Natte spons 7 mei 2019 om 13:13

Dit is wat men van QS mag verwachten. Toprijders voor eendaagse wedstrijden en voor ettappewinst in de rondes, maar ze hebben geen goede klassementsmannen, of je zou Mas er een moeten noemen.

LaurentJalabert 7 mei 2019 om 15:47

Dat mag je Mas inderdaad wel noemen denk ik…

Brecht 7 mei 2019 om 17:53

Klopt, in het verleden niet zo veel grote namen als klassementsmannen. Ik kan alleen Uran en Daniel Martin direct voor de geest halen. Anderzijds welke ploeg kan zeggen dat ze de laatste 5 jaar 46 ritten heeft gewonnen in de grote rondes?

Gilberto 8 mei 2019 om 02:17

Ik geloof niet dat QS er ooit erg mee heeft gezeten..

Veloburto 7 mei 2019 om 17:19

Huilen met de wolven in het bos

Brecht 7 mei 2019 om 17:38

geen indrukwekkende trein volgens mij, raar dat zowel Morkov als Richeze hier afwezig zijn. Ik had toch altijd 1 van die 2 lead outs meegenomen

Johnny Westcycle 8 mei 2019 om 09:58

Sabatini en Sénéchal vormen toch ook een prima lead-out?