Sam Oomen: “Heel erg teleurgesteld om op deze manier de Giro te verlaten”

zaterdag 25 mei 2019 om 18:55
Sam Oomen: “Heel erg teleurgesteld om op deze manier de Giro te verlaten”

Sam Oomen - Foto: Cor Vos

Sam Oomen heeft in de veertiende etappe van de Giro d’Italia de pijp aan Maarten gegeven. De Sunweb-renner, vorig jaar nog negende in de Italiaanse ronde, kneep al na 25 kilometer koers in de zware bergrit van Saint-Vincent naar Courmayeur in de remmen. Oomen kwam in de openingsfase van de etappe ten val en niet veel later stapte hij in de ploegleiderswagen.


Oomen is al de vierde Sunweb-renner die de Ronde van Italië heeft verlaten. Klassementskopman Tom Dumoulin, Robert Power en Louis Vervaeke gaven eerder deze ronde al op. Namens de ploeg van Iwan Spekenbrink zijn er nog vier renners in koers.

UPDATE
Sam Oomen heeft op de website van zijn team gesproken over zijn opgave in de veertiende etappe. “Ik had nog steeds erg veel last van de blessure van afgelopen week, maar ik wilde graag doorgaan en hoopte dat het over zou gaan. Ik lag een tijdje op de grond en kon mijn rechterbeen niet meer bewegen, waarna ik wist dat het voorbij was. Ik ben heel erg teleurgesteld om de Giro d’Italia op deze manier te verlaten, want dit is niet waarvoor ik hier naartoe ben gekomen. Maar het is wat het is”, spreekt de aangeslagen Brabander.

Dit artikel delen:

32 Reacties

Fast Freddy 25 mei 2019 om 13:59

Focus op de tour??

theking 25 mei 2019 om 13:59

Alles op de tour voor sunweb

VerstandOpNul 25 mei 2019 om 14:02

Unieke kans…

Olly 25 mei 2019 om 14:02

Ja denk ik ook, maar ik vindt dit wel jammer. Hij had voor mij nog een bergetappe kunnen proberen te knallen. Maar ik ben dan ook geen trainer voor een world-tour ploeg.
Ja gevallen dus, ik hoop maar dat er niets ergs aan de hand is met hem.

achterhoeker 25 mei 2019 om 14:09

Heeft er nooit ingezeten…
Niet het juiste vormpeil..
Sunweb slaat de plank vaak mis qua begeleiding terwijl dat hun sterke punt altijd was…
De krappe selectie breekt op

Random wielerliefhebber. 25 mei 2019 om 14:10

Oomen is vandaag gevallen, het heeft niks te maken met zijn vorm of de Tour…

FDJ 25 mei 2019 om 14:12

Straks wel een heel mooie ploeg in de Tour.

Charlie33 25 mei 2019 om 14:18

Nooit je programma omgooien Sam. Nu verkloot je je eigen seizoen.

jkjustin 25 mei 2019 om 14:19

Jeez…Nu komt er wel een enorme druk op de tour selectie te liggen, want tot dusver heeft sunweb geen al te best seizoen…

Banddikte 25 mei 2019 om 14:28

Als de Kelderman TD en Oomen op tijd fit worden gaan ze op volle oorlogssterkte naar de Tour

SprintMaster 25 mei 2019 om 19:00

Hoop het ook. Sunweb moet eens leren om echt te kiezen ipv dingen half/half doen.

Pauls30303 25 mei 2019 om 14:29

Zsm naar huis. Herstellen, rusten, trainen en op naar de Tour met Tom & Wilco.

Arema Pro Cycling Team 25 mei 2019 om 14:37

Dumoulin, Kelderman, Oomen, Roche, Matthews, Power, Arndt en Kragh voor de Tour?

Turtlehead 25 mei 2019 om 19:03

Dat is dan de op 1 na sterkste, na Ineos.

Mits: allen in vorm zijn en TD2 super, anders heeft t weinig zin.

TijmenCamps 25 mei 2019 om 20:12

Turtlehead, Denk toch dat de selectie van Jumbo-Visma wat sterker is hoor. Kruijswijk, Roglic, Gesink/De Plus, Bennett, Tony Martin, Groenewegen, Teunissen en Amund Grøndahl Jansen.

Turtlehead 25 mei 2019 om 22:50

Niet per se, Tijmen. De laatste drie zijn sprinters, daar heb je in de bergen niets aan.

xistnc 26 mei 2019 om 09:47

Power. Want?

Wildebert 25 mei 2019 om 14:48

Erg tegenvallend allemaal deze Giro voor Sunweb. Er lijkt iets te missen so far dit jaar. Los van de opstekers van Bol en ik geloof een maal winst voor Matthews.

koos verrek 25 mei 2019 om 15:02

edit wf: niet doen

Plavka 25 mei 2019 om 15:14

Slim, werd ook tijd.

largegnolls 25 mei 2019 om 16:32

Slim? Om te vallen? Huh?

pirazzi 25 mei 2019 om 19:06

Gewoon pech, was de beste van team Sunweb. Nu nog Bakelants met kans op een top 10 plaas in een etappe.

skylimit 25 mei 2019 om 19:15

Gaat niet goed bij Sunweb. Denk niet dat dit gewoon pech is, want dan is het wel opeens heel veel pech allemaal bij Sunweb. De mindset van Oomen was al niet goed, voordat hij aan deze Giro begon.
Zie dit ook niet zomaar goed komen in de Tour. Het wordt meer hopen en dat de pechduivel niet nog meer toeslaat.

NDI22 26 mei 2019 om 02:12

Nee, ligt denk ik ook aan de begeleiding dat iemand onderuit gaat of ziek wordt. Af en toe….

Kaklu 25 mei 2019 om 19:21

Waar is het frisse van een paar jaar terug van deze ploeg gebleven? Voorjaar mislukt, Giro mislukt en daardoor veel druk op de ploeg voor de Tour. Daar moet het seizoen gered worden. Ben bang dat dit niet gaat lukken, als je eenmaal in de hoek ligt waar de klappen vallen. Ik hoop dat ik het mis heb.

Scibby 25 mei 2019 om 22:33

Meeste ploegen hebben wel eens dit soort jaren. Dan lijkt alles tegen te zitten. Volgend jaar kunnen de rollen zijn omgedraaid. Lotto Jumbo een paar jaar geleden en nu, wat een verschil!

Benzardi 25 mei 2019 om 19:39

Met Kelderman & Oomen heeft Dumoulin 2 meesterknechten voor de Tour.
Dat kan nog leuk worden.

skylimit 25 mei 2019 om 19:44

Zolang ze niet vallen, dan kan het misschien leuk worden.

Marszzz 25 mei 2019 om 20:45

Hopen dat de schade meevalt en dat hij dan goed kan zijn in Tour of Vuelta.

Arema Pro Cycling Team 25 mei 2019 om 21:05

Wel veel valpartijen dit jaar, hopelijk niks te maken met de switch Giant -》 Cervelo?

Retro Lex 25 mei 2019 om 22:44

Sunweb dit jaar. In de hoek waar de klappen vallen. Kopman Mathews onderuit in voorjaar. Dumoulin uit de giro …En nog zoveel meer kleine dingetjes. Het lijkt allemaal erg maar het kan zo weer omkeren

Jean Dumas 26 mei 2019 om 09:41

Sunweb heeft een moeilijk jaar, omdat ze opbouwen met jonge renners en niet door selecteren. De ervaren basis is erg smal. De valpartijen van Dumoulin, Matthews, Kelderman, Roche en Oomen helpen niet natuurlijk.