Giro 2019: Bahrain Merida onthult namen rondom Vincenzo Nibali

maandag 6 mei 2019 om 11:21

foto: Cor Vos

Bahrain Merida heeft bekendgemaakt welke zeven renners Vincenzo Nibali aan zijn derde Giro d’Italia zege moeten helpen. Hij krijgt van zijn werkgever onder meer de Italiaanse klimmers Damiano Caruso en Domenico Pozzovivo mee, evenals zijn broer Antonio Nibali.


De Haai van Messina gaat voor zijn derde Maglia Rosa. “De Giro is mijn grote doel van de eerste seizoenshelft. Mijn gehele voorbereiding heeft in het teken gestaan van deze Italiaanse koers”, laat Nibali zelf weten. “Het parcours is erg veeleisend met veel beklimmingen en ook veel kilometers tegen de klok, maar ik heb er zeer veel vertrouwen in.”

Naast de eerder genoemde Italianen staan ook landgenoten Valerio Agnoli en Andrea Garosio aan de start. De selectie wordt gecompleteerd door de Slovenen Kristijan Koren en Grega Bole.

Selectie flag-bh Bahrain Merida voor de flag-it Giro d’Italia
flag-it Valerio Agnoli
flag-si Grega Bole
flag-it Damiano Caruso
flag-it Andrea Garosio
flag-si Kristijan Koren
flag-it Antonio Nibali
flag-it Vincenzo Nibali
flag-it Domenico Pozzovivo


Giro 2019: Deelnemerslijst

Dit artikel delen:

9 Reacties

tdcbolide 6 mei 2019 om 11:28

Iemand die me wat meer kan vertellen over garosio ?

Random wielerliefhebber. 6 mei 2019 om 11:32

25 jarige klimmer, maar was slecht in tour of the alps

pirazzi 6 mei 2019 om 11:35

Heeft nog nooit wat gewonnen, is 25 maar doet niet mee voor het jongerenklassement want is geboren in december 1993.

Maillot à Pois 6 mei 2019 om 16:01

Zit wel pas in zijn eerste profjaar, na twee passages als stagiair in 2017 en 2018.
Maar idd geen aansprekende resultaten, ook niet echt als belofte

Witte Trui 6 mei 2019 om 11:43

Hele ploeg in dienst van. Met de ervaring en geslepenheid van Nibali wellicht al koers in de eerste weken? Zou me niets verbazen, want hij moet ergens de winst pakken op types als Roglic, Lopez en Yates.

hartstikkebedankt 6 mei 2019 om 12:12

Iemand die weet hoe het met Pozzo gaat?

assen 6 mei 2019 om 13:31

Weer een supersterk team! Bewijs dat de Giro door meer en meer ploegen heel serieus wordt genomen. In de Tour is ook met grote kans minder te halen, met een supersterk Ineos als tegenstander.

pirazzi 6 mei 2019 om 16:32

Pozzovivo heeft 4 uur geleden iets op zijn Facebook pagina geplaatst: GIRO D’ITALIA
L’Emozione Inizia dus hij heeft er wel zin in.

Baukema Tomoulin 6 mei 2019 om 22:05

Hmm ik vind dit eigenlijk niet zo’n sterk team. Met Pozzo natuurlijk een toprenner, maar hoe goed is hij? Dit jaar al 2 keer zwaar gevallen.