Wielerploegen 2022: Jumbo-Visma

Wielerploegen 2022: Jumbo-Visma

foto: Cor Vos

Door Nick Doup & Youri IJnsen
maandag 31 januari 2022 om 20:00

Nu het wielerseizoen 2022 langzaam op gang komt, neemt WielerFlits alle ploegen van het hoogste niveau onder de loep. We stellen in de reeks Wielerploegen 2022 alle WorldTeams voor, aan de hand van de transfers, de selecties en de doelstellingen. Jumbo-Visma bijt het spits af. Wat kunnen we verwachten van kopmannen Wout van Aert, Tom Dumoulin en Primož Roglič?

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

Jumbo-Visma

Land: flag-nl
Sponsoren: Jumbo (Nederlandse supermarktketen) en Visma (Noors IT-bedrijf)
Sinds: 1996 (eerder ook Rabobank, Blanco, Belkin en LottoNL-Jumbo)
UCI-afkorting: TJV
Fietsensponsor: Cervélo
Tenue 2022:

Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door WielerFlits (@wielerflits)


Terugblik op 2021

Het jaar van Jumbo-Visma kende veel ups en ook wat downs. Het voorseizoen werd gekleurd door Jonas Vingegaard (ritzege in UAE Tour), Primož Roglič (drie ritzeges in Parijs-Nice), Wout van Aert (twee ritzeges en tweede in Tirreno-Adriatico), waarna Van Aert in het voorjaar Gent-Wevelgem en de Amstel Gold Race op zijn naam schreef. Roglič won dan nog een rit en het klassement van de Ronde van het Baskenland, na een tactisch steekspel waar ook Jonas Vingegaard zijn rol in speelde.

In de Tour viel de Sloveen hard, waardoor Jumbo-Visma op rittenjacht ging. Van Aert schreef er liefst drie op zijn naam en Sepp Kuss een. De grootste verrassing was Vingegaard, die bij zijn Tourdebuut knap tweede werd achter Tadej Pogačar. Roglič herpakte zich later in het jaar met vier ritzeges én eindwinst in de Vuelta a España, zijn derde op een rij. Kopmannen Van Aert en Roglič kenden allebei nog een sterk najaar. Andere opvallendheden waren de comeback van Dylan Groenewegen na zijn schorsing en de voorzichtige doorbraak van onder meer sprinter Olav Kooij.

Rapportcijfers 2021: Jumbo-Visma

foto: Cor Vos

Aantal overwinningen: 43

Belangrijkste resultaten
flag-es Vuelta a España – Winst in het eindklassement + vier ritzeges (Primož Roglič)
flag-fr Tour de France – Tweede in het eindklassement (Jonas Vingegaard)
flag-fr Tour de France – Winst in etappes 11, 15, 20 en 21 (3x Wout van Aert en Sepp Kuss)
flag-es Ronde van het Baskenland – Winst in het eindklassement (Primož Roglič)
flag-nl Amstel Gold Race – Winst (Wout van Aert)


Transfers

Jumbo-Visma maakte afgelopen winter een duidelijke keuze: er werd versterking voor Wout van Aert in het voorjaar beloofd en Merijn Zeeman moest doorselecteren. Dat laatste was eigenlijk vorig jaar al gebeurd, omdat toen al duidelijk was dat Paul Martens en Maarten Wynants zouden afzwaaien. Ook sterkhouder Tony Martin besloot na zijn harde valpartij in de Tour de France dat het mooi geweest was. Verder besloot Antwan Tolhoek uit de helpersrol te kruipen en meer kansen voor zichzelf te creëren. Hij stapte over naar Trek-Segafredo. Daarnaast werd er afscheid genomen van sprintaantrekker Christoph Pfingsten.

Ook George Bennett is weg. De laatste jaren kon hij steeds minder vaak op een rol als kopman rekenen en werd hij vooral meesterknecht. Datzelfde gaat hij nu doen bij de grote concurrent UAE Emirates, maar wel tegen een veel vorstelijker salaris. Geef hem eens ongelijk. De grootste klap kreeg Jumbo-Visma pas laat in december te verwerken. Dylan Groenewegen had door de klassementsambites van de ploeg geen uitzicht op een deelname aan de Tour de France. BikeExchange-Jayco was op zoek naar zeges en kon hem dat wel bieden. Na een gentlemen’s agreement gingen het team en de Leeuw van Amsterdam uit elkaar.

Groenewegen verdedigt niet langer de kleuren van Jumbo-Visma – foto: Cor Vos

Vooral het verlies van Groenewegen is groot, als mede de klimcapaciteit van Bennett en de ervaring van Martin. Op het vertrek van die laatste had Jumbo-Visma al ingespeeld: meervoudig wereldkampioen Rohan Dennis werd overgenomen van INEOS Grenadiers. De 31-jarige Australiër keert daarmee terug op het oude nest, want in 2011 haalde zijn huidige ploeg – die toen nog Rabobank heette – hem naar Europa. Dennis excelleert in de tijdritten en brengt ook jarenlange ervaring in de top van het wielrennen met zich mee. In de Giro d’Italia van 2020 liet hij bovendien zien ook Bennetts vertrek bergop te kunnen opvangen.

Daarnaast slaagde Jumbo-Visma erin om de voorjaarskern rond Wout van Aert van een stevige kwaliteitsinjectie te voorzien. Met Christophe Laporte haalden ze misschien wel de best beschikbare renner op de markt binnen. De pijlsnelle Fransman was een van de revelaties van dit voorjaar en kan zelf ook een aardig houtje sprinten. Ook Tosh Van der Sande moet diens landgenoot beter bijstaan tijdens de Vlaamse klassiekers. Als klap op de vuurpijl kwam aan het eind van het jaar ook Tiesj Benoot nog vrij. Met de veelzijdige Belg krijgt Jumbo-Visma er nóg een semi-kopman voor het voorjaar bij, naast Laporte en Mike Teunissen.

Waar dus een aantal oudgedienden de pijp aan Maarten gaven, staat daartegenover de komst van twee – eigenlijk drie – jonge talenten. Mick van Dijke werd in september al vervroegd overgehaald vanuit de opleidingsploeg en op 1 januari 2022 volgden zijn tweelingbroer Tim en de jonge Duitser Michel Heßmann. Mick van Dijke geldt als een sterke allrounder met een goed eindschot, Tim van Dijke neigt meer naar een sprinter en Heßmann is een talent voor het rondewerk. Last but not least: Milan Vader. Hij komt over uit het mountainbiken, dat hij nog wel blijft doen. De 25-jarige Zeeuw geldt als een explosieve klimmer.

UIT
flag-nz George Bennett (UAE Emirates)
flag-nl Dylan Groenewegen (BikeExchange-Jayco)
flag-de Paul Martens (gestopt)
flag-de Tony Martin (gestopt)
flag-de Christoph Pfingsten (gestopt)
flag-nl Antwan Tolhoek (Trek-Segafredo)
flag-be Maarten Wynants (gestopt)

IN
flag-be Tiesj Benoot (Team DSM)
flag-au Rohan Dennis (INEOS Grenadiers)
flag-nl Tim van Dijke (Jumbo-Visma Development Team)
flag-de Michel Heßmann (Jumbo-Visma Development Team)
flag-fr Christophe Laporte (Cofidis)
flag-nl Milan Vader (KMC-Orbea)
flag-be Tosh Van der Sande (Lotto Soudal)


Doelstellingen voor 2022

Jumbo-Visma is de laatste jaren uitgegroeid tot een van de drie beste ploegen ter wereld. De Nederlandse formatie zet dan ook in 2022 weer hoog in. In de voorjaarsklassiekers gaat de ploeg voor niets minder dan een monumentale zege. Met een kopman van het kaliber Wout van Aert, mag de ploeg zich ook niets anders ten doel stellen. De Belgisch kampioen is het aan zijn stand verplicht om die ambitie te hebben. Met een sterke kern rond zich, kan de ploeg ook tactisch spelen. Tiesj Benoot, Christophe Laporte en in iets mindere mate Mike Teunissen beschikken ook over de kwaliteiten om mee de finales te maken of zelfs meer.

Wout van Aert op ploegenpresentatie van Jumbo-Visma – foto: Raymond Kerckhoffs

Met Milaan-San Remo, de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix krijgt de sterke voorjaarskern drie kansen om het hoofddoel te halen. Uiteraard is er nog Luik-Bastenaken-Luik eind april, maar op het Ardennencompartiment van Jumbo-Visma ligt iets minder druk. Uiteraard is Primož Roglič oud-winnaar van La Doyenne, maar zijn prioriteiten liggen later in het jaar. Datzelfde geldt voor Jonas Vingegaard, maar de ploegleiding is ervan overtuigd dat hij op termijn een rol kan spelen in dit werk. En dan is er nog de vuurdoop van Milan Vader. De explosieve mountainbiker zou volgens tests dit soort koersen goed moeten aankunnen.

Kort daarop richt de ploeg haar pijlen op de Giro d’Italia. Daar zal het Nederlandse boegbeeld Tom Dumoulin het kopmanschap delen met rondetalent Tobias Foss. De 24-jarige Noors kampioen op de weg en in de tijdrit, werd vorig seizoen al negende in Italië. Hij won in 2019 nog de Ronde van de Toekomst, dus dat belooft veel. Dumoulin zelf behoeft uiteraard geen introductie. De 31-jarige Limburger won de Giro in 2017 en werd een jaar later tweede. Het is na de Tour de France van 2020 de eerste grote ronde waarin hij voor het klassement gaat. Sam Oomen gaat ook mee; de 26-jarige Nederlander werd in 2017 al eens negende.

Waar er voor de Giro geen concrete doelstelling op de klassementsambities geplakt is, is dat in de Tour wel het geval: voor het derde jaar op rij luidt de opdracht ‘winnen’. Jumbo-Visma trekt met twee kopmannen naar La Grande Boucle: Roglič en Vingegaard. Ook al zeker van een selectie zijn tempobeul Rohan Dennis, de nieuwe meesterknecht Steven Kruijswijk, een van ’s werelds beste klimmers Sepp Kuss én manusje-van-alles Van Aert. Die laatste krijgt de vrijheid om ook voor de groene trui te gaan. De Sloveen en Deen krijgen de opdracht om Tadej Pogačar te ontmantelen. In de Ronde van het Baskenland 2021 lukte hen dat al eens.

De selectie voor de Vuelta a España is nog niet bekend. De laatste grote ronde van het jaar start in Nederland en daarom denkt Merijn Zeeman eraan om een grotendeels oranje georiënteerde ploeg op de been te brengen. Robert Gesink en Koen Bouwman zullen daar sowieso bij zijn, Tom Dumoulin meer dan waarschijnlijk niet. Ook Roglič zou er graag terugkeren. De Sloveen is er titelverdediger, voor het derde jaar op rij. Een volgende eindzege kan hem in de Vuelta recordhouder maken. Onder de vleugels van zijn aangetrouwde neef Gesink, zou rondetalent Gijs Leemreize er ook zijn groterondedebuut weleens kunnen maken.

In de Tour de France zijn Roglič én Vingegaard de kopmannen – foto: Cor Vos

Daarnaast kunnen in die rondes wellicht ook sprinters David Dekker en/of Olav Kooij aan de start verschijnen. Door het vertrek van Dylan Groenewegen zullen beiden meer kansen krijgen dit jaar en daarom is het zeer interessant om hun ontwikkeling in de gaten te houden. Datzelfde geldt voor tijdrijder Edoardo Affini, allrounder Pascal Eenkhoorn, het Duitse rondetalent Michel Heßmann en de Zeeuwse tweelingbroers Mick en Tim van Dijke. Die laatste drie zijn komend jaar nieuw op WorldTour-niveau, maar zullen vooral een U23-programma afwerken. Ook het project rondom mountainbiker Milan Vader is interessant.


Selectie Jumbo-Visma 2022


Dit artikel delen:

47 Reacties

KissMyAce2.0 31 januari 2022 om 07:34

3 grote rondes kunnen winnend worden afgesloten

0
Mark Peeters 31 januari 2022 om 11:13

Of ze kunnen ook geen enkele grote ronde winnen. In geen enkele van de 3 rondes beschouw ik de kopman van JV als topfavoriet.

0
Lalsacien 31 januari 2022 om 08:30

@Redactie “in de ronde van het Baskenland 2022 lukte dat al eens”. Dat moet 2021 zijn.

0
horsm 31 januari 2022 om 09:20

Mooi uitgebalanceerd team weer. Ik ben benieuwd naar de ontwikkeling van de jonge Nederlanders (Van Dijkes & Kooij) en van Vader.

0
Staf V 31 januari 2022 om 18:55

Wie gaat de rol van Tony Martin overnemen in de tour? niet simpel denk ik.

0
bobby traksel 31 januari 2022 om 09:29

Top team. Ik denk dat voor het eerst nu een monumentale zege realistisch is

0
Wheely 31 januari 2022 om 11:16

Roglič won in 2020 nog LBL. ;)

0
Alfons Haavers 31 januari 2022 om 11:22

En Woutje San Remo.

0
Arne Pringuet 31 januari 2022 om 09:31

Ik mis Benoot in het lijstje onderaan

0
Mark Peeters 31 januari 2022 om 11:17

Klopt, Benoot staat er niet tussen. Er worden maar 28 namen weergegeven, terwijl JV toch 29 renners telt. Tiesj Benoot moet dus nummer 29 zijn. WF kunnen jullie dit aanpassen?

0
Lalsacien 31 januari 2022 om 13:14

Benoot mist maar wordt wel uitgebreid genoemd. Dat moet toch wel een opluchting zijn.

0
rahimns 31 januari 2022 om 10:11

De ploeg bestaat al sinds 1984

0
Beer 31 januari 2022 om 10:24

Kwantum Hallen! Ik vind het zalig; die oude koerstruitjes.

0
heino 31 januari 2022 om 10:55

Technisch gezien bestaat de ploeg wel pas sinds 1996. De periode hiervoor betrof het de stichting PCP (Professional Cycling Promotion) de stichting waarmee Jan Raas zijn wielerploegen vanaf 1984 begeleide.

Een quote uit het boek de Raboploeg:

“PCP zoals het voor 1996 bestaat, gaat na de oprichting van de Rabobankploeg op de schop. De wielerploeg wordt een deelneming van de Rabobank. Dat heeft een simpele reden: zo kan de bank zijn sponsorbijdrage aan een dochteronderneming betalen en hoeft er geen BTW te worden afgedragen. Dat scheelt de bankiers weer een beetje.”

0
rahimns 31 januari 2022 om 12:15

@Heino dat gebeurde pas in 2004 en als je dat doortrekt dan bestaat de ploeg pas sinds 2014 toen Plugge officieel eigenaar werd en de ploeg onder team oranje kwam te vallen.

0
Lalsacien 31 januari 2022 om 13:16

@Beer je vergeet de subsponsor!! Decosol.
Ik heb het wielershirt.

0
Beer 31 januari 2022 om 13:40

Ik heb er hier ook eentje hangen :-) Campagnolo, Decca, Jan Van Erp & Yoko staan er ook nog op.

0
heino 31 januari 2022 om 14:18

@Rahimns

op 12 februari 2013 heeft er een naamswijziging plaatsgevonden waarbij de naam is gewijzigd van Rabo Wielerploegen B.V. in Blanco Pro Cycling Team B.V. de feitelijke rechtspersoon is op dat moment dan ook niet gewijzigd, waarbij de oprichtingsdatum dan ook ongewijzigd blijft.

Vervolgens is op 17 juli 2020 bij de bovenstaande BV, “Team oranje B.V. aangetreden als bestuurder. Op diezelfde datum is ook de BV van Richard Plugge aangesteld als bestuurder, nadat de persoon Richard Plugge aftrad als bestuurder.

De BV Blanco Pro Cycling Team B.V. bestaat vandaag de dag dus nog steeds, deze voort inmiddels de volgende handelsnamen:
– Team Jumbo-Visma
– Team Jumbo-Visma Development Team
– Team Jumbo-Visma UCI World Team
– Team Jumbo-Visma Academy
– Team Jumbo-Visma Professional Women’s Cycling Team
– Team Jumbo-Visma Women Team

Onder de Team oranje B.V. hangen weer verschillende rechtspersonen o.a. voor de andere activeiten waaronder schaatsen etc.

0
Murcia 31 januari 2022 om 10:59

Ploeg moet inderdaad dit jaar voor een Monument gaan want met de versterkingen erbij zal Wout een stuk relaxter de laatste 1,5 uur kunnen ingaan. Dit jaar extra opvallend in hoeverre de status en de mogelijkheden van de ploeg zijn veranderd, met aanwinsten als Dennis, Benoot, Laporte en Van der Sande zit je in een heel ander segment te vissen dan een paar jaar terug. Voor mij is het vooral interessant om te volgen hoe talent als de van Dijke tweeling en een Kooij zich ontwikkeld, het Nederlandse wielrennen heeft behoefte aan vers bloed dat ook wel eens een koers kan winnen.

0
Panache 31 januari 2022 om 11:22

2022 wordt het jaar dat de ‘vriendenploeg’ door hevige interne concurrentie en spelletjes een tik op de neus krijgt en buiten wat successen die toch wel behaald worden geen stap weet te zetten ten opzichte van 2020 en 2021. Ik hoop dat ik zeer ongelijk krijg maar vrees er voor.

0
Wheely 31 januari 2022 om 11:24

Heb je nog meer gezellige doemscenario’s?

0
rahimns 31 januari 2022 om 12:25

En waar moet die interne concurrentie strijd dan ontstaan? De grote rondes zijn al verdeeld en daar zal niet zo snel een conflictsituatie ontstaan. Tom en Tobias lijken me geen hele grote ego’s. Er gaat verder geen sprinter mee dus daar bestaan ook geen problemen en in de klassiekers krijgen ook de andere renners hun kans omdat Wout niet alles rijdt. Ben benieuwd waar jij die problemen ziet ontstaan?

0
thomasjaarsma 31 januari 2022 om 12:54

Bij Tom. Grootste ego did der bestaat. Heb je geen flikkert aan. Denkt alleen aan zichzelf

0
Panache 31 januari 2022 om 13:07

Ik zie problemen ontstaan doordat kopmannen graag een knecht willen die hun winstkansen vergroot, terwijl TJV op een niveau hoger heeft geshopt (en opgeleid). In de interviews met “knechten” als Benoot en Kruijswijk lees je tussen de regels door en soms gewoon op scherm de eigen ambities doorsijpelen. Rohan Dennis is een bewezen ongeleid projectiel. Laporte, Kuss en Vingegaard zullen meer eigen ambities willen (zoals Van Aert dat inmiddels al afgedwongen heeft). En ga zo maar door. Het zou een prestatie van formaat zijn als TJV er in slaagt de cohesie en goede sfeer in het team te behouden en ik hoop ook dat het ze lukt, maar de kans op frustratie die tot ontploffing komt is vele malen groter m.i. Immers kan niet iedere individuele renner de kansen krijgen die hij in eigen optiek verdient.

0
Murcia 31 januari 2022 om 13:17

Zolang de kopmannen (Roglic en van Aert) blijven leveren zie ik geen problemen. De mensen daaronder kunnen dan nergens aanspraak op maken en blijven keurig in de kruiwagen. Wat dat betreft zijn wielerteams net als voetbalploegen, de sterren bepalen en zolang de prestaties er bij hun zijn zullen de talenten en waterdragers zonder morren hun taken uitvoeren. Dennis was bij INEOS en eerder bij BMC een renner zonder ophef, de problemen bij Bahrain zie ik niet zo snel opduiken bij TJV aangezien men daar net zo geobsedeerd is door het tijdrijden, de benodigde kennis en het materiaal als controlfreak Rohan. In de persoonlijke verhoudingen met zijn collega’s lag hij sowieso goed. Steven weet dat er niks meer te eisen valt en schikt zich terwijl bij Jonas en Sepp ik in alles proef dat Primoz voor hen het ideale schild is waardoor zij minder druk hebben. De enige factor die voor onrust zou kunnen zorgen blijft voor mij Tom want nog steeds heb ik niet het idee dat hij volkomen op zijn plek is bij de geel zwarte brigade.

0
I Langof 31 januari 2022 om 13:31

@Panache, ik ben met je eens, maar denk aan positieve interne concurrentie en weinig negatieve spelletjes. We zullen zien of er spanningen zijn tussen Jonas en Primoz. Ik twijfel nog over de reis naar Colombia, maar Tom en Koen werken goed samen. Het enige negatieve scenario volgens mij: te sterke Foss of Koen, waardoor Tom in de rol van knecht zal geduwd. Ik zie minder ruzie tussen klassements kopmannen, dan tussen de Belgische en de Nederlandse kant van de ploeg. Maar omdat Wout en Primoz goede vrienden lijken, is dit misschien wel de positieve concurrentie.

0
Wheely 31 januari 2022 om 13:39

Het zou kunnen maar Wout en Primoz zijn dusdanig sterke renners dat je wel een gaatje in je hoofd moet hebben om naast hun het kopmanschap te ambiëren, ik ken er eentje die dat tijdens een specifieke wedstrijd probeerde maar die rijdt normaliter voor een andere ploeg.

0
Romāns Vainšteins 31 januari 2022 om 14:20

Waarom zou het scenario van panache per se ‘doem’ zijn? Wie weet levert het de volger wel enerverender situaties op wanneer het wat rommelt tov harmonieus hand-in-hand kumbaya zingen. Met name de extra druk op van Aert als klassieker kopman neemt met betere knechten toe, als ie maar even een klein beetje neeknikt zijn Benoot, Laporte en Teunissen vertrokken hoor. Roglic wordt misschien met een vlotter klimmende Vingegaard opgezadeld in de tour, niet onmogelijk. Dumoulin geloof ik wel in maar is natuurlijk ook een groot vraagteken nog.

Spandere tijden

0
Beer 31 januari 2022 om 11:47

Heel veel zin om de nieuwe voorjaarskern aan het werk te zien! Benieuwd hoe het gaat werken, hoe ze het tactisch invullen en of het de verhoopte meerwaarde voor van Aert geeft.

0
Staf V 31 januari 2022 om 19:13

Met de nieuwe aanwinsten heeft VA al een hele tijd goede contacten, met Benoot is hij al regelmatig met de nationale ploeg weggeweest, met Laporte rijdt hij al een hele tijd de klassiekers evenzo met VD Sande, en blijkbaar klikt het met al die nieuwe aanwinsten, zoals Benoot vertelde ‘ik kan beter met VA rijden dan er tegen’, zoals in Milaan San Remo Stuyven de goedkeuring van Wout kreeg zo zullen die nieuwe mss ook hun kans krijgen, en wat is daar mis mee, zoals iedereen al lang gezien heeft is VA een super ploegrenner en dat match met veel tactieken, zie de tour verleden jaar met vier resterende renners en dan een collectieve superprestatie afleveren.
Alleen zit JV nog met Dumoulin, wss zijn laatste seizoen bij de ploeg, en ondertussen doen alsof alles koek en ei is en hem stilletjes op een zijspoor zetten en hem weghouden van de grote doelen.

0
Kopinkas 31 januari 2022 om 14:31

Het vertrek van Groenewegen de grootste klap? Een bevrijding voor beide partijen lijkt me.
Meest benieuwd naar het groene avontuur van WVA en naar wat Benoot kan in de klassiekers vanuit de relatieve luwte.

0
Romāns Vainšteins 31 januari 2022 om 14:39

Benoot zie ik ze naast de keien eveneens wel inzetten in de Ardennen voor Roglic

0
kartje 31 januari 2022 om 15:02

Taalkundig tipje: vuurpeil moet denk ik vuurpijl zijn ;).

0
Staf V 31 januari 2022 om 19:15

Of het moet zijn dat je wil meten hoe hoog het vuur is.

0
KevinK1986 31 januari 2022 om 17:18

Ik ben persoonlijk toch wel erg benieuwd naar het programma EN het functioneren van Milan Vader in deze selectie.
Lijkt me dat hij voor bepaalde “puncheur” koersen toch best voor eigen kans zou mogen/ kunnen rijden.

Dit is natuurlijk een heel uitgebalanceerde selectie. Zou met dit team toch ook eens de “kleinere Belgische koersen” gaan rijden. Dan kunnen de van Dijkes, Hessmann, Kooij zich eens meten met de B kern van de World Tour ploegen en hier wellicht al in shinen.

0
Franco Ballerini 31 januari 2022 om 17:33

Maar dat laatste is toch precies de bedoeling? (Zie teampresentatie)

Vader is voor mij ook een groot vraagteken. Ik vind het onbegrijpelijk, maar hopelijk wordt hier de logica geloochenstraft.

0
Rsw85 31 januari 2022 om 22:11

Vader heeft in testen bij de beste waardes van de hele ploeg laten noteren. Hij gaat een programma rijden met spaanse en franse wedstrijden. Waarschijnlijk naar de Strade en de Waalse pijl. Daarna gaat hij mtb programma rijden.

0
FDJ 31 januari 2022 om 17:32

Op alle terreinen staat een goede ploeg. De voorjaarskern is flink versterkt. Waar Van Aert afgelopen jaar moest hopen op een goede Van Hooydonck, heeft hij met Benoot en vooral Laporte er uitstekende ondersteuning bijgekregen.

Voor de bergen is het verlies van Bennett al niet eens meer een verlies te noemen. Kuss en Vingegaard zijn de Nieuw Zeelander al voorbij qua niveau.

Ik hoop dat Roglic dit jaar echt heel fit aan de start staat in de Tour. In 2020 was er toch die pittige valpartij in de Dauphine en vorig jaar in de Tour natuurlijk ook de valpartij.

Ook heel benieuwd naar Dumoulin in de Giro. Qua druk snap ik de keuze, qua parcours totaal niet. De Franse wegen liggen het type renner dat Dumoulin is nu eenmaal beter. De Giro kent dan ook nog eens amper tijdritkilometers. Podium zou voor Tom na afgelopen seizoenen overigens een prachtprestatie zijn.

0
Michael Bianchi 31 januari 2022 om 18:25

Sinds de invloed van PON minder sympathie voor deze ploeg gekregen.

0
Romāns Vainšteins 31 januari 2022 om 21:10

Wat is PON?

0
Kopinkas 31 januari 2022 om 23:00

@rv
Had ook geen idee, maar kijk: “We kijken met vertrouwen uit naar de samenwerking met Cervélo. Het merk is onderdeel van Pon, net als wij een Nederlands wereldwijd opererend bedrijf. Het is mooi dat twee Nederlandse merken die wereldwijd impact maken elkaar hebben gevonden.” (Richard Plugge, oktober 2020)
Michael pining for Bianchi, makes sense…

0
Covadonga 31 januari 2022 om 20:17

Tjemig wat een magere terugblik. Een olympische titel niet vermelden is behoorlijk matig.

Misschien moet de redactie hier al heel concreet de doelen van de ploeg noteren met verwijzing waar het vandaan komt. Dat scheelt wellicht een achterlijke beoordeling in november van dit jaar.

0
Sjonge Jonge 31 januari 2022 om 21:33

De Olympische Spelen rijd je officieel denk ik niet voor je ploeg, maar voor je land?

0
Rsw85 31 januari 2022 om 22:18

@Romans Vainsteijns: PON is een imperium vam bedrijven en is onder meer importeur van volkswagen, audi en porsche in Nederland. Zijn ook eigenaar geworden van gazelle, focus, cervelo, santa cruz en nog een hoopje fietsmerken. Je kunt wel omgeveer gaan raden op wat voor MTB Milan Vader straks zal rijden, cervelo hoeft er geen te onwikkelen gok ik zo ;) waar de sponsoring van jumbo nog tot ned en bel beperkt zal Pon wat grotere belangen zien. Wat die invloed is die hier gesuggereerd wordt weet ik niet maar ze spelen zeker een rol vanuit de fiets sponsoring.

0
Wheely 31 januari 2022 om 23:25

Een Gazelle Extreme? Arme Milan…

0
cyclotony 1 februari 2022 om 00:01

Santa Cruz maar ook: GT bicycles, Mongoose, Juliana en Cannondale. Heel wat leuke Mtbtjes om uit te zoeken voor Vader. En allemaal niet te vergelijken met een Gazelle. Wel veel endurance/downhill bikes, maar mooi spul.

0
bobby traksel 31 januari 2022 om 22:40

De pijn kan juist weleens bij kopman WVA komen te liggen ipv de luxe knechten. Als Laporte is gaan lopen met een groepje in de laatste 30km

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone