Deze Jonas Vingegaard kan Tadej Pogacar in de Tour de France weer verslaan
Raymond Kerckhoffs
maandag 1 juni 2026 om 16:32 Volg in Google

Deze Jonas Vingegaard kan Tadej Pogacar in de Tour de France weer verslaan

Opinie Alleen Eddy Merckx en Bernard Hinault zijn Jonas Vingegaard voorgegaan in de rijke geschiedenis van de wielersport. Acht keer bij de eerste twee van het eindklassement in een grote ronde binnen vijf jaar. Pas drie renners zijn daar in geslaagd. Tussen zijn tweede plek in de Tour de France van  2021 en deze Giro d’Italia-overwinning flikte de Deen deze bijzondere reeks. Het tekent de wielrenner die Visma | Lease a Bike in enkele jaren tijd van een onontdekt talent tot een historische superkampioen heeft ontwikkeld.

In eerste instantie staat iedereen er natuurlijk bij stil dat Vingegaard de eerste renner van deze generatie is die de trilogie met eindzeges in de Giro d’Italia, Tour de France en Vuelta a España realiseert. Nog vóór Tadej Pogacar, wordt er dan meteen achteraan gezegd, want de Sloveen wordt beschouwd als misschien wel de allerbeste wielrenner ooit. Al mag je verschillende generaties nooit met elkaar vergelijken.

Na Jacques Anquetil, Eddy Merckx, Felice Gimondi, Bernard Hinault, Alberto Contador, Vincenzo Nibali en Chris Froome is Vingegaard nu de achtste renner die de drie grote rondes op zijn naam heeft geschreven. Dat hij in acht achtereenvolgende grote rondes vanaf juli 2021 steeds bij de eerste twee is geëindigd is echter nog meer bijzonder.

Vingegaard is echter wel een beetje de grijze muis onder de grote kampioenen van dit tijdperk. Tadej Pogacar, Mathieu van der Poel, Remco Evenepoel en Wout van Aert kenmerken zich door hun charisma. Vingegaard gedijt als persoon het best in de schaduw en leidt het liefst een teruggetrokken leven. Een beetje een stille kampioen, net zoals Miguel Indurain dat stempel opgedrukt kreeg in de vijf achtereenvolgende jaren dat de Spanjaard de Tour de France op zijn naam schreef.

De wielrenner Vingegaard is daarentegen zeker kleurrijk. In deze Giro d’Italia stak hij met kop en schouders boven de concurrentie uit. Met vijf knappe ritzeges in de bergritten heeft hij zijn aanvallende karakter laten zien, maar ook dat hij een killer, een veelvraat is.

Foto: Fotoburo Cor Vos

En als we naar al zijn duels met Tadej Pogacar in de Tour de France kijken, dan is hij zeker geen defensieve renner. Denk aan zijn aanval op de Mont Ventoux in de Tour van 2021. Of zijn aanval op de Col du Granon in 2022. Hoe hij in 2023, daags na zijn indrukwekkende tijdritzege in Combloux, Pogacar op de Col de la Loze op grote achterstand reed. In 2024 keerde hij offensief terug na zijn zware valpartij in het Baskenland en vocht hij zich in Le Lioran naar een schitterende zege in een een-tegen-een-strijd met de Sloveen. En in de afgelopen Tour was hij duidelijk minder dan Pogacar, maar met vier aanvallen op de Mont Ventoux en later een aanval op de Col de la Madeleine in de rit over de Col de la Loze probeerde hij het wel.

Op persconferenties rond de wedstrijden doet Vingegaard me vaak aan Chris Froome herinneren. Zijn antwoorden zijn kort en veelal weinigzeggend, alsof hij beseft dat elk woord dat hij te veel zegt onnodige energie kan kosten. Spreek je hem echter op een specifiek persmoment of in een een-op-een-interview, dan neemt hij echt wel de tijd om dieper op een thema in te gaan en laat hij zijn persoonlijkheid zien.

Zoals hij sprak over hoe zijn vrouw Trine hem van zijn onzekerheden heeft afgeholpen en hem, naar eigen zeggen, ‘haar op de borst’ heeft gegeven. Dit voorjaar was hij openlijk over hoe dicht hij bij een burn-out is geweest. En ook op ons verzoek om voor de Tour de France-special van Wielerflits Magazine in te gaan op zijn hobby’s, nam hij een paar weken geleden alle tijd; hij zat vol plezier te praten over zijn liefde voor mooie Bourgogne-wijnen en het bakken van brood.

Foto: Fotoburo Cor Vos

Natuurlijk krijg je, met zijn kleine gelaat en die altijd véél te grote zonnebril op de fiets, niet echt een beeld van de persoon achter de wielrenner Vingegaard. Je ziet het lijden niet in zijn ogen en het lijkt alsof hij zich verstopt voor de hele wereld. Maar iedereen doet het op zijn manier.

Bijgestaan door opnieuw een ijzersterke Visma | Lease a Bike werd er door Vingegaard en zijn ploegmaten wederom een bijzondere teamprestatie neergezet. Het is de tiende zege in een grote ronde sinds 2019: met Jonas Vingegaard (tweemaal Tour, eenmaal Vuelta en eenmaal Giro), Primoz Roglic (driemaal Vuelta en eenmaal Giro), Sepp Kuss (Vuelta) en Simon Yates (Giro). Daarmee bewijst de ploeg dat ze al zeven jaar aan de top kunnen blijven. Betere papieren voor de sollicitatie naar een nieuwe hoofdsponsor (vanaf 21 miljoen euro) kan de ploeg van Richard Plugge zich niet wensen.

En het seizoen is nog lang niet voorbij. Vingegaard heeft dat dit voorjaar benadrukt: de Tour de France blijft het absolute hoogtepunt van zijn seizoen. “Deze totaal andere aanpak motiveert me enorm”, vertelde hij in het interview voor de Tour de France-special van Wielerflits Magazine. “Ik geloof dat ik door het rijden van de Giro straks ook mentaal frisser zal zijn voor de Tour. Om eerlijk te zijn: persoonlijk had ik deze verandering ook echt nodig. Soms heb je gewoon iets nieuws nodig om het heilige vuur weer aan te wakkeren. Ik voel nu bij mezelf een nieuwe energie.”

Jonas Vingegaard en Tadej Pogacar. Foto: Fotoburo Cor Vos

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat Vingegaard in staat is om Pogacar in de komende Tour de France te verslaan. Vorig jaar kon hij de Sloveen eigenlijk nergens echt bedreigen en was de achterstand van 4’24” in Parijs best groot. Mentaal denk ik echter dat Vingegaard een stuk sterker van start gaat in Barcelona dan twaalf maanden geleden in Lille. Sinds de Tour van 2025 heeft hij immers de Vuelta a España en de Giro d’Italia gewonnen. Zeker deze zege in de Giro gaat hem in juli rust geven.

Pogacar liet afgelopen najaar optekenen dat hij de Tour als een vermoeiende, stressvolle en intensieve koers ziet, die hij soms zelfs als een “noodzakelijk kwaad” ervaart. Hij was de mentale uitputting zelfs nabij. In de weken na de Tour zagen zijn vrienden in Monaco pas hoe vermoeid hij uit de Tour was gekomen. Zeker nu hij de ‘fun’ van de klassiekers steeds meer omarmt, zal het rijden van een Tour niet makkelijker worden. Daarvoor kun je beter een ietwat saaier, monnikenachtige leefwijze zoals Vingegaard hebben.


Schrijf je in voor onze dagelijkse Tour-nieuwsbrief

Met deze dagelijkse Tour-nieuwsbrief van Wielerflits ben je helemaal op de hoogte voor jouw koersdag. Het is een korte preview, met een vooruitblik op het parcours, de favorieten voor die dag en we delen het belangrijkste nieuws. Op die manier ben je tussen 6 en 7 uur 's ochtends (op de camping, op het strand of thuis op de zetel) helemaal klaar voor jouw Tour-dag!

Voor de zomervakantie
71 Reacties
31-05-2026 20:43
Wanneer we het over de grand tours hebben:
Eerst heb je Pogacar
Dan een hele tijd niks
Dan heb je Vingegaard
Dan weer een hele tijd niks
En daarna komt de rest
    31-05-2026 21:18
    En dit is hoe het is en niet anders.
    31-05-2026 22:11
    Ik denk dat Seixas de concurrentie ook al ontstegen is.

    Lipowitz, Evenepoel, Onley, Ayuso, Del Toro, Almeida etc strijden om plek 4
    31-05-2026 23:12
    Ja laten we 19 jarige renners die hun eerste grote ronde nog moeten rijden al boven bewezen podiumrijders zetten.

    Hij gaat daar in de toekomst wel komen, maar de kans dat hij met 19 jaar er ergens een keer keihard doorheen zakt is net zo groot.
    01-06-2026 09:31
    Eens met FDJ, dat joch blijft 19 en even goed ziet ie zwarte sneeuw ergens in de tour.
    01-06-2026 11:42
    Ik snap jullie conservatisme, maar het is mij allang duidelijk dat zijn geboortejaar geen enkele beperking plaatst op zijn fysieke en mentale capaciteiten.
31-05-2026 20:28
Ja, Vingegaard kan Pogacar in de tour verslaan. Het zal ontzettend lastig worden, er moet niks tegenzitten en tegelijk een en ander meevallen.

Maar het kan.
    31-05-2026 20:30
    Dan heeft ook Remco een kans. Zo ken ik er nog wel een paar.
    31-05-2026 20:31
    Nee, Barteke. Vingegaard is veruit best-of-the-rest.
    31-05-2026 20:39
    Ik heb het over een kans. Hoe klein ook.
    Uiteraard heeft Jonas meer kans dan Rev of wie dan ook om Tadej in de Tour te verslaan.
    02-06-2026 00:10
    Geinig, je hoeft alleen maar te zeggen dat het kan en de kudde volgt.
31-05-2026 20:42
Toch maar even afwachten hoe hij de Giro verteert. Geen toeval dat enkel Pogi tot dusver de dubbel is gelukt in deze eeuw, loodzware combi.

Ze steken er in ieder geval ver bovenuit met z’n tweetjes dit seizoen. Pogi Strade, San Remo, Vlaanderen, LBL en Romandië. Vingegaard Parijs-Nice, Catalonië en de Giro. Moet al raar lopen als zij aan het eind van het jaar niet de nummers 1 en 2 zijn.

Overigens best vervelend dat op smartphone reclame up popt terwíjl je een bericht aan het typen bent.
    01-06-2026 07:25
    Helemaal met je eens dat Pogacar en Vingegaard boven de rest uitsteken. Dat is al vanaf 2021 zo.

    Betreffende de advertentie. Daarvoor hebben we nu de mogelijkheid om een advertentievrij lidmaatschap te nemen. Wij willen niet achter een betaalmuur gaan, maar bieden dit aan voor lezers die geen advertenties willen zien.

    https://www.wielerflits.nl/nieuws/wielerflits-lanceert-lidmaatschap-wat-het-is-wat-het-niet-is-en-waarom-we-het-doen/
    01-06-2026 08:12
    Beetje reclame kan ik hebben, maar pop-ups terwijl je een reactie typt vind ik wat ver gaan. Soms moet ik meerdere keren een scherm wegklikken om verder te kunnen typen aan mijn comment. Dat lijkt mij qua gebruiksgemak niet ideaal. Het voelt aan alsof je per ongeluk je reactie al hebt geplaatst.

    Over het lidmaatschap zal ik nog eens nadenken, verder apprecieer ik de site in ieder geval.

    Als ronderenners steken ze er inderdaad al sinds 2021 bovenuit. Maar ik bedoelde eerder overall in het peloton dit jaar. Ze stapelen als enige 2 de grote zeges op dit seizoen. Tot dusver natuurlijk, maar hun voorsprong op de rest is momenteel al danig groot dat ik er niemand meer naast zie komen.
    01-06-2026 12:19
    Sluit me aan bij Peet: je hebt gewoon een super goede addblocker nodig om uberhaupt op je mobiel gratis naar deze site te kijken.

    En ik probeer om iedere adverteerder die mij lastig valt te mijden in mijn koopgedrag. Een beetje zoals ik de al te opdringerige verkopers aan de deur ook probeer af te poeieren.

    En aanvullend:
    Als ik vanuit het verleden ook maar een seconde het idee gehad zou hebben dat de meningen van de bezoekers er toe doen, dan had ik nog best overwogen om WF een financieel steuntje in de rug te geven. Maar de manier waarop met feedback wordt omgegaan is beneden alle peil, maar dan wel het premium lidmaatschap mogelijk maken met de belofte dat je invloed zou kunnen kopen...

    Ik heb geen enkele aanwijzing dat na het betalen van lidmaatschapsgeld dit gaat veranderen. Net zo min als ik geen enkele aanleiding heb om te geloven dat Vingegaard nu ineens Pogacar wel gaat kloppen...
    01-06-2026 12:31
    Sluit me aan bij vlads. Premium gaat niet zorgen voor betere journalistiek, premium gaat zorgen voor meer 'artikelen'.
31-05-2026 20:35
Vingegaard is de enige renner die het gelukt is hem te verslaan in de Tour. Met het gemak waarmee hij de Giro heeft gewonnen gaat het in de Tour niet lukken maar ik zie bepaalde drive bij hem die ik bij Pogi niet zie dit seizoen dus ja laten we hopen dat het een mooie strijd wordt!
    31-05-2026 21:03
    dat klopt, de eerste keer de beruchte Corona Tour waar Pogi geen ploeg meer had die naam waardig en Jonas kon rekenen op een super Wout van Aert die voor 3 telde en ging aanvallen in begin van de bergritten zodat Pogi dan al aan de bak moest om zijn overgebleven ploegmaats te sparen. De 2de was na de val van Pogi in LBL en zeker niet top en Jonas was toen wel sterk vooral in de bergtijdrit. Keep on dreaming zou ik zeggen maar ik hoop alvast, meer spanning dan in deze Giro mag wel.
    31-05-2026 21:06
    Met heel veel dank aan Primoz, Wout en de strategen van toen nog Jumbo-Visma.
    En Nathan en de rest. Het was een geöliede machine.
    Dat vergeten mensen nog wel eens
    31-05-2026 21:46
    Ja en Pogacar's zeges de afgelopen 2 jaar waren nadat Vingegaard eerst halfdood op de IC lag en vervolgens na een hersenschudding in Parijs-Nice. Zo lust ik er ook nog wel een paar.
    01-06-2026 10:40
    @PPP

    Dus als ik goed begrijp heeft Vingegaard alleen gewonnen omdat 1 pogi geen goede ploeg had, en het ander jaar omdat hij gevallen was in LBL en niet top was.

    Maar Pogi heeft wel gewonnen omdat hij absoluut de beste heeft en niks mee te maken heeft dat Vingegaard het ene jaar terug kwam van een zware val u (dus niet top) en het andere jaar terug kwam van een val waardoor hij een hersenschudding had.

    Got it
31-05-2026 20:48
Heb ook liever een spannende Tour, maar zie weinig aan deze Giro dat suggereert dat dit het geval zal zijn. Zie weinig verschil met hoe Vingegaard de voorbije jaren met hetzelfde gemak in de Tour de nummers 3, 4, 5, etc... afhoudt. En hij wint al jaren met de handrem op in rittenkoersen waar Pogacar niet meedoet.

En Vingegaard gaat proberen zijn 3e grote ronde op rij te winnen op minder dan een jaar tijd, dus frisser dan ooit lijkt me ietwat wishful thinking.
31-05-2026 21:02
Ik moet er nog steeds wat aan wennen dat we een Girowinnaar überhaupt winstkansen toedichten voor de Tour. Maar als iemand het kan, dan is het Jonas Vingegaard.
31-05-2026 21:51
Het mooie is dat je tegenwoordig de wattages van alle prestaties goed kan zien en dat je specialisten hebt die die nummers tegen elkaar afwegen. Vingegaard werd deze Giro steeds beter. Zijn nummers waren de hele Giro beter dan die van Pogacar in de Giro 2 jaar geleden, en met name Piancavallo was een beklimming op heel hoog niveau.
Hij heeft in zijn carriere twee keer beter geklommen, beide keren in de tour. Op Plateau de Beille in 2024 en op de Col de la Couillole. Dat heeft hij gedaan zonder ogenschijnlijk tot het uiterste te gaan. De verwachting bij Jonas en bij Visma is dat hij nog beter zal zijn in de tour, als dat zo is maakt hij zeker kans.
    31-05-2026 22:47
    Je wordt niet beter na 3 weken koers. Vingegaard herstelt beter en heeft dus minder verval in wattages. Dat hij nu hogere wattages rijdt dan Pogi in 2024 wil niks zeggen. Heb je gezien wat Pogi reed in Roubaix?
    01-06-2026 22:12
    @Boomie1
    Jonas werd letterlijk beter in de tweede helft van de giro aangezien hij ziekig was in het begin. Ik twijfel er dus niet aan dat z'n waarden in het tweede deel ook gewoon beter waren.
31-05-2026 22:07
Vingegaard gaat Pogacar helemaal niet verslaan. De kans daarop is m.i., pech daargelaten, nul komma nul. Je kunt er een heel lul-verhaal over afsteken, maar Pogacar is individueel oppermachtig. En zijn ploeg is ook best goed -).
    31-05-2026 22:45
    Zijn ploeg is heel goed maar is geen ploeg. Zal mij benieuwen hoe hard ze willen knechten voor Pogi. Overigens geloof ik ook niet dat Vingegaard Pogi zal verslaan
    01-06-2026 08:12
    Indien je sceptisch bent over de toewijding van Pogacar's team om
    voor hem te willen werken mag je dit evenzo in vraag stellen
    wat sommige luxe-helpers van Vingegaard betreft.

    Van Aert nam in de Tour van verleden jaar circa 17 snipperdagen,
    stond meermaals aan de voet van een bergetappe geparkeerd,
    waar hij vroeger nog vol overgave de berg mee overging en zijn
    deel van het werk deed. Maar op dag 21 ging hij dankzij zijn
    spaarmodus wél op en over een uitgewrongen Pogacar op de Montmartre.

    En dan Sepp Kuss, die in deze Giro nog een schim van zichzelf
    was in zijn helpersrol en vooral Piganzoli diens rol als laatste
    man moest overnemen. Maar Seppie vond wel plots zijn wonderbenen
    terug toen hij voor eigen zegekans mocht rijden en klom opeens als de besten.
    01-06-2026 09:35
    Je kan hier veel onzin en haat neerpennen, maar als je je echt wil belachelijk maken dan kan je schrijven dat er iets mis is met de toewijding van van Aert aan zijn ploegmaats. Als er nu één voorbeeld is in de wielergeschiedenis van een toprenner die zich keer op keer wegcijfert voor zijn ploegmaats is het net Wout van Aert. Op die manier had van Aert een groot wiel in zeges van Roglic, Vingegaard, Yates, Laporte, Kooij & andere ploegmaats. We hebben het hier niet over kleine kopbeurtjes in kermiskoersen, maar over Hautacam en de keien van Roubaix in de Tour, over de Finestre in de Giro, over Gent-Wevelgem & ga zo maar door. Het is waar van Aert terecht voor geroemd wordt en waardoor hij door veel wielervolgers als één van de beste helpers/knechten wordt aanzien.

    Dat je hier het tegendeel komt beweren en insinueren, toont enkel de kwade intenties: haat naar van Aert toe en bij uitbreiding Vingegaard en het hele Visma-team. Zoals je wel weet moest van Aert in 2024 twee keer rechtkrabbelen na zware crashes en blessures. Logischerwijze was 2025 dan ook eentje van herstel en écht terug in koers komen. Zo vreemd is het dan ook niet dat zijn Tour niet op het niveau van eerdere tours was. Des te knapper dat hij er op doorzettingsvermogen en klasse toch in sloeg om de beste man in koers te kloppen op de keien van Montmartre. Het feit dat je de blessures van WVA negeert toont nog maar eens de kwade intenties aan.

    Ook over Kuss zijn toewijding valt niets slecht te zeggen. Kuss stond er in het verleden al zo vaak in dienst van de kopmannen. Vormschommelingen zijn er bij elke renner. Dit gaan interpreteren als een gebrek aan toewijding, legt opnieuw de ware intenties bloot: haat en anti-supporteren richting Visma.
    01-06-2026 11:18
    Kuss heeft eigenlijk niet veel geknecht. Hij moest er, als zijn beurt kwam, telkens heel snel af. Piganzoli is een ander verhaal. Dat is echt een hele fraaie aankoop geweest.
    Ik had dan ook vele malen liever gezien dat Piganzoli een ritzege of het wit zou pakken dan Kuss die rit.
    01-06-2026 13:19
    Ik ben inderdaad veeeeeel sceptischer over UAE dan TVLAB. Die ploeg zal er zeker staan voor Vingegaard en zullen van Aert helpen waar het kan, zonder dat dat Vingegaard in de problemen brengt. Van Aert zal sowieso de vernieuwde Parijs etappe met stip in zn agenda hebben gezet.

    Bij UAE heb ik toch altijd meer het Real Madrid Galacticos gevoel, 8 heel goede renners, maar geen collectief. Wellicht dat het dit jaar anders is.
    01-06-2026 16:58
    Los van van Aert heeft Visma ook deze giro weer een masterclass toewijding afgeleverd en de mannen van UAE (fantastische) honger naar eigen succes geëtaleerd. Maarrrrrrr, wanneer UAE met Pogi rondrijdt is het anders hoor, geen tijd voor muiterij.
01-06-2026 08:26
Tuurlijk kan hij dat, die val in april 24…
Met meerdere botbreuken, longkneuzing en klaplong… mag het daarna even iets minder gaan..?
Als Jonas 100% is is de kans MINIMAAL 50/50. En bovendien is de kans dat Pogi door echte malheur een keer op achterstand komt een stuk groter dan 4 jaar geleden. Dat heet statistiek.
    01-06-2026 11:10
    En de kans dat Vingegaard malheur krijg, reken je voor het gemak niet mee?

    Ik wil ook geaag een spannende Tour, maar die gaat er niet komen. Vergeten wordt dat Vingegaard nergens tegen Pogacar rijdt. Dat lijkt haast een bewuste keuze om toch iets te kunnen winnen.
    01-06-2026 11:23
    @Dikke kater Het programma van Vingegaard staat al in december vast. Deze is nu aangepast ivm een valpartij en ziekte. Vingegaard kiest al zijn hele carriere voor rondes van een week en 1 of 2 Grand Tours. Pogacar kiest nu voornamelijk voor de klassiekers en de Tour de France. Dan is het volkomen logisch dat ze elkaar alleen nog in de Tour tegenkomen. Dit heeft niks met het bewust ontwijken van elkaar te maken, zoals jij suggereert.
    01-06-2026 20:32
    Je weet vast wel dat het programma van Vingegaard niet vast stond in december. Wanneer ging Vingegaard volgens jou Parijs Nice rijden?
31-05-2026 22:30
Dit artikel noteer ik in mijn agenda en haal deze boven op
26 juli 2026.

Want wat als sommige ex-renners/analisten gelijk krijgen als
ze momenteel een analyse geven waarbij ze niet in volle euforie
gaan in Vingegaard's kansen op Tour-winst omwille van zijn Giro-zege.

Daarin vertellen ze dat sinds 2024, Pogacar's niveau zovele levels omhoog
gegaan is terwijl het allerbeste niveau van Vingegaard sindsdien gestagneerd is.
Indien Vingegaard voor het 3de jaar op rij naar de slachtbank geleid
zou worden? Tja, dan was deze analyse correct en staan er sommige hier
voor schut door Pogacar onderschat te hebben en Vingegaard overschat.
    31-05-2026 22:42
    Je bedoelt zoals jezelf voor schut stond rondom van Aert en Roubaix.
    01-06-2026 09:26
    Ik heb vele gebreken maar voorspellingen uiten is er geen van,
    ook al probeer je mijn post zo te twisten dat dit wel zo is.

    Dat de analyse die anderen maakten moeilijk verteerbaar
    zijn voor sommige en zich te pletter ergeren om dit te lezen?
    In plaats van persoonlijke aanvalletjes neer te pennen, kun
    je deze analyse ook met argumentatie tegen spreken.
31-05-2026 20:25
Nee. Dat kan hij niet.

Tegenstand van niks. Sorry.
    31-05-2026 21:45
    Inderdaad, den nrs 2,3 en 4 komen in de tour niet eens in de top 10
    31-05-2026 21:55
    Ah, de nr 5 van de Tour van vorig jaar inderdaad
    31-05-2026 21:55
    @sus Gall was de vorige tour 5e. Wel bij de feiten blijven.
    01-06-2026 16:56
    susje toch. Gall 5e vorig jaar. Hindley, Gee, Bernal, allemaal al top 10 gereden.
    02-06-2026 07:38
    Wie heeft het over de vorige tour .
31-05-2026 21:57
Of Jonas Pogi kan verslaan weet ik niet hij heeft de Giro dan wel gewonnen maar kan niet zeggen dat hij veel weerstand heeft gehad. Hoop in ieder geval op een spannende Tour
31-05-2026 22:30
Vers van de pers is dit een enthousiast in hoerastemming geschreven stukje. Ja, alles kan. Wim Kan. En Vingegaard lijkt idd beter dan voorgaande jaren. Maar waar is de anti-these dat Pogacar en z'n Tourploeg ook een stap in hun prestatieniveau hebben gezet? Een 2e plekkie achter Wout, de rest winst en hoe. De Tour wordt btw niet alleen klimmend beslist. Er zal Pogi alles aan gelegen zijn dit jaar z'n 5e te winnen. Niet alleen om Merckx te evenaren, maar ook om Vini de genadeklap te geven voor de rest van z'n carrière : 5-2. Lijkt me dat Pogacar ook een betere opbouw en voorbereiding gaat hebben. Vingegaard geen hardheid in competitie meer, waarvan altijd gezegd wordt dat dat een noodzakelijk kwaad is. Slechts een hoogtestage is feitelijk weer een beginnen bij nul. De evt supercompensatie van de Giro is iig al weg.
    01-06-2026 10:25
    Je gaat je anti supporter schrijfseltjes toch geen analyse noemen Badgio? Vooruit dan, je bent immers van de analyse, geef er 1 over Parijs Roubaix dit jaar aangezien je na die koers even weg was.
01-06-2026 12:00
Gegeven dat beide niets overkomt: neen, helaas dat kan niet meer. Is er werkelijk nog iemand die denkt dat deze Pogacar puur op fysieke prestaties nog te kloppen is? Wint na een klassiek voorjaar fluitend Romandië (doet dan in het interview wel nog alsof Lipowitz toch ook wel hard kan fietsen). Ben wel benieuwd hoe dicht Seixas nu al komt. Ik lees hier veel dat 3 weken nog te lang zal zijn op die leeftijd. Kan zeker maar ik zie die al wel podium rijden eigenlijk.
01-06-2026 20:00
Ik geloof het pas als Vlab in dienst van Vingegaard het initiatief pakt in de bergen voor UAE. Maar ik reken er niet op. Het zal wel weer aanklampen worden tot Pogacar wegspeert. En dan kunnen de UAE haters weer los.
31-05-2026 20:19
Ik snap het niet telkens net als vorig weer die hype dat het echt mogelijk is! Dat is het gewoon niet! Vingo wordt numero 3 achter Seixas en Pogi
    01-06-2026 09:41
    Oei oei......ik vrees dat je voor deze uitspraak hier door de Vingi-lovers
    tot op het bot afgebroken gaat worden, verguisd en uitgespuwd.

    Maar wie weet komt je voorspelling uit? Dat zou deze Tour compleet
    op zijn kop zetten en doen ontploffen......
    01-06-2026 10:12
    Oei, Oei en Oei. Waren de woorden van Badgio toen Wout won en hij zijn sabatical nam van deze site.
31-05-2026 20:26
Dan is er toch nog iemand die denkt dat hij pogi kan verslaan. Al is het maar voor clickbait
31-05-2026 21:02
Mooi en leuk stuk om te lezen.
Absoluut een kampioenenploeg Visma met verschillende kampioenen in de grote rondes.

Ik ben benieuwd hoe de kansen straks gaan liggen.
Hoewel ik Visma-fan ben, ben ik minder positief gestemd over zijn kansen. Maar laat het maar gebeuren.
31-05-2026 21:44
Wint Pogi dit jaar met 3 minuten ipv 4..
31-05-2026 23:03
Hoe dan ook kan dit wel eens de Tour worden waarop Pogi en Jonas hun allerhoogste niveau aan gaan tikken. Hopelijk blijven beide gespaard van ellende .. dan gaan we een bijzondere drie weken tegemoet.
31-05-2026 23:16
Pogacar zal met slechts 16 koersdagen in de benen de Tour in gaan. Dat zal vast een laagterecord zijn.
Armstrong had er 21 in 2002. De vraag is of dit een gebrek aan hardheid zal geven.
    01-06-2026 01:17
    Mooi is dat. en dan krijgt Vingegaard het verwijt dat hij te weinig rijdt.
    01-06-2026 06:33
    Als Vingegaard al een verwijt krijgt is het dat het zonde is dat hij zich niet mengt in de klimklassiekers. Puur qua aantal koersdagen zit het natuurlijk helemaal goed, met twee grote rondes en meerdere kortere rittenkoersen elk jaar.
    01-06-2026 11:35
    Ga je nou echt Roubaix en Vlaanderen gelijk stellen met tamme opwarm etappes in pakweg de UAE tour die minder zwaar zijn dan een trainingsrit?
01-06-2026 06:40
Het tdf parcours leent zich wel tot spanning voor langere tijd, maar vanaf rit 14 gaan de maskers toch al deels afvallen en ik denk dat de winnaar dan toch weer Pogacar zal zijn, al zie ik Vingegaard deze keer wel binnen de 2,5 minuten eindigen dat is ook al iets.
01-06-2026 09:45
Hij is op dit moment de enige die pogi zou kunnen verslaan of hij het ook doet is een tweede. Uae qua pure klimtrein is mijn inziens beter dan Visma, wel erg onder de indruk van piganzoli trouwens.

Ik begrijp de hype rond Seixas. Hij is ook ongelofelijk sterk maar eerst eens zien hoe zich in de tour 3 weken lang houdt
01-06-2026 12:45
China Crisis heeft hier een typisch 80's nummer over gemaakt: Wishful Thinking.

Meer is het niet. Hopen dat hij mee kan met het Grote Pogi monster. Zo niet, is de Tour na rit 4 wel klaar en moeten we hopen dat Wout en Mathieu er zin in hebben.
01-06-2026 16:54
Elke keer maar die onzin opschrijven. We weten toch als beide mannen fit zijn wie er gaat winnen.
Kijk met name uit naar WVA en MVP wat die kunnen doen deze tour

Reacties zijn gesloten.