Démare voert Groupama-FDJ aan in Milaan-San Remo

donderdag 21 maart 2019 om 19:48
Démare voert Groupama-FDJ aan in Milaan-San Remo

foto: Cor Vos

Arnaud Démare spurtte in 2016 verrassend naar de zege in Milaan-San Remo. De Fransman hoopt dit jaar opnieuw te winnen in La Primavera. De 27-jarige renner is de kopman van Groupama-FDJ, dat inmiddels zijn definitieve selectie heeft vrijgegeven.


Démare is de afgelopen jaren steevast op de afspraak in Milaan-San Remo. Zo eindigde hij ook in 2017 (zesde) én 2018 (derde) bij de eerste tien. Dit seizoen wist de Fransman nog niet te winnen, maar kwam hij wel dichtbij de zege in Parijs-Nice. Wellicht dat Jacopo Guarnieri en Anthony Roux hem naar winst kunnen piloteren.

Verder vertrouwt Groupama-FDJ op de kunsten van Ignatas Konovalovas, Stefan Küng, Matthieu Ladagnous en Olivier Le Gac.

Selectie flag-fr Groupama-FDJ voor flag-it Milaan-San Remo (23 maart)
flag-fr Arnaud Démare
flag-it Jacopo Guarnieri
flag-lt Ignatas Konovalovas
flag-ch Stefan Küng
flag-fr Matthieu Ladagnous
flag-fr Olivier Le Gac
flag-fr Anthony Roux


Lees ook onze uitgebreide voorbeschouwing op Milaan-San Remo met daarin een vooruitblik op de kansen van de favorieten en via welke kanalen je de koers kan volgen.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Romāns Vainšteins 21 maart 2019 om 19:51

Die heeft al een mooie pot magnesium klaar staan !

Topfavoriet

Mwielerfan 21 maart 2019 om 21:32

Demare en Milaan San Remo, nog altijd de grootste schande van de laatste jaren in het wielrennen na de doping op het sky/brailsford kantoor

Lalsacien 22 maart 2019 om 10:33

Het zit je nog steeds dwars merk ik terwijl er geen enkel bewijs is. Zat je zelf in de auto?
Reken maar dat de Italianen onderzocht hebben of er beelden van waren. Nada!

Jori 21 maart 2019 om 21:53

Nonsens, Arnaud was die dag gewoon zo goed, dat hij de snelste tijd op de cipressa had, terwijl hij ook nog eens een volledige auto met zich meesleepte, een echte krachtpatser!

Mwielerfan 21 maart 2019 om 21:59

Hehe ja precies

Romāns Vainšteins 21 maart 2019 om 22:14

Naar mijn bescheiden mening heeft Demare het gewoon slim gespeeld en wanneer we middels autoportieren, stayeren, corrupte motoren etc ook nog eens achteraf gaan corrigeren, laat staan gemaakte deals onderweg.

Bazzz 21 maart 2019 om 22:44

Iedereen geeft af op zijn zege, maar denk je nou werkelijk dat hij de enige is die dat de afgelopen jaren heeft gedaan?
Ik denk en dat er legio renners in o.a. de tour zijn die starten om op tijd binnen te komen en dan later zelfs nog een etappe winnen, terwijl ze niet eens meer hadden mogen meedoen

Mwielerfan 21 maart 2019 om 23:54

Dat is nog altijd iets anders dan diezelfde dag nog winnen. Milaan San Remo winnen is bovendien een grotere prijs dan een tour etappe. Ook is de tour 21 dagen en Milaan San Remo 1 dag. Het effect van het valsspelen op de uitslag is dus hele malen groter.
En dan ook nog eens om één van de grootste prijzen van het jaar.
Dat het vaker gebeurt dat renners hierdoor een etappe winnen geloof ik wel. Maar of dat vaak grote kampioenen zijn in de finale van een topwedstrijd? Bovendien is de schande hier extra groot omdat het kort na de wedstrijd bekend werd maar er niks mee gedaan is. Alsof het wielrennen het niet wil weten, net als epo destijds

Kevin Lowagie 22 maart 2019 om 08:16

Nog nooit heb een renner zijn teurgkeren vanuit de achtergrond om vervolgens Milaan- San Remo te winnen. Het is een koers waar je moet sparen, sparen, sparen om dan op het einde alle energie die je hebt in een aanval op de Poggio of om te sprinten. Wat Demare toen deed is volgens mij onmogelijk. Dat ook renners hem hebben zien hangen aan de volgwagen spreekt niet in zijn voordeel.

VerstandOpNul 22 maart 2019 om 09:45

Het collectieve geweten op wielerflits vergeet nooit iets.. :-)
Zou dat voor het profpeloton ook gelden?

Romāns Vainšteins 22 maart 2019 om 11:06

Volgens mij vergeet hier het collectieve WF-geweten alvast dat Demare op de grond lag met een aantal ploeggenoten en het vermoedelijke portiergrijpen naar aanleiding daarvan plaatsvond (even uit mijn hoofd). Dat is dus behoorlijk anders dan gelost worden op de Cipressa en dan de auto pakken.

Mocht de bowlingbal hetzelfde gebeuren blijven enkel de echte ‘mag niet!’-puristen over waarmee het aantal diep verantwaardigden ongeveer factor 2 zou afnemen.