Wielerploegen 2021: Jumbo-Visma

Wielerploegen 2021: Jumbo-Visma
maandag 25 januari 2021 om 20:00

In de reeks Wielerploegen 2021 stelt WielerFlits alle WorldTour-teams voor, aan de hand van de transfers, de selecties en de doelstellingen. We starten de serie met het enige Nederlandse WorldTour-team: Jumbo-Visma. Wat kunnen we verwachten van kopmannen Wout van Aert, Dylan Groenewegen, Steven Kruijswijk en Primož Roglič? En hoe komt het met Tom Dumoulin?

Jumbo-Visma

Land: flag-nl
Sponsoren: Jumbo (Nederlandse supermarktketen) en Visma (Noors IT-bedrijf)
Sinds: 1996 (eerder ook Rabobank, Blanco, Belkin en LottoNL-Jumbo)
UCI-afkorting: TJV
Fietsensponsor: Cervélo
Tenue 2021:


Vorig jaar

Het jaar 2020 begon voor Jumbo-Visma met een gedurfde ambitie. De Nederlandse ploeg wilde de hegemonie van INEOS Grenadiers doorbreken; het hoofddoel van de troepen van algemeen directeur Richard Plugge en sportief directeur Merijn Zeeman was om de Tour de France te winnen. Dylan Groenewegen begon het jaar meteen goed door in de Ronde van Valencia en de UAE Tour in totaal drie ritzeges te boeken. Kort daarna legde corona het seizoen plat en namen de geel-zwarten het zich voor om beter uit de break te komen dan dat ze ervoor waren. Daar slaagden ze wonderwel met vlag en wimpel voor.

Winst in Milaan-San Remo – foto: Cor Vos

Wout van Aert kreeg door de coronabreak de kans om volledig te herstellen van zijn valpartij in de Tour van 2019. Hij begon het seizoen perfect, door op eclatante wijze zowel Strade Bianche als Milaan-San Remo te winnen. Dat werd wel overschaduwd door de verschrikkelijk valpartij in de Ronde van Polen, veroorzaakt door Groenewegen. Dat de Jumboys tegelijkertijd in de Tour de l’Ain INEOS Grenadiers op een hoop reden, bleef daardoor ook ietwat onder de radar. In diezelfde periode mocht ook George Bennett zijn kans gaan. Dat was slechts twee keer, maar hij won wel Gran Piemonte en werd tweede in de Ronde van Lombardije.

foto: Cor Vos

In de Tour de France nam Jumbo-Visma al snel het heft in handen. Op ieder vlak waren ze heer en meester. Na twee ritzeges van (alweer) Van Aert en een van Roglič, leek de Sloveen in het geel af te stevenen op Parijs. In de slottijdrit ontvouwde zich dan een ongekende apotheose van de Tour, waarin uiteindelijk Rogla’s jongere landgenoot Tadej Pogačar hem de loef afstak. De ex-schansspringer richtte zich echter op en won in het najaar nog Luik-Bastenaken-Luik en vier etappes plus de eindzege in de Vuelta a España. Van Aert werd daarnaast nog tweede in de Ronde van Vlaanderen. Een ongekend topseizoen voor Jumbo-Visma!

Aantal overwinningen: 23

Belangrijkste resultaten
flag-es Vuelta a España – flag-nr1 in het eindklassement + puntenklassement + 4 ritzeges
flag-fr Tour de France – flag-nr2 in het eindklassement + 3 ritzeges
flag-it Milaan-San Remo – flag-nr1
flag-be Luik-Bastenaken-Luik – flag-nr1
flag-be Ronde van Vlaanderen – flag-nr2
flag-it Ronde van Lombardije – flag-nr2


Transfers

Merijn Zeeman was al in een heel vroeg stadium klaar met het rondmaken van zijn selectie voor 2021. Nog voordat de Tour de France begon, was de Nederlandse ploeg klaar op de transfermarkt. Alle kopmannen van de ploeg liggen langdurig vast, waardoor de sportief directeur ook niet meteen hoofdpijndossiers op zijn bureau had liggen. Wel waren er een paar onvoorziene wendingen. Beoogd kopman voor de toekomst Laurens De Plus besloot al vroeg in het seizoen te vertrekken. De 25-jarige Belg kon bij INEOS Grenadiers een contract tekenen voor dezelfde rol als bij Jumbo-Visma, maar wel tegen een aanzienlijk hoger salaris.

Ook het vertrek van Amund Grøndahl Jansen naar BikeExchange kwam als een verrassing. De bijna 27-jarige Noor lag goed in de groep en was een belangrijke pion in de Vlaamse klassiekerskern en de sprinttrein rondom Groenewegen. AGJ koos voor de Australische ploeg omdat hij zich daar sportief en financieel kon verbeteren. Daarnaast kondigde jarenlange trouwe knecht Tom Leezer na aanhoudend blessureleed zijn afscheid aan. Tot slot werd er bij de ploeg doorgeselecteerd, waardoor Bert-Jan Lindeman (Qhubeka-Assos) en Taco van der Hoorn (Intermarché-Wanty Gobert) ook andere oorden moesten opzoeken.

Neoprof David Dekker – foto: Cor Vos

Aan de andere kant van de medaille moest Zeeman op zoek naar een tweede sprinter achter Groenewegen. Daarnaast was ook de positie van heuvelklassieker-specialist vacant, maar die wil de ploeg intern opvullen. Primož Roglič gaat met een andere aanloop naar de Tour die wedstrijden aanvallen en voor de toekomst heeft de ploeg veel vertrouwen in talent Jonas Vingegaard. In de zoektocht naar een tweede sprinter kwam Jumbo-Visma al vroeg in contact met David Dekker. De 22-jarige zoon van nota bene oud-renner Erik Dekker wist voor de coronabreak zijn stempel stevig te drukken en verzilverde daarmee een profcontract.

Dekker junior is echter niet een sprinter pur sang, maar kan – net als zijn vader – ook prima uit de voeten in Vlaamse klassiekers. Gezien het vertrek van Grøndahl Jansen, Van der Hoorn en Leezer is dat geen overbodige luxe. De directe opvolger van de Noor is overigens Nathan Van Hooydonck. De 25-jarige Belg is het neefje van tweevoudig Ronde van Vlaanderen-winnaar Edwig Van Hooydonck. Hij moet in de klassiekers Wout van Aert tot diep in de finales bijstaan. De 24-jarige Edoardo Affini heeft ook een hoog potentieel voor de klassiekers en zal daarin moeten groeien. De Italiaan geldt als een toptalent wat betreft het tijdrijden.

Sam Oomen – foto: Cor Vos

Ook de plek binnen de selectie van De Plus werd adequaat ingevuld. Nederlands grootste rondetalent Sam Oomen (25) kwam over van Team Sunweb. Hij werd in 2018 al eens negende in de Giro d’Italia. Oomen is een goede kameraad van Tom Dumoulin en kan in zijn schaduw uitgroeien tot de volgende kopman van Jumbo-Visma. Ze brengen de Tilburger overigens rustig; Oomen werd vorig jaar geopereerd aan een vernauwde liesslagader. Met klimmer Gijs Leemreize (21) en het piepjonge toptalent Olav Kooij (19, sprinter) komen er tot slot meteen twee renners over van het vorig jaar opgerichte opleidingsprogramma van Jumbo-Visma.

Overigens zwaaien Maarten Wynants (38, na Parijs-Roubaix) en Paul Martens (37, op 30 juni) tijdens het lopende seizoen af. Kooij komt er per 1 juli bij, waardoor Jumbo-Visma in het slot van het seizoen ‘slechts’ 26 renners heeft. Volgens de UCI-reglementen met een ploeg minstens 27 renners onder contract hebben, maar de mondiale wielerbond zal Martens en Wynants het gehele seizoen volwaardig beschouwen. Net als afgelopen jaar gaat het team gebruikmaken van de UCI-mixregel, waardoor ze het team kunnen aanvullen met jonkies uit de opleidingsploeg.

UIT
flag-be Laurens De Plus (INEOS Grenadiers)
flag-no Amund Grøndahl Jansen (BikeExchange)
flag-nl Taco van der Hoorn (Intermarché-Wanty Gobert)
flag-nl Tom Leezer (gestopt)
flag-nl Bert-Jan Lindeman (Qhubeka-Assos)

IN
flag-it Edoardo Affini (Mitchelton-Scott)
flag-nl David Dekker (SEG Racing Academy)
flag-nl Olav Kooij (Jumbo-Visma Academy) – per 1 juli 2021
flag-nl Gijs Leemreize (Jumbo-Visma Academy)
flag-nl Sam Oomen (Team Sunweb)
flag-be Nathan Van Hooydonck (CCC)


Ambities voor 2021

Nog geen etmaal nadat de Nederlandse ploeg de plannen voor het seizoen 2021 de doeken uit had gedaan, kreeg de ploegleiding een serieuze domper te verwerken. Mede-kopman en Nederlands boegbeeld Tom Dumoulin worstelt met levensvragen die hem genoopt hebben zijn wielercarrière op pauze te zetten. De 30-jarige Limburger gaat voor onbepaalde tijd met onbetaald verlof. Een sportieve aderlating voor de Nederlandse ploeg, omdat Dumoulin het komende jaar een belangrijke rol moest vertolken op meerdere vlakken. Dat kan hij overigens nog steeds doen, mits hij met ambitie en koerszin tijdig terugkeert binnen de ploeg.

Tom Dumoulin – foto: Cor Vos

De doelen van Jumbo-Visma voor het komende wielerseizoen liegen er desondanks niet om. Merijn Zeeman stipt aan: het winnen van de Tour de France, het winnen van een monument, het winnen van Parijs-Nice (met Roglič), het eindpodium in zowel de Giro d’Italia en de Vuelta a España én winnen of meespelen in finales met een van de jonge renners. Daarnaast moet Dylan Groenewegen het vertrouwen in zichzelf terugwinnen; de Amsterdammer zal na zijn schorsing – gekregen naar aanleiding van het horrorincident met Fabio Jakobsen – op 12 mei de competitie hervatten met de Ronde van Hongarije. Hij rijdt geen grote ronde.

We trappen af met de klassiekers. In het Vlaamse werk zal de kern bestaan uit kopman Wout van Aert, met Mike Teunissen in een schaduwrol. Ervaren rot Maarten Wynants, Timo Roosen, Pascal Eenkhoorn en nieuwkomers Edoardo Affini en Nathan Van Hooydonck zullen de voornaamste helpers zijn. In de Amstal Gold Race, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik rekenen de geel-zwarten op Primož Roglič, maar ook Robert Gesink en Sam Oomen zullen het drieluik betwisten. Dat geldt tevens voor Jonas Vingegaard, in wie de ploeg veel vertrouwen heeft. De 24-jarige Deense springveer maakte tijdens de voorbije Vuelta a España nog indruk op de Angliru.

George Bennett – foto: Cor Vos

In de Giro d’Italia wil de ploeg het podium in Milaan halen. George Bennett heeft daarvoor het absolute kopmanschap bedongen. De vederlichte Nieuw-Zeelander heeft in 2020 naar verluidt een enorme stap gezet, waardoor hij zijn achtste plek uit 2018 moet kunnen verbeteren in Italië. De 30-jarige klimmer vindt er in ieder geval – naar verluidt – een parcours op maat met in verhouding weinig tijdritkilometers. Bergop krijgt hij steun van vooral Koen Bouwman, Chris Harper en het Noorse talent Tobias Foss. Neoprof David Dekker mag zijn kans gaan in de sprints en krijgt daarvoor een trein mee die bestaat uit Jos van Emden, Paul Martens en Edoardo Affini.

Tijdens de voorbije Tour de France glipte de gele trui op het allerlaatst door de vingers van Jumbo-Visma. Desalniettemin is de eindzege ook dit jaar weer het grote doel. Zeeman heeft Roglič naar voren geschoven als absolute kopman, met (aanvankelijk) Tom Dumoulin en Steven Kruijswijk daar kort achter in een vrije rol. De tandem Mike Teunissen-Wout van Aert moet in de vlakke ritten zorgen voor etappezeges, waarbij de Belg meer vrijheid krijgt dan afgelopen jaar. Tony Martin en Robert Gesink zorgen met hun jarenlange ervaring voor essentiële steun in de hectiek. Sepp Kuss en Van Aert moeten bergop aan het werk.

foto: Cor Vos

Ook in de Vuelta a España is de ambitie onverminderd hoog. Met Kruijswijk en Kuss mikken de Jumboys ook hier op een plek bij de eerste drie in het eindklassement. Waarschijnlijk krijgen zij een hele ploeg in steun mee, omdat Groenewegen dit jaar geen grote ronde gaat rijden en Dekker dan al de Giro in de benen heeft. Om profdebutant Olav Kooij meteen voor de leeuwen te gooien, lijkt ook onwaarschijnlijk. Sam Oomen zal (mits hij Dumoulin niet vervangt in de Tour) in deze ronde de voornaamste helper zijn. Ook zijn jongens als Pascal Eenkhoorn en Antwan Tolhoek bijvoorbeeld nog niet ingedeeld voor een grote ronde.

Tot slot speelt Jumbo-Visma ook troef met hun jonge talenten. Affini zal zijn kansen mogen gaan in de tijdritten, Dekker en in het najaar ook Kooij in de spurts, Vingegaard in de heuvelklassiekers en Oomen draagt waarschijnlijk het kopmanschap in de Ronde van Zwitserland. Daarnaast zal ook de nog altijd maar 23-jarige Pascal Eenkhoorn loeren op zijn kans en is het interessant om te zien of Foss – in 2019 nog winnaar van de Ronde van de Toekomst – en Gijs Leemreize bergop en in het rondewerk al hun stempel kunnen drukken. Kuss krijgt op zijn beurt het kopmanschap in de Ronde van Catalonië en is mede-kopman in de Vuelta.


Selectie Jumbo-Visma 2021

flag-be Wout van Aert
flag-it Edoardo Affini
flag-nz George Bennett
flag-nl Koen Bouwman
flag-nl David Dekker
flag-nl Tom Dumoulin – (onbetaald verlof)
flag-nl Pascal Eenkhoorn
flag-nl Jos van Emden
flag-no Tobias Foss
flag-nl Robert Gesink
flag-nl Dylan Groenewegen – disciplinair geschorst tot 7 mei
flag-au Chris Harper
flag-nl Lennard Hofstede
flag-nl Olav Kooij – per 1 juli
flag-nl Steven Kruijswijk
flag-us Sepp Kuss
flag-nl Gijs Leemreize
flag-de Paul Martens – tot 30 juni
flag-de Tony Martin
flag-nl Sam Oomen
flag-de Christoph Pfingsten
flag-si Primož Roglič
flag-nl Timo Roosen
flag-nl Mike Teunissen
flag-nl Antwan Tolhoek
flag-be Nathan Van Hooydonck
flag-dk Jonas Vingegaard
flag-be Maarten Wynants – tot 11 april

Totaal: 28 renners


Lees ook: Jumbo-Visma bouwt Tourselectie rond Roglic, Dumoulin en Kruijswijk
Lees ook: Dit is het programma van Primoz Roglic
Lees ook: Jumbo-Visma stuurt George Bennett en David Dekker naar Giro d’Italia
Lees ook: Dylan Groenewegen maakt rentree in Ronde van Hongarije
Lees ook: Tom Dumoulin strijdlustig na pechjaren: “Hoop dat 2021 weer succesjaar wordt” (video)
Lees ook: Dit is het programma van Wout van Aert (video)
Lees ook: Steven Kruijswijk naar zowel de Tour als de Giro (video)

Dit artikel delen:

93 Reacties

rahimns 25 januari 2021 om 07:38

De schrijver van dit stuk moet alleen nog even leren tellen en/of rekenen ;)

Youri IJnsen 25 januari 2021 om 08:12

En dat is waarom? ;)

rahimns 25 januari 2021 om 08:37
Quote:
Overigens zwaaien Maarten Wynants (38, na Parijs-Roubaix) en Paul Martens (37, op 30 juni) tijdens het lopende seizoen af. Kooij komt er per 1 juli bij, waardoor Jumbo-Visma weer het minimale aantal van 27 renners heeft. 

Omdat ze het jaar beginnen met 27 renners er dan 2 weggaan en er 1 bij komt… dat maakt het per 1 juli 26 renners.

Youri IJnsen 25 januari 2021 om 08:44

Je hebt gelijk over die ene zin. Al zal de UCI dit seizoen 28 blijven rekenen, maar dat ter zijde.

rahimns 25 januari 2021 om 08:48

Dat klopt inderdaad maar dan kan je het beter even anders formuleren. Al zal deze uitleg voor sommige wel weer lastig te begrijpen zijn ;)

Edit: wat je nu ook gedaan hebt :)

Youri IJnsen 25 januari 2021 om 08:50

Done. Hopelijk is het nu helder.

josi 25 januari 2021 om 08:14
Quote:
Oomen is een goede kameraad van Tom Dumoulin en kan in zijn schaduw uitgroeien tot de volgende kopman van Jumbo-Visma.

Dit zal wel een tijdje terug geschreven zijn.

Quote:
In de Giro d’Italia wil de ploeg het podium in Milaan halen. George Bennett heeft daarvoor het absolute kopmanschap bedongen. […] De 30-jarige klimmer vindt er in ieder geval een parcours op maat met weinig tijdritkilometers.

Ik wist niet dat het Giro-parcours al bekend was. Heb ik iets gemist?

Youri IJnsen 25 januari 2021 om 08:51

En ook @Yeez:

Ik heb ‘naar verluidt’ toegevoegd.

Yeez 25 januari 2021 om 08:32

Weinig tijdritkilometers? Het parcours van de giro is nog helemaal niet bekend.

De ploeg mist trouwens toch wel gewoon 2 kopmannen bij aanvang van het seizoen…

Beer 25 januari 2021 om 08:47

Met Groenewegen en Dumoulin twee belangrijke kopmannen die ontbreken. En toch lijkt Jumbo-Visma er mooi voor te staan met Roglic en van Aert als kopmannen, enkele sterke helpers en een aantal beloftevolle talenten. Zegt wel iets over de sterkte van het team dat het gemis van 2 kopmannen niet eens zo’n probleem lijkt.

Massimo Bataille 25 januari 2021 om 08:56

Tuurlijk is het jammer van Dumoulin, maar eigenlijk valt dit best wel goed mee.
Dumoulin leek me enkel voor Tirreno kopman te zijn en voornamelijk de klassiekers te rijden in ondersteuning. Het was eigenlijk enkel vanaf Dauphine en TdF dat hij superbelangrijk zou worden.
Laten we hopen dat hij het plezier in fietsen toch terugvindt en alsnog klaar zal zijn voor de tweede helft van het seizoen.

Een topsprinter als Groenewegen kun je natuurlijk ook niet zomaar vervangen.
Maar met alle voorbereidingskoersen die wegvallen lijkt Groenewegen enkel echt voor Parijs-Nice en eventueel sprint 1-daagsen weg te vallen.
Dus de impact lijkt hier ook relatief beperkt nog.

Ik denk dat het eventuele wegvallen van Van Aert een grotere impact zou hebben op de ambities (met de voorjaarsklassiekers.).

Oblomov 25 januari 2021 om 10:26

Het ontbreken van een Nederlandse kopmannen is een enorm gemis wat betreft het leveren van sponsorwaarde in je hoofdmarkt. Het overgrote deel van het Nederlandse publiek heeft totaal geen interesse in de grote Roglic-Van Aert show.

Vanuit Nederlands perspectief dreigt dit, wat betreft de inbreng van Jumbo-Visma, een nog armoedigere Tour te worden, dan het vorig seizoen al was. Dan faal je als enige Nederlandse WT-ploeg.

Beer 25 januari 2021 om 10:33

DCQS haalt ook behoorlijk wat successen met niet Belgen. Heb toch niet het gevoel dat er daarom veel minder voor hen gesupporterd wordt in Vlaanderen. Bovendien denk ik dat het met de populariteit van van Aert in Nederland wel meevalt.

Massimo Bataille 25 januari 2021 om 11:18

Ik denk dat daar het hele ‘wolfpack’ gegeven wel een belangrijke strategie in is.
Bij successen van van Quickstep heb je vaak het gevoel dat het een overwinning is van het team.
Vaak denk je: Quickstep wint met Alaphilippe ( of Bennett, of renner X).
Waar je bij andere teams eerder denkt: Van Aert wint ( en hij rijdt voor Jumbo).

Denk dat dit denken ook nog ietswat het ‘oudere’ systeem is. Bij pakweg voetbal kijkt er niemand nog naar nationaliteiten in een team. Zolang je favoriete voetbalploeg scoort, maakt het niet uit wie er scoort en welke nationaliteit hij heeft.

Groetjesaandevoetjes 25 januari 2021 om 11:32

Parijs-Nice had hij ook niet mogen rijden. En doordat hij pas zo laat mag beginnen durft JV het niet aan om hem meteen in de Giro op te stellen. Anders had hij zeker de Giro gereden. Nu hebben ze Dekker maar geselecteerd, terwijl die nog nooit een WT wedstrijd heeft gereden. Maar door de schorsing mist hij inderdaad wel het grootste gedeelte van belangrijke eendagswedstrijden. Enige WT wedstrijden die Groenewegen dit jaar rijdt is EuroEyes Cyclassics en BinckBank Tour.

jappe666 25 januari 2021 om 11:49

@Massimo: Zou aan mij kunnen liggen, maar ze zijn voor mij ook een op-en-top Vlaams team door de vele interview met Steels, Lefevere en Peeters. Je krijgt de koersanalyses en -inzichten mee in het Vlaams, waardoor ik ze ook als een Vlaams team zie, ook al is het aantal Belgen relatief beperkt en zijn het op Evenepoel en in mindere mate Lampaert na vooral dienende renners.

Om dezelfde reden zie ik bv UAE, Bahrain, Israel, CCC niet als gelinkt aan 1 land, en bv een Astana met Vinokourov, EF met Vaughters of NTT met Ryder wel.

platteprijs 25 januari 2021 om 12:52

Ik ben het eens met Oblomov. Met Roglic en Van Aert promoot je niks in een Nederlandse supermarkt. Van Aert is natuurlijk wel belangrijk voor het Belgische smaldeel van de Jumbovloot. Maar een paar Nederlandse boegbeelden zijn dit en komende jaren broodnodig. En Frits van Eerdt zal niet per se in Parijs op het hoogste Tourschavot mooie sier willen maken zoals de Rabodirecteuren in het verleden wel wilden.

jappe666 25 januari 2021 om 13:01

Maar wie zouden ze dan moeten aantrekken als Nederlands boegbeeld?
Veel verder dan MvdP kom ik voorlopig niet direct en die lijkt me onbetaalbaar én onhaalbaar?

Poels, Van Baarle en Mollema maar dat zijn ook niet de veelwinnaars, Jakobsen maar die ligt in de lappenmand, … Dan kom je al uit bij de talenten van DSM die het in de toekomst zouden kunnen worden, zoals een Arensman, Bol of Eekhoff.

Michelangelo 25 januari 2021 om 13:08

Ik zit voor de afwisseling eens op de “Beer-lijn” en de parallel die Massimo trekt richting het voetbal.

Natuurlijk is het belangrijk om als team een identiteit te hebben. Maar dat komt in belangrijke mate uit de staf en ploegleiding, en in iets mindere mate uit de renners. Voetbalclubs worden omarmd door hun supporters ongeacht hoeveel buitenlanders erin staan. Maar supporters beginnen te steigeren als clubs ineens worden gerund door een chinees of qatarees, zeker als ze dan ook hun afspraken niet nakomen.

Ik denk dat TJV en Sunweb/DSM gezien worden als Nederlandse ploegen. Door een boel Nederlandse renners, maar vooral ook de Nederlandse smoel vanuit de ploegleiding. Dat daar wat buitenlanders rond fietsen… boeien. En natuurlijk juicht een Nederlander wat harder voor een landgenoot, maar ook een overwinning van Van Aert of Roglic voelt een beetje als “van ons”.

Maar het blijft wel van belang om voldoende identiteit te houden. Daarom denk ik ook dat TJV ook gewoon Groenewegen, Gesink, Kruijswijk en andere Nederlanders moet blijven koesteren binnen de ploeg.

Massimo Bataille 25 januari 2021 om 13:22

Een belangrijk gegeven is ook gewoonweg de historie.
Quickstep is al pakweg 20 jaar sponsor en daarmee ook naadloos verbonden met de ploeg. Jammerlijk misschien voor Deceuninck (of Etixx of Omega Pharma in het verleden), maar goed oor het imago.
Het is nu ook eenmaal leuker supporteren voor een ‘vaste’ waarde.

Alle andere ploegen veranderen om de x-jaar van sponsor en naam en heb je zowiezo minder de reflex om je vast te pinnen op een bepaalde ploeg.
En zo ga je eerder supporteren voor een wielrenner dan echt voor een ploeg, en daarbij ben je vaak ook iets chauvinistischer.

Goed voor het wielrennen en deze ploeg dat Jumbo zich in het verhaal mengt, maar pakweg 3 jaar was het nog LottoNl en pakweg 10 jaar geleden was het nog rabobank. Moeilijk om zo echt een identiteit uit te bouwen

Wim Kruithof 25 januari 2021 om 13:23

Oblomov, geheel met je oneens. Legio (sport)journaals en media als de uren in de avondetappe zijn georiënteerd op Jumbo-Visma. Interviews, achtergrondinformatie etc. Met Gesink en Kruijswijk rijdt de Nederlandse top gewoon prominent in beeld.

Als het waar is wat jij stelt, zou men voor een ander businessmodel kiezen en zouden de sponsoren de ploeg tot andere keuzes aanzetten. Het riante salaris in het nieuwe contract van Van Aert lijkt me de bevestiging dat dit wel snor zit. Na Menchov en LLS had de ploeg lange tijd kopmannen van eigen bodem, die het niet waar konden maken. Ik vind de huidige ploeg een lust voor het oog en kan enorm genieten, ook van de Belg en Sloveen.

Murcia 25 januari 2021 om 13:42

De nederlandse identiteit krijgt voldoende de ruimte, de helft van de ploeg bestaat uit nederlandse renners en de naam Jumbo-Visma is al behoorlijk ingeburgerd. Het unieke concept van 12 maanden per jaar exposure voor de sponsors door de combi met de schaatsploeg en het crossen van Wout en nu Marianne is een gouden greep gebleken.
Het aantal partners neemt zelfs in de coronatijd toe en met het development team en het damesteam wordt het weer net zo breed als in de Rabobank periode. Voor wat betreft de toppers uit eigen land heb je altijd met een eb en vloed effect te maken. Wie weet gaat Kooij nu al wat extra stappen maken en heb je weer een sprinter die voor zeges kan zorgen.

Frank V 25 januari 2021 om 14:29

@Beer
Ik zou de oranje supporter toch niet gelijkstellen met de trotse, breedgeïnteresseerde Belgische supporter. Wij zijn in de eerste plaats trots op onze koers, onze wedstrijd zelf en juichen voor elke coureur, die een held is voor ons.

Onder het grote publiek in Nederland had men het nooit over Mathieu van der Poel. Tot hij wat grotere wedstrijden won op weg.

Verder is elke vergelijking met het voetbal tenenkrommend en totaal uit den boze. Het wielrennen moet vooral niet lijken op het voetbal.

platteprijs 25 januari 2021 om 15:07

@Michelangelo de vergelijking met voetbal gaat volkomen mank. Als Ajax met elf buitenlanders wint, geldt het als Nederlandse overwinning. Als zeven Nederlanders zich total loss rijden om Roglic de Tour te laten winnen geldt het als Sloveense overwinning. En dat werkt door tot op de startplaatsen voor het WK. Als weinig Nederlanders kansen krijgen om grote wedstrijden te rijden, is dat slecht voor het Nederlandse wielrennen (maar dat geldt in de vergelijking met Ajax ook voor het Nederlandse voetbal). Zo kun je het doortrekken tot we over 10 jaar net als een paar jaar geleden blij zijn met een Nederlandse overwinning in de Gooikse Pijl.

SnellePelle 25 januari 2021 om 20:35

Heren toch, hoe durven jullie in dit draadje het artikel over de geliefde ploeg van Jumbo Visma idolaat Youri te bevuilen met tekst over Deceunick …..

Dr op en dr over 25 januari 2021 om 22:45

Oblomov,

Zolang Jumbo-Visma ritten pakt en wedstrijden wint, en dit op televisie wordt uitgezonden heeft dit altijd zijn waarde.

Aangezien de Nederlanders niks winnen door verschillende oorzaken :
– Groenewegen geschorst.
– Dumoulin niet fit en nu op non-actief.
– Kruijswijck, val in Dauphiné en corona in de Giro.
– Overige Nederlanders in de ploeg geen toppers zijn.

Mogen ze bij Jumbo-Visma dus de handjes dichtknijpen dat ze succesvolle buitenlanders in dienst hebben die wel prijzen pakken. Op deze wijze pakken ze iig nog wel de nodige publiciteit op televisie.

In het buitenland boeit het sowieso helemaal niemand iets wie de prijzen pakt. Niemand die het ook maar ene f*ck interesseert of dat Roglic of Dumoulin een prijs pakt. Net zo min alsof het de gemiddelde Nederlander iets interesseert wie er bij een Italiaanse, Spaanse, Franse of Britse ploeg de prijzen pakt.

Derierre de la course 26 januari 2021 om 21:03

Volgens mij heet TJV van alle bovenstaande argumenten juist precies de goede balans te pakken.

timmetje94 25 januari 2021 om 09:03

Apart dat Groenewegen de Vuelta niet mag rijden

rahimns 25 januari 2021 om 09:04

Mag of wilt ;)

xistnc 25 januari 2021 om 09:24

Waarom wel wilt en niet magt?

Posterix 25 januari 2021 om 09:50

Ik mag, hij mag, wij mogen
Ik wil, hij wilt, wij willen

rahimns 25 januari 2021 om 10:04

Deze discussie gaat echt nergens over zo. Jammer dat er hier gewoon soms niet inhoudelijk op een gesprek ingegaan kan worden. Daarom ben ik het hier soms echt zat en reageer ik liever niet dan wel. Zoek het uit. Ben er voorlopig wel weer even klaar mee.

xistnc 25 januari 2021 om 10:32

@rahimns
Jij wil (of eventueel wilT, mag ook) toch niet beweren dat jouw reactie zwaar inhoudelijk was? Hij wil (maar absoluut niet wilT) ook gewoon zijn mening geven.

Als jij een inhoudelijke discussie wil (of eventueel wilT, mag ook), mag (en niet magT) je dat best wat beter laten merken.

Ab Normaal 25 januari 2021 om 10:44

@Xistnc
Ik denk dat de reactie van Rahimns zeker wel inhoudelijk was.
Hij hintte dat Groenewegen misschien de Vuelta wel mocht rijden van de ploeg maar dat zelf helemaal niet wil.

Yeez 25 januari 2021 om 10:49

@xistnc ben je in de omgang altijd zo kinderachtig en denigrerend, of gebruik het forum als uitlaatklep op een trieste maandagmorgen?

Wim Kruithof 25 januari 2021 om 13:35

xistnc, een aantal jaar geleden was ik zeer actief op Wielerflits. Las jouw reactie altijd graag en had respect voor de discussie. Na een paar jaar in de luwte ben ik hier weer dagelijks. Het valt me op dat je van discussies op inhoud, veel meer bent geworden tot kritiek in de marge. Een soort omgekeerde rijping.

I wonder why…

Frank V 25 januari 2021 om 14:10

xistnc verbetert anderen forumleden hier geregeld.
Het kan nobel zijn om je te bekommeren om correcte taal maar overdrijf er niet in. Kennelijk verbetert xistnc de mensen hier iets te vaak. Het is eigenlijk nooit zo dat de comment door de fout onleesbaar is geworden.

Maar ja, als het dan nog in het belachelijke getrokken wordt met lessen tussen haakjes dan stel je je toch vragen over de intentie.

Panache 25 januari 2021 om 14:26

Mogen of willen, een valide vraag.
Tijdens de Vuelta (WT) heb je ook EuroEyes Cyclassics Hamburg (WT) en BinckBank Tour (WT). Misschien wel meer kansen en zeker niet minder aansprekend dan een Vueltarit pakken.

AWestie 25 januari 2021 om 09:05

In de introfilmpjes vond ik Zeeman wel grappig: hij begon met de Tour als prioriteit en ging daarna eigenlijk zo ongeveer het hele seizoen stuk voor stuk betitelen als doel. Ja zo kan ik het ook ;)

Verweggistan 25 januari 2021 om 09:25

Ondanks dat ze renners uit het opleidingsteam kunnen halen voor de kleinere koersen, heb ik wel het idee dat ze een (te) krappe selectie hebben met al die renners die stoppen of (tijdelijk) niet beschikbaar zijn.

kelderfan 25 januari 2021 om 11:53

Helemaal eens. De krappe bezetting zorgt weer voor de nodige problemen.

Napoleon 25 januari 2021 om 12:05

Ja kelderfan? Welke problemen dan precies?

Verweggistan 25 januari 2021 om 12:29

Nu is het geen probleem, er zijn nauwelijks koersen. Maar straks (april/mei) heb je een deel van de ploeg op stage, een aantal koersen tegelijk, waaronder de Giro, een deel renners die een rustperiode hebben, er raken er altijd een paar geblesseerd. Het is niet voor niets dat bijna alle ploegen voor meer dan het minimum kiezen en Jumbo zit bepaalde periodes onder het minimum. Het zou zonde zijn als je vermoeide of half geblesseerden gaat inzetten en van die boetes die je krijgt bij te weinig renners aan de start kun je ook het salaris een extra renner bekostigen.

S. Morgenstern 25 januari 2021 om 12:33

Giro is de enige WT-koers in mei. Lijkt me geen probleem om dan de rest van de selectie in een rustperiode of trainingskampen richting de tweede seizoenshelft te hebben zitten.

Romāns Vainšteins 25 januari 2021 om 09:37

Schrijf hem alvast maar op, Dumoulin wint de ronde van Lombardije na zijn ziel naar het ééndaagse te hebben verlegd, ook de vuelta daarvoor pakt hij een rit.

lander luypaert 25 januari 2021 om 10:01

Zeer mooi artikel @Youri!! Sterke ploeg is het. Zelf had ik graag nog een foto gezien van de fiets waar ze dit jaar op rijden :)

David Janssens 25 januari 2021 om 10:26

Nu Dumoulin wegvalt voor “onbepaalde tijd” en in die periode dus ook niet betaald hoeft te worden zou je zeggen dat er aardig wat budget vrijkomt. En aangezien ze voor WT begrippen al een krappe selectie met aardig wat jonge gasten hebben, zou het niet handig zijn de selectie nog wat uit te breiden?

Beer 25 januari 2021 om 10:30

Idd jammer dit ‘ongebruikte budget’. Hadden Dumoulin/Jumbo 2 maanden vroeger tot dit besluit kunnen komen, was er wel nog wat mogelijk geweest.

jappe666 25 januari 2021 om 10:59

Ze kunnen Vermote en Van Keirsbulck nog aantrekken als helpers in het Vlaamse werk voor Van Aert.

Maillot à Pois 25 januari 2021 om 11:02

Kom er maar in, Julien Vermote!

Beer 25 januari 2021 om 11:03

Een aantal maanden terug was er nog heel wat beter te krijgen. Van Keirsbulck vind ik persoonlijk niets toevoegen. Vermote eventueel wel voor de eerste wedstrijduren, maar daar hebben ze Affini al voor gehaald.

Groetjesaandevoetjes 25 januari 2021 om 11:37

Rond de 2 miljoen euro zou er hierdoor vrij komen dan toch?

S. Morgenstern 25 januari 2021 om 11:42

Goed mogelijk dat Dumuolin twee miljoen per jaar verdient. Hij is nu echter met onbetaald verlof voor onbepaalde tijd (!).

Groetjesaandevoetjes 25 januari 2021 om 11:50

Je hoeft die 2 miljoen ook niet volledig in te zetten he, maar met 10% van dat budget zou je prima een extra man er bij hebben. En niet weer vanwege capaciteits tekort renners koersen laten rijden waar ze niet klaar voor zijn of die ze niet willen. Dumoulin reed vorig jaar ook enkele koersen waar hij geen zin in had, maar hij moest wel. In die zin hoop ik dat JV daarvan heeft geleerd en niet nogmaals dezelfde fout begaat.

Als Jay McCarthy hersteld is, zou hij ook prima bij de ploeg kunnen komen als extra mannetje. Via zn instagram zie ik dat hij in Friesland hersteld.

S. Morgenstern 25 januari 2021 om 12:01

Mijn punt is dat ze die twee miljoen uberhaupt niet volledig in kunnen zetten, omdat er geen twee miljoen vrij komt. Dumoulin is voor onbepaalde tijd met verlof, niet voor een jaar.

Wat betreft het aantrekken van een extra renner, verwacht ik niet dat dat nodig is, met alle koersen die momenteel niet door gaan en de mogelijkheid om renners uit de opleidingsploeg in te zetten.

Dumoulin reed vorig jaar overigens alleen de Waalse Pijl ´tegen zijn zin´, op een dag die hij anders in dezelfde regio als trainingsdag had doorgebracht, reed hij nu honderdvijftig kilometer mee in dat peloton. Beetje een overschat gegeven in discussies over de grote van de selectie.

Groetjesaandevoetjes 25 januari 2021 om 12:38

Er komt zeker geen 2 miljoen vrij, nee. Maar in het geval dat Dumoulin tot Mei met onbetaald verlof is dan betekent dat er 1/3e van zijn salaris niet zou moet worden uitbetaald wat neer komt op zo’n 600.000 euro.

kelderfan 25 januari 2021 om 12:39

@S.Morgenstern
Je blijft voorbij gaan aan de mogelijkheden van blessures en ziekte.
Er hoeft niet veel te gebeuren om met de bezetting in de problemen te komen.
Ja Tom nog even inzetten om te trainen.

S. Morgenstern 25 januari 2021 om 12:42

Nee hoor, blessures en ziektes horen er zeker bij. Ik heb geen idee op welke manier ik daar aan voorbij zou gaan.

Derierre de la course 26 januari 2021 om 21:08

Iemand er al aan gedacht dat ze het (tijdelijk) vrijgekomen budget van TD gebruiken om het (nieuwe) gat van WvA te dichten?

jappe666 25 januari 2021 om 10:58

Denk dat ze al hun ambities zullen gaan waarmaken, behalve die in de grote rondes.
Ik zie ze geen podium halen in Giro of Vuelta en ook niet winnen in de Tour.

In de Giro zou top-5 al knap zijn, want met Buchmann, Pinot, Landa, Bilbao, Nibali, Evenepoel, Pozzovivo, Vlasov, Caruso, Soler, Formolo, De La Cruz, Mollema, Ciccone, Cattaneo, Masnada, Yates, Hart, Konrad, … lijken er toch heel wat namen aan de start te staan die hoog kunnen eindigen en er normaal gesproken toch een aantal boven Bennett zullen gaan eindigen.

In de Tour heb je Pogacar die nog veel beter omringd zal zijn met onder meer Majka, Formolo en Hirschi en het zou mij niet verbazen als Ineos de sterkste Tour-ploeg aller tijden aan de start brengt.

In de Vuelta start diezelfde Pogacar ook, terwijl Movistar op volle oorlogssterkte aantreedt. Tel daar nog een Uran, Almeida, etc bij, het blok van Ineos + alle kopmannen die herkansing willen voor de Tour en ik vrees voor de zaak.

lander luypaert 25 januari 2021 om 11:13

Ben ik het dus totaaaal niet mee eens.
De namen die je opnoemt zijn gewoon absurd.
De La Cruz: Doet geen Giro
Evenepoel: Eerst nog zien hoe hij hersteld gaat zijn
Bilbao: Top 10 ja. Top 5 nee
Caruso: 10e plek zou al mooi zijn.
Formolo: Hoe kom je erbij. Is nog nooit verder dan een 10e plek geraakt.
Cattaneo: Dit is een grap neem ik aan?
Ciccone: Nog nooit voor een klassement gegaan. Is dus nog afwachten.
Hart: Moet eerst nog maar eens gaan bevestigen.
Soler: Heeft altijd wel een dag dat die een 10 minuten verliest.
Pozzovivo en Nibali: De oudjes die rond plek 10 zullen eindigen maar top 5. Nope

Samengevat: Als Bennett in een goede vorm start zit een top 5 er zomaar in.

Vlasov, Landa, Yates, Buchmann, Pinot zijn voor mij renners die top 5 echt kunnen wel moeten kunnen eindigen. Alles hangt natuurlijk af of ze geen pech zullen hebben. Ook is het deelnemersveld verre van volledig.

lander luypaert 25 januari 2021 om 11:15

In de Tour. Gaan Bora, Movistar, Uae, TJV en Ineos zeer sterk zijn.

Gitan 25 januari 2021 om 11:47

Het kan best meevallen met Bennett, maar we moeten er nu ook niet Teunissen-gewijs meer van maken dan het is. Zal er volgend jaar in de Giro toch ook al 31 zijn, en met een 8ste stek in de Giro en 10e in de Vuelta als voorlopig beste prestaties, heeft hij toch nog vooral veel te bewijzen om aanspraak te kunnen maken op een echte topnotering.

jappe666 25 januari 2021 om 12:10

@Lander:

Hun doelstelling is podium, geen top-5.
Bovendien kom je bij bijna de helft van de namen met het argument afwachten, nog nooit wat bewezen, nooit beter gedaan dan … , … wat heeft Bennett al bewezen in een GT dan? 1 keertje eindigde hij op bijna 10 minuten van het podium.

Een Formolo die jij nu in het belachelijke trekt eindigde bv voor hem in de Vuelta van 2016 waar ze allebei hun kans mochten gaan. Naast die 9de plek in de Vuelta werd hij ook al 2x 10de in de Giro en in alle 3 die grote rondes was dat op ongeveer dezelfde afstand van de winnaar als Bennett eindigde in zijn rondes. Kan jij dan met zekerheid zeggen dat Bennett boven hem zal gaan eindigen?

Ik heb nergens beweerd dat al die renners uit mijn lijstje voor hem gaan eindigen, maar de lijst is zo lang dat ik de kans groot acht dat er meerdere voor hem eindigen.

jappe666 25 januari 2021 om 12:14

En Bora heeft sterke renners aan de start op hun terrein, maar niemand die Roglic kan bedreigen voor een klassement. Alles op Ackermann en Sagan daar, en ritzeges in de lastigere ritten met bv. een Kämna. Hun A-ploeg voor het klassement start in de Giro.

lander luypaert 25 januari 2021 om 12:18

Ik trek Formolo niet in het belachelijke. En ja hij is 28 jaar kan nog progressie maken. Maar toen hij in de top 10 kwam was het door in een vlucht te zitten die veel voorsprong kreeg. Ik zie hem liever voor ritten gaan. Mcnulty zie ik hoger eindigen. Let wel zonder pech en als het meezit kan Formolo hoger eindigen.

Pogacar met Hirschi, Majka, Formolo, De La Cruz, Polanc is ijzersterk in de Tour dat klopt.

jappe666 25 januari 2021 om 12:33

Als je dit antwoordt: “Formolo: Hoe kom je erbij. Is nog nooit verder dan een 10e plek geraakt.” krijg ik nu niet meteen het gevoel dat jij denkt dat Formolo ook maar 0,0001% kans heeft om boven Bennett te eindigen, terwijl ik die kans ongeveer 50/50 inschat en ook bij die andere namen in mijn lijst zie ik (al dan niet grote) kans om voor Bennett te eindigen.

KimJungPoels 25 januari 2021 om 12:44

Redelijk eens met je Lander. Scepsis rond Evenepoel snap ik, maar mits hij terug komt natuurlijk wel een niveau hoger dan Bennett.

Tao is de winnaar van de vorige editie, zeggen dat hij moet bevestigen kan. Maar het lijkt me dat hij als titelverdediger toch zeker een trede of drie hoger mag staan dan George Bennett die nog nooit verder is gekomen dan een top-8 in een grote ronde.

Ineos zal zeker wel met twee man komen die je vooraf hoger mag aanschrijven dan Bennett vermoed ik.

Panache 25 januari 2021 om 14:33

Indien je intrinsiek als 10e beste aan de start staat, dan eindig je geregeld in de top-5 mits je de vorm hebt en geen pech ondervindt. Simpelweg omdat er intrinsiek betere renners letterlijk en figuurlijk wegvallen.

jappe666 25 januari 2021 om 16:53

Vandaar ook dat ik zei dat hij al blij mag zijn met top-5, want daar zal hij al het nodige geluk voor nodig hebben. Wil hij podium halen zoals de ambitie is, dan moeten wel erg veel kopmannen vallen of iets voor hebben denk ik…

Een Yates, Pinot, Landa, Bilbao, Buchmann, Evenepoel, … schat ik hoger in en ook aan Pozzovivo, Nibali, Caruso, Formolo, Hart,… zal hij de handen vol hebben. Dan heb je nog de renners daar een trapje onder zoals een Masnada, Soler, Konrad,… die mits ze in de juiste ontsnapping meeschuiven of over wonderbenen beschikken ook zomaar boven hem kunnen eindigen. Top-3 lijkt me een utopie, top-5 ambitieus, top-10 voorzichtig realistisch.

En wie weet wie er nog meer aan de start verschijnt als het parcours hen bevalt…

Jean Dumas 25 januari 2021 om 11:22

Denk dat het wegvallen van de factor Dumoulin voor TJV eerder een voordeel dan een nadeel is.

Derierre de la course 26 januari 2021 om 21:10

Het scheelt een aantal dilemma’s maar voor bijvoorbeeld koersen als MSR en RVV had je hem er goed bij kunnen hebben.

kelderfan 25 januari 2021 om 11:58

Nee het is een grote aderlating voor JV; die dat niet zomaar kunnen oplossen.

Jean Dumas 25 januari 2021 om 16:22

Oomen naar de Tour, minder grote brommer maar ze zullen Mike ook wel klaarstomen.

kelderfan 25 januari 2021 om 16:40

Oomen zou prima zijn, als hij is hersteld van de operatie en weer op niveau is.
JV is kennelijk niet overtuigd, want hij staat niet bij de Giro-selectie.

S. Morgenstern 25 januari 2021 om 17:17

Vingegaard, Oomen en Hofstede pieken naar de Ardennen (de ploeg voor de Giro zit dan op hoogte) en hebben de Vuelta op hun programma. Ik heb geen idee waaruit zou blijken dat Jumbo niet overtuigd is van de kwaliteiten van die renners.

Derierre de la course 26 januari 2021 om 21:11

Ik zou Oomen ook eerst willen testen in plaats van hem direct 3 weken naar de Giro te sturen.

Lance4eva 25 januari 2021 om 12:17

Wat een klein opdondertje is die Kruijswijk eigenlijk.

jappe666 25 januari 2021 om 12:36

Valt nog mee, 1m78.
Het helpt natuurlijk niet om naast de 1.87 van WvA en 1.85 van Dumoulin te gaan staan dan :-)

Limal 25 januari 2021 om 21:02

Bij Kruijswijk is het de ontzagwekkende schouderpartij die telt

Derierre de la course 26 januari 2021 om 21:12

Hij groeit toch altijd in de 3e week?

Lalsacien 25 januari 2021 om 12:44

Geen verdere informatie over het vertrek van de Plus dan dat hij bij Ineos meer geld kon verdienen?

Wim Kruithof 25 januari 2021 om 13:39

Prachtige ploeg die met het jaar meer karakter en identiteit krijgt. Er is echter één ding waar ik me mateloos aan erger… het niet verschijnen op de Slag om Norg. Als nationale vaandeldrager moet je je tonen vind ik, op een koers die de potentie heeft uit te groeien tot semi-klassieker.

Romāns Vainšteins 25 januari 2021 om 14:12

Helemaal mee eens. Gewoon een team afvaardigen daar, veel leukere koersen ga je niet vinden in NL.

Derierre de la course 26 januari 2021 om 21:14

Sowieso vindt ik het aan je stand verplicht om als Nederlands team aan zon koers te verschijnen. Als is het met een C-team, voor de helft gevuld met stagiaires en niet eens maximale bezetting. Je geeft zo’n koers toch even nieuwswaarde. Al is het een artikeltje op Wielerflits.

I Langof 25 januari 2021 om 17:15

Het zou interessant zijn om te weten hoe het sponsorschap tussen Jumbo en Visma is verdeeld.
Ik ben in zomer 2019 in Scandinavië geweest en het ging allemaal over Visma (die daar een grote naam is) en niets over Jumbo.

P.S. Met de onzekerheid over de duur van de afwezigheid van Tom is het moeilijk om voor korte tijd een geschikte vervanger aan te trekken.

Murcia 25 januari 2021 om 17:28

Toen Visma werd bekend gemaakt als sponsor werd er volgens de artikelen gesproken over een jaarlijks bedrag van tussen de 3 en 5 miljoen die ze in de ploeg stopten. Noorse media had het over drie en verhalen hier over 5. Jumbo zal er toen voor tenminste 12 mln in hebben gezeten en misschien wel 15 nu.

Frank V 25 januari 2021 om 18:07

Het totale budget van Jumbo-Visma zou naar de 31 miljoen gaan.

Derierre de la course 26 januari 2021 om 21:15

Ik denk dat in Noorwegen het belang van Visma ook wat groter is dan Jumbo. Aandacht bieden waar dat het best tot zijn recht komt. Zou hou je ook de sponsor het meest tevreden.

Limal 25 januari 2021 om 21:09

Ik ben dit jaar vooral benieuwd of Kuss de stap naar het kopmanschap kan zetten in koersen waar hij de kans krijgt. En natuurlijk of/wanneer Dumoulin terugkeert. Ik volg Thijs Zonneveld in zijn mening dat àls Tom beslist om verder te doen het niet zal zijn als ronderenner maar als tijdrijder/rittenkaper.

simplex 25 januari 2021 om 23:45

Goed ploegverhaal/voorstelling van TJV, Youri.
Reacties daarop zijn toch wat mager en vaak herhalend overbodig.
Heeft ook te maken met de vaste verliefde fanboys die hun vooral nederlandse geliefde knuffels wat missen, de immer terugkerende bezettingsgraad die steeds vakkundig door morgenstern wordt gepareerd, en de snel aangebrande enkele.
De bijdrage van xistnc is gebruikelijk, maar in dit geval had hij wel een puntje (intelligent nee- duidelijk zou of had moeten lukken ja)
Wellicht is mijn waarneming in dit topic enigzins wat vertroebeld als je ook TJV forum leest? ;)

ProfrondeZevenbergen 26 januari 2021 om 23:43

Amstal?

Dr op en dr over 27 januari 2021 om 02:53

“De 30-jarige klimmer vindt er in ieder geval – naar verluidt – een parcours op maat met in verhouding weinig tijdritkilometers.”

Twee tijdritten :

1 x 15 km
1 x 44 km

Een totaal van 59 km, wat dus 1 km meer is als in de Tour van dit jaar. Dus Bennet verliest hier al een minuut of vier.

Headlines

Materiaalzone

Populair