Dit is het programma van Wout van Aert voor 2021

vrijdag 22 januari 2021 om 14:43
Video

Wout van Aert begint zijn wegseizoen in Italië met Strade Bianche, waar hij titelverdediger is. Dat betekent dat de Jumbo-Vismarenner het Vlaamse openingsweekend links laat liggen. Zijn belangrijkste doelen dit seizoen zijn de klassiekers en de Olympische Spelen.

Van Aert rijdt momenteel nog in het veld, waar hij zijn zinnen heeft gezet op het WK in Oostende van volgende week. Daarna begint hij aan zijn voorbereiding op het wegseizoen. “Van de Strade Bianche tot aan Roubaix ligt mijn focus op de eendagswedstrijden. Ook ga ik voor het eerst van start in Tirreno-Adriatico, waar ik naar uitkijk. Na Roubaix neem ik een kleine break om dan toe te werken naar de zomer met de voorbereiding op de Tour de France en aansluitend de Olympische Spelen. In het laatste blok ligt de focus op het WK in België.”

De groene trui in de Tour de France staat op de bucketlist van de Jumbo-Vismarenner, maar of hij daar dit jaar al op kan jagen weet hij nog niet. “We hebben immers drie klassementsrenners in de Tour. Maar vooral… de Spelen onmiddellijk na de Tour zorgen voor twijfel. Het groen is niet zo makkelijk te pakken, je moet er elke dag voor werken. In 2021 zal ik dus vooral op dagzeges focussen. Ook het geel pakken op de openingsdag is een doel. De twee tijdritten zijn een goede voorbereiding op de Spelen, waar ook de chronorace een hoofddoel is.”

Programma flag-be Wout van Aert voor 2021
flag-it Strade Bianche
flag-it Tirreno-Adriatico
flag-it Milaan-San Remo
flag-be E3 Classic
flag-be Gent-Wevelgem
flag-be Ronde van Vlaanderen
flag-fr Parijs-Roubaix
flag-fr Critérium du Dauphiné
flag-fr Tour de France
flag-jp Olympische Spelen
flag-gb Ronde van Groot-Brittannië
flag-wc WK wielrennen

Dit artikel delen:

22 Reacties

Rawolf 22 januari 2021 om 14:50

Jumbo visma komt met 1 persbericht…. Waarom moeten daar 6 losse artikelen(en waarschijnlijk nog meer) over komen??

-Stijn- 22 januari 2021 om 14:59

Dit is toch mooi overzichtelijk, elke belangrijke renner 1 artikel met extra uitleg.

Murcia 22 januari 2021 om 15:29

Het meest logische programma, en al druk genoeg als je zijn doelen bij elkaar optelt.
Ben heel erg benieuwd of hij zijn tijdrit met het nieuwe racemonster verder kan verbeteren. In de Tour lonkt Geel vanaf etappe 1 en diverse kansen op dagzeges.

kelderfan 22 januari 2021 om 15:38

Het enige wat ik wel opvallend vind, is dat Wout de Tour of Britain gaat rijden. Ik had hem eerder verwacht in de BinckBank Tour. Maar verder vind ik ’t een prima programma. Go Wout go.

-Stijn- 22 januari 2021 om 15:54

Tour of Britain is toch iets korter bij het wk. Binckbanck eindigt wanneer tour of britain begint

aru123 22 januari 2021 om 15:53

Zou graag zien dat hij in 2022 dan ook het ardennen drieluik meepakt. Van avermaet doet dit volgens mij ook standaard en ik zie van aert in alle 3 de koersen als groot kanshebber.

Komi 22 januari 2021 om 16:01

Het is een mooi programma, maar had wel willen zien of hij voor het klassement kon gaan in Romandie

-Stijn- 22 januari 2021 om 16:01

Denk dat hij dat in Tirreno mag proberen

thorsen 22 januari 2021 om 16:03

In de Tirreno is Dumoulin kopman.

S. Morgenstern 22 januari 2021 om 16:09

Van Aert gaat in de Tirreno kijken wat hij waard is voor het klassement.

-Stijn- 22 januari 2021 om 16:13

@Thorsen is dit al ergens gezegd geweest? Dacht gelezen te hebben dat van aert ging proberen voor klassement.

S. Morgenstern 22 januari 2021 om 16:21

Dat sluit elkaar toch niet uit?! Dumoulin is kopman en daarnaast gaat ook Van Aert voor een klassement.

-Stijn- 22 januari 2021 om 16:23

Heb je gelijk in maar de reactie van Thorsen als reactie op wat ik zeg liet me denken dat Dumoulin als enige voor klassement ging gaan.

thorsen 22 januari 2021 om 17:18

In het Dumoulin artikel van vandaag:
“In Tirreno ben ik kopman en ga ik voor het eindklassement.”

Het een sluit het ander niet uit, maar als het niet zou uitmaken dan zou de term niet bestaan ;)

Derrick 22 januari 2021 om 16:22

Jammer dat hij de Omloop, Dwars door Vlaanderen en de Brabantse Pijl links laat liggen. Pakken wat je kan pakken…

Groetjesaandevoetjes 22 januari 2021 om 16:52

Omloop snap ik nog wel, aangezien hij volledig richt op een goed begin van het seizoen met Strade Bianchi en wellicht nog wat rust wil na zijn veld seizoen, maar Dwars Door Vlaanderen en Brabantse Pijl snap ik niet, aangezien hij beide kan winnen.

S. Morgenstern 22 januari 2021 om 17:08

De redenen zijn voor alle drie de koersen gewoon hetzelfde; andere belangrijkere doelen vragen op die momenten iets anders dan het betwisten van een koers.

wapperend washandje 22 januari 2021 om 16:46

Als Van Aert naar Olympische spelen wil/gaat, kan hij de tour dan uitrijden?

Groetjesaandevoetjes 22 januari 2021 om 16:53

Op dit moment is het antwoord dat het kan, aangezien de quarantaine regels zijn los gelaten voor sporters, maar je weet nooit wat er nog kan komen.

HoofdIsVrij 22 januari 2021 om 17:18

Ben benieuwd met welke ploeg Jumbo dan wel naar de omloop gaat…?

Murcia 22 januari 2021 om 17:29

Teunissen, Van Hooydonck, Affini, Roosen, Wijnants, Eenkhoorn en ?

rahimns 22 januari 2021 om 17:36

De laatste zal dan Martens of Van Emden zijn… ligt eraan welke keus ze nog maken voor de UAE tour.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair