Roompot-Charles presenteert selectie voor Ronde van Vlaanderen

vrijdag 5 april 2019 om 17:05
Roompot-Charles presenteert selectie voor Ronde van Vlaanderen

foto: Cor Vos

Roompot-Charles heeft onthuld met welke zeven renners de ploeg zondag aan het vertrek staat van de Ronde van Vlaanderen. Met acht deelnames en zijn zesde plaats in 2015 is Lars Boom de meest in het oog springende naam in de selectie.

Hoewel Roompot-Charles nog niet wist te winnen in 2019, pakte de ploeg al wel enkele mooie ereplaatsen de afgelopen weken. Zo eindigde Pieter Weening vijfde in de Classic de l’Ardèche en zorgden Lars Boom en Boy van Poppel voor vierde plekken in respectievelijk Le Samyn en Nokere Koerse. Deze drie renners zijn er ook zondag weer bij.

Jesper Asselman, Sjoerd van Ginneken, Senne Leysen en Stijn Steels maken de selectie compleet. Elmar Reinders zag een eventuele deelname aan de Ronde aan zich voorbij gaan door ontstekingen in zijn hand, die hij overhield aan een val in de Ronde van Drenthe. Roompot-Charles is een van de zeven ploegen die een wildcard kregen voor de Vlaamse klassieker.

Selectie Roompot-Charles voor de flag-be Ronde van Vlaanderen 2019
flag-nl Jesper Asselman
flag-nl Lars Boom
flag-nl Sjoerd van Ginneken
flag-be Senne Leysen
flag-nl Boy van Poppel
flag-be Stijn Steels
flag-nl Pieter Weening


Lees ook onze uitgebreide voorbeschouwing op de Ronde van Vlaanderen met daarin een vooruitblik op de kansen van de favorieten en via welke kanalen je de koers kan volgen.


Dit artikel delen:

13 Reacties

zipp404 5 april 2019 om 17:13

Weening als enigste buitenblad op de Koppenberg;)

Man met de hamer 5 april 2019 om 17:16

Hmm. Veel vooruitgang boeken ze daar niet de laatste tijd. En Van Schip is ook al niet in optima forma. Ze zouden toch meer talent af moeten kunnen leveren, of zie ik dat verkeerd?

ikbenprocycling 5 april 2019 om 17:29

ja schip had hier op de grote afspraak moeten komen met zijn leontien van moorsel stuurtje

Velominatus 5 april 2019 om 19:24

Fusie met de Vlamingen is geen succes gebleken.

Scott Sunderland 5 april 2019 om 17:16

Er zal toch wel niemand van deze ploeg in de top 20 / top 30 eindigen denk ik toch. Ik gok op Boy van Poppel op plaats 36 ofzo. Boom heb ik geen fiducie in. Tot nu toe erg mager seizoen voor Roompot.

ikbenprocycling 5 april 2019 om 17:23

Boom gaat ergens weer eventjes aan zichzelf schudden

Scott Sunderland 5 april 2019 om 17:27

Maurits Lammertink werd heel trots aangekondigd in de ploeg vorig jaar. Maar ik vraag me af of niet hetzelfde gaat gebeuren als met de vorige grote “aankondigingen” Wippert en Gerts. Langs de achterdeur weer snel naar buiten.

Groningen 5 april 2019 om 17:57

Mee in de ontsnapping, voor mijn part met Boom, verder vrees ik vooral peletonvulling

52voor11achter 5 april 2019 om 19:00

Wat is er met van Schip? Die was hersteld toch?

Wielerfan1987 5 april 2019 om 19:53

Boom? Serieus?

Bij gebrek aan beter denk ik dan, want tot nu toe is het enige dat Boom bewijst dat hij het niet meer heeft.

Gilberto 6 april 2019 om 23:54

Ook Sagan, van Aert, Stybar, van Avermaet, van der Poel, en noem maar op, doen mee, bij gebrek aan beter, natuurlijk…

jibi verboort 6 april 2019 om 01:06

Lars zelf aan het woord:
Op website van Roompot Charles:Ambities seizoen 2019
Een mega voorjaar rijden!

Lars Boom: “Jammer dat ik net moest passen” | WielerFlits
https://www.wielerflits.nl/nieuws/lars-boom-jammer-dat-ik-net-moest-passen/
2 mrt. 2019 –

Lars Boom na opgave in De Panne: “Wil fris aan de start … – WielerFlits
https://www.wielerflits.nl/…/lars-boom-na-opgave-in-de-panne-wil-fris-aan-de-start-
27 mrt. 2019

LARS BOOM: “MET MINDER DRUK NAAR DE KLASSIEKERS”
DONDERDAG 29 NOVEMBER 2018 OM 15:00. Ook bij zijn nieuwe ploeg wil hij zich richten op de voorjaarsklassiekers. “Tot en met half april wil ik heel goed zijn. We rijden de klassiekers en daarvoor ben ik hier, omdat ik die koersen graag rijd.”

lauran 7 april 2019 om 09:16

Ingecalculeerde DNF in de Panne omdat hij fris wil zijn in de E3 en Wevelgem.
Vervolgens 93e en 57e worden. Dan heb je echt een plank voor je kop! Op basis van welke uitslag is Lars Boom een kopman. WK veldrijden 2008?