Ronde van Vlaanderen niet in gevaar voor Oliver Naesen

donderdag 4 april 2019 om 18:50
Ronde van Vlaanderen niet in gevaar voor Oliver Naesen

Oliver Naesen - foto: Cor Vos

Flinke kopzorgen voor Oliver Naesen in de aanloop naar de Ronde van Vlaanderen. De klassiekerrenner heeft last van bronchitis. Dit laat Naesen weten aan TV Oost Nieuws. Deelname aan de Ronde komt echter niet in gevaar.


De ex-kampioen van België heeft intussen een antibioticakuur opgestart in de hoop dat hij zondag gewoon in actie kan komen. “Ik moet nu vooral gezond blijven en ervoor zorgen dat dit niet helemaal doorbreekt”, zei hij gisteren na afloop van Dwars door Vlaanderen al tegen WielerFlits.

Over de mogelijke oorzaak reageerde Naesen met een kwinkslag: “Misschien een gevolg van die champagnedouche op het podium…” Naesen demonstreerde de afgelopen weken hoogvorm met onder meer een tweede plaats in Milaan-San Remo en een derde plek in Gent-Wevelgem. Woensdag werd hij negentiende in Dwars door Vlaanderen.

Gewoon kopman in Vlaanderen
Volgens zijn ploeg is er echter geen reden tot paniek. “Oliver heeft inderdaad last van bronchitis, maar hij kan gewoon deelnemen aan de Ronde van Vlaanderen”, zo laat het team weten. Naesen zal vrijdag ‘gewoon’ met de ploeg het parcours van de Ronde verkennen.

De West-Vlaming krijgt zondag assistentie van Stijn Vandenbergh, Gediminas Bagdonas, Julien Duval, Silvan Dillier, Nico Denz en Dorian Godon.

Dit bericht bekijken op Instagram

All out, All day! Champagne showers in the end 🥉 @gentwevelgemofficial

Een bericht gedeeld door Oliver Naesen (@olivernaesen) op

Selectie flag-fr AG2R La Mondiale voor flag-be Ronde van Vlaanderen (7 april)
flag-lt Gediminas Bagdonas
flag-de Nico Denz
flag-ch Silvan Dillier
flag-fr Julien Duval
flag-fr Dorian Godon
flag-be Oliver Naesen
flag-be Stijn Vandenbergh

Dit artikel delen:

27 Reacties

josi 4 april 2019 om 08:24

Ik wist niet dat champagne bronchitis kon veroorzaken, weer wat geleerd. Wel erg sneu voor Naesen; zelfs al komt hij er de komende dagen overeen, dan nog zal hij de effecten wel voelen.

Lionel Gesink 4 april 2019 om 08:43

Oh jee Mathieu heeft gister ook een champagne douche gehad.. Als dat maar goed gaat:-)

Jori 4 april 2019 om 09:05

Naesen stond wel erg scherp, best vorm die hij ooit gaat halen.
Voor Mathieu? Voor hem was het gewoon weer een woensdag

Merlinappa 4 april 2019 om 09:21

Ik wou net zeggen; in de winter staat ie elk weekend onder de modder en soms zeiknat op het podium.

Viktrodriguez 4 april 2019 om 09:09

Toch frappant dat er zo weinig bronchitis wordt opgelopen bij dat soort momenten. Voor mijn gevoel gewoon een makkelijke zondebok.

Komi 4 april 2019 om 09:25

De grap over de champagne douche wordt hier gebracht als een serieuze aanleiding?
Hoop dat die zondag haalt, sympathieke renner

Mr10B 4 april 2019 om 10:23

Inderdaad, naessen zei dat duidelijk met een knipoog

Greg4ever 4 april 2019 om 18:22

@komi,

Wat is er sympathiek aan een renner die eerst anderen de pas afsnijdt en daarmee een podiumplek pakt, inclusief champagne douche, om in een volgende rit de tegenslag die zijn eigen schuld is, had ie maar beter gepositioneerd moeten zijn, in de schoenen van anderen te schuiven?

Komt op mij verre van sympathiek over…

Mwielerfan 4 april 2019 om 21:37

Greg een beetje gefrustreerd?
Je kunt ook iemands persoonlijkheid waarderen, los van koersgedrag.

Veloburto 4 april 2019 om 09:35

Misschien een excuus om wat extra salbutamol naar binnen te werken?

VerstandOpNul 4 april 2019 om 10:27

Is hij ook een ‘astma-patient’?

Veloburto 4 april 2019 om 13:53

Nee, een bronchitus patient. Stond ook in de tekst

SoloSlim 4 april 2019 om 10:17

Antibiotica gaat zowiezo de prestatie verminderen.
Als hij start, toch een paar sterren minder denk ik zo..

stalle 4 april 2019 om 10:33

Het aantal kandidaat winnaars slinkt met de dag.

lt86 4 april 2019 om 10:55

zand, ogen, strooien

KissMyAce 4 april 2019 om 11:50

Zou t echt uitmaken? Als Naesen ten aanval trekt dan denkt de rest: Ach, die is half ziek laat maar rijden?

ChefSpijker 4 april 2019 om 16:36

Hij bungelde gisteren ook wel de hele dag achterin het peloton. Denk wel dat er een kern van waarheid zit in de ‘excuses’.

AnderJ 4 april 2019 om 11:17

Sporza brengt het bericht over de champagnedouche ook serieus…

Kelder is de Man 4 april 2019 om 22:15

Geen link.. Ga er niet eens naar naar zoeken.. bullocks

Turtlehead 4 april 2019 om 16:14

Dat zal hem leren om als verliezer feest te vieren op dat podium.
Gelukkig wel aan de start, hopelijk mooi vuurwerk van hem.

Mwielerfan 4 april 2019 om 21:39

Geen handen schudden maar wel klooien met drank over elkaar. Viel me ook al op dat dat weinig professioneel gedrag lijkt

SunwebJumbo 4 april 2019 om 16:29

Gemengde gevoelens. Blij dat hij kan koersen. Maar wat als Servaas Bingé gelijk heeft??

Maillot à Pois 4 april 2019 om 16:37

Wat zegt Servaas Bingé?

SunwebJumbo 4 april 2019 om 16:44

Een tijdje terug heeft er een interview met hem op wielerflits gestaan over het “gevaar” van zieke renners in het peloton.

Hieronder een linkje naar het artikel:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/veel-ziekmeldingen-dit-weekend-een-renner-met-koorts-mag-nooit-fietsen/

Zjoske 4 april 2019 om 16:44

Op Sporza was te zien dat hij elke dag een zoutoplossing door zijn neus spoelt op advies van de arts.

Turtlehead 4 april 2019 om 19:13

Als dat alles is wat ie door z’n neus spoelt, dan is ie braver dan Boonen :)

mk187 4 april 2019 om 22:15

hahaha idd!

Froome zou waarschijnlijk wat pufjes adviseren!