Jumbo-Visma in vertrouwde opstelling naar de Ronde van Vlaanderen

vrijdag 5 april 2019 om 15:18

foto: Cor Vos

Jumbo-Visma heeft de zeven namen gepresenteerd, die zondag aan het vertrek staan van de Ronde van Vlaanderen. Wout van Aert is de beoogde kopman bij de Nederlandse formatie, die dezelfde renners al selecteerde voor Gent-Wevelgem en de E3 BinckBank Classic

Van Aert debuteerde vorig seizoen met een knappe negende plek in de Ronde. Dit jaar bleek hij al een vaste waarde in de voorjaarsklassiekers met podiumplaatsen in Strade Bianche en de E3 BinckBank Classic. De Belg bepaalde vorig weekend in Gent-Wevelgem nog op straffe wijze het tempo tijdens de eerste passage van de Kemmelberg, waar alleen Zdeněk Štybar kon volgen.

Van Aert treft met Maarten Wynants ook een landgenoot in de selectie van Jumbo-Visma, die voorts vier Nederlanders telt: Pascal Eenkhoorn, Taco van der Hoorn, Danny van Poppel en Mike Teunissen. De Noor Amund Grøndahl Jansen maakt het team compleet.

Selectie Jumbo-Visma voor de flag-be Ronde van Vlaanderen 2019
flag-be Wout van Aert
flag-nl Pascal Eenkhoorn
flag-no Amund Grøndahl Jansen
flag-nl Taco van der Hoorn
flag-nl Danny van Poppel
flag-nl Mike Teunissen
flag-be Maarten Wynants


Lees ook onze uitgebreide voorbeschouwing op de Ronde van Vlaanderen met daarin een vooruitblik op de kansen van de favorieten en via welke kanalen je de koers kan volgen.


Dit artikel delen:

16 Reacties

AWestie 5 april 2019 om 15:25

Zoals wel een beetje verwacht geen Timo dus. Die jongen kan gelukkig best goed klimmen, dus misschien is hij wel een mooie invulling voor wat meer Waals werk?

Romāns Vainšteins 5 april 2019 om 15:34

Ik wens ze veel succes toe in Vlaanderen en Roubaix, het is de beste equipe sinds lange tijd voor dit werk en ook nog eens eentje die de spectaculaire koers nodig heeft.

assen 5 april 2019 om 15:50

Ik vrees dat als er echt hard gekoerst wordt alleen WvA overblijft bij de laatste 20 sterkste renners

Rhohan 5 april 2019 om 15:53

Maar dan heb je het over 20 renners… daar verwacht ik Teunissen en/of Jansen ook nog wel bij en Van Poppel in een groepje daarachter.

wiebipedia 5 april 2019 om 16:44

Van Poppel rijdt mijns inziens echt goed dit voorjaar. Die Kan de afstand ook aan.

Sjonge Jonge 5 april 2019 om 15:54

Ik denk dat dit, uitgezonderd quick step, voor zo’n beetje alle ploegen gaat gelden.

Jean Dumas 5 april 2019 om 16:06

Timo wordt gespaard voor Roubaix misschien?

S. Morgenstern 5 april 2019 om 16:09

Dit zijn momenteel gewoon de zeven beste renners voor deze koersen.

wiebipedia 5 april 2019 om 16:42

Edit redactie: Bedankt, aangepast

kelderfan 5 april 2019 om 16:49

Jammer dat Timo Roosen ’t niet gehaald heeft. Met deze selectie moet TJV toch mee kunnen doen tot in de finale. Ik hoop dat Mike Teunissen dan wel goed is, want tot nu toe is hij nog niet z’n best.

Jungle Man 5 april 2019 om 16:57

Mike Teunissen zou het hier dan maar moeten laten zien, hoop ik.
Eigenlijk zou het voor Gesink toch ook eens gaaf zijn om de hoogmis/of Roubaix te rijden, ondanks al het gewring.

Mwielerfan 5 april 2019 om 21:03

Zou wel een zwaktebod zijn als hij de kans krijgt. Hij kan ook op training eens meedoen. Of een kleine wedstrijd rijden

Tuubke 5 april 2019 om 17:17

Groenewegen heeft ooit de belofteversie van de RvV gewonnen. Nou garandeert dat geen topuitslag in de echte ronde, maar het geeft wel aan dat hij dit werk aardig aankan. Misschien ooit toch eens proberen?

Brecht 5 april 2019 om 17:55

Als ik Groenewegen was, zou ik mij puur op het spurten toeleggen. Hij is in staat om 4 à 5 ritten te winnen in de Tour per jaar. Samen met Gaviria de snelste ter wereld

Gilberto 5 april 2019 om 19:25

@Brecht, dat moet toch gewoon allebei kunnen?

Mwielerfan 5 april 2019 om 21:06

Eerst maar eens Gent wevelgem winnen, en Milaan San Remo. Als hij ouder en minder snel wordt, of de komende jaren lichter en toch vrijwel even snel blijft, kan hij nog voor rvv gaan