EK veldrijden 2021 op de VAM-berg: Programma en uitslagen

zondag 7 november 2021 om 16:30
EK veldrijden 2021 op de VAM-berg: Programma en uitslagen

foto: Cor Vos

In het weekend van 6 en 7 november wordt in Nederland het EK veldrijden 2021 verreden. De VAM-berg in Wijster, gelegen in de provincie Drenthe, is het decor van het Europees kampioenschap in de cross. Er worden zes EK-titels en de bijbehorende kampioenstruien uitgereikt. WielerFlits zet het programma en de uitslagen op een rij.

flag-europe EK veldrijden 2021: Medaillespiegel

1. flag-nl Nederland – flag-nr1 flag-nr1 flag-nr1 flag-nr1 flag-nr2 flag-nr2 flag-nr2 flag-nr3 flag-nr3 flag-nr3
2. flag-be België – flag-nr1 flag-nr2 flag-nr2 flag-nr3 flag-nr3
3. flag-gb Groot-Brittannië – flag-nr1
4. flag-hu Hongarije – flag-nr2
5. flag-it Italië – flag-nr3

De medaillespiegel wordt voorzien van updates.


flag-europe EK veldrijden 2021: Programma en uitslagen

Zaterdag 6 november

EK veldrijden junioren vrouwen (U19)
flag-nr1 flag-gb Zoe Bäckstedt
flag-nr2 flag-nl Leonie Bentveld
flag-nr3 flag-nl Nienke Vinke
Wedstrijdverslag

EK veldrijden beloften mannen (U23)
flag-nr1 flag-nl Ryan Kamp
flag-nr2 flag-be Niels Vandeputte
flag-nr3 flag-be Thibau Nys
Wedstrijdverslag

EK veldrijden elite vrouwen
flag-nr1 flag-nl Lucinda Brand
flag-nr2 flag-hu Kata Blanka Vas
flag-nr3 flag-nl Yara Kastelijn
Wedstrijdverslag


Zondag 7 november

EK veldrijden junioren mannen (U19)
flag-nr1 flag-be Aaron Dockx
flag-nr2 flag-nl David Haverdings
flag-nr3 flag-it Luca Paletti
Wedstrijdverslag

EK veldrijden beloften vrouwen (U23)
flag-nr1 flag-nl Shirin van Anrooij
flag-nr2 flag-nl Puck Pieterse
flag-nr3 flag-nl Fem van Empel
Wedstrijdverslag

EK veldrijden elite mannen
flag-nr1 flag-nl Lars van der Haar
flag-nr2 flag-be Quinten Hermans
flag-nr3 flag-be Michael Vanthourenhout
Wedstrijdverslag


flag-europe EK veldrijden 2021: Parcours


Website organisatie

Dit artikel delen:

17 Reacties

beppe-saronni 27 oktober 2021 om 20:55

Ben erg benieuwd hoe het parcour eruit gaat zien. Wegwedstrijden daar ken ik wel, maar volgens mij kun je daar een erg zwaar parcour uittekenen. Jammer dat VDP niet meerijdt. Dus kolfje naar de hand van een Belg. Bij de dames? Betsema, als lichtgewicht in het voordeel, denk ik

Wheely 28 oktober 2021 om 11:18

Klimparcours. Denise inderdaad bij de dames, bij de heren verwacht ik dan Eli maar onze Lars moet dit ook kunnen.

Maillot à Pois 2 november 2021 om 12:08

Hermans en Van Kessel ook, denk ik

Jean Dumas 4 november 2021 om 07:46

Brand moet dit ook aankunnen.

Lay On 27 oktober 2021 om 21:49

Finishstrook dus hetzelfde als bij het NK op de weg… dus 150 meter kasseien heuvelop.
Dat is wel heel a-typisch voor een veldrit.
En ook geen zand zo te zien, maar gras en sintels.
Volgens mij kun je hier met een mountainbike sneller rond dan met een cyclocrossfiets.

Brabander 2 november 2021 om 11:56

Gisteren toevallig nog een finish bergop op kasseien ;)

De Cabybara van de Conradkade 4 november 2021 om 11:17

Ik ken de omgeving niet. Rijden ze een flink stuk op het MTB parcours dat er al ligt?

Pizzi 28 oktober 2021 om 11:48

Hup Lars! Misschien zondag eventjes gaan kijken, ben dan toevallig enigszins in de buurt.

Brabander 2 november 2021 om 11:55

Rijden de 'youngsters' Vas en Pieterse mee bij de beloften of bij de elite?

Wheely 2 november 2021 om 12:11

Puck in ieder geval bij de beloftes, Fem ook.

Brabander 2 november 2021 om 12:15

Okay. Dank U. Wordt een interessante cross dan, vooral als Vasje ook meedoet

Edit: Vas bij de elite

BarryZut 4 november 2021 om 12:31

Lekker dat we de junioren en beloften weer eens aan separaat het werk kunnen zien. Eens kijken of daar nog meer aanstormend talent tussen zit.
Ken het parcours verder niet, maar volgens mij veel gras aan het filmpje te zien. Maar goed, een beetje regen dagelijks kan elke rit lastig maken.

Lekker vanaf zaterdagochtend met een kop koffie en ’s middags een Affligem voor de buis, zin in.

Henk van Bouw 6 november 2021 om 10:08

Mag jij mij vertellen waar je die wedstrijden kijkt? Alleen de Elite wordt voor zover ik kan zien uitgezonden.

Arie den Blanken 6 november 2021 om 13:35

Hier de beloften : https://tiz-cycling-live.io/live.php

orlando dani 6 november 2021 om 13:53

dankje man

Lay On 6 november 2021 om 13:57

mooi parcours, maar je ziet dat je met alleen klimmetjes geen grote verschillen gaat maken.
En dat het enige stukje waar eventueel gelopen moet worden parallel ligt aan de boxen, waar je na de wissel wel kunt blijven fietsen, da’s niet handig ontworpen.

rahimns 7 november 2021 om 16:19

Echt een mooi parcours, misschien dat er op 1 van de asfaltstroken een zandbak had aangelegd kunnen worden maar verder in mijn ogen een blijvertje, wereldbeker waardig.
Verder echt een enorm aantal Nederlandse medailles, de cross is echt niet alleen een Belgisch feestje… integendeel

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair