Dit is het programma van Mathieu van der Poel

woensdag 22 juni 2022 om 00:00
Dit is het programma van Mathieu van der Poel

15 Reacties

Barry Batsbak 11 maart 2022 om 08:18

Zullen we het houden bij "dit lijkt het programma van Van der Poel"? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij naar zowel de Giro als de Tour gaat. Van de Tour denk ik dat hij wel flink uit wil pakken, dan moet je de Giro gewoon lekker laten voor wat het is.

bswinkelss 11 maart 2022 om 08:25

Dat kan prima. Lekker twee weken giro rijden, daarna rustweekje. Vervolgens 3 weken op hoogte, rustweekje en dan naar de tour. Moet makkelijk kunnen

Wheely 11 maart 2022 om 08:26

Dit zou het programma van VdP kunnen zijn.

Turtlehead 11 maart 2022 om 08:43

In de Giro een Merliertje doen: startcentjes pakken, tien daagjes knallen, en dan fris en fruitig naar de Tour.
Kan prima.

En dan te bedenken dat die gast zijn eerste grote ronde nog moet uitrijden… Wat kan hij daarná allemaal!

Barry Batsbak 11 maart 2022 om 08:50

Dat uitstappen van renners in rittenkoersen (tenzij in de kreukels of kots- en kotsziek uiteraard) mag wat mij betreft wel stoppen. Cherry-picking.

Alucard 11 maart 2022 om 09:01

Heerlijk juist. Ik heb ook altijd genoten van Cippolini die bij de eerste molshoop demonstratief de auto indook, en de zichtbare ergernis van alle officials beantwoordde met een grote grijns.

Ik heb veel liever dat MvdP lekker twee keer tien dagen Giro't en Tourt dan dat ie eentje uitrijdt en de ander skipt.

Renners die de credits willen van het uitrijden, en die aan het einde tussen een uitgedund peloton willen profiteren van meer kansen op nog een ritzege, mogen daar natuurlijk voor gaan. Maar niet iedereen hoeft datzelfde pad te bewandelen.

Barry Batsbak 11 maart 2022 om 10:18

Dat mag natuurlijk. Ik kon zelf meer genieten van Kenny van Hummel achtige taferelen. Eigenlijk niet geschikt zijn voor een 3-weekse ronde door de bergen, maar het verrekken om te plooien. Lekker doorspartelen.

Medicijnman 11 maart 2022 om 08:22

Weekje Giro, etappe pakken en dan weer op naar het volgende doel. Begint later dus vorm tot mei doortrekken moet kunnen

josi 11 maart 2022 om 08:32

“Dit zou wellicht best wel eens het programma van Mathieu van der Poel kunnen zijn als alles een beetje meezit” was wellicht een meer accurate titel geweest.

Alucard 11 maart 2022 om 08:51

Geen Amstel? Zou me verbazen. Praktisch alle toppers pakken tussen de Ronde en Roubaix de AGR mee. Hoeft geen slopende inspanning te zijn.

Romāns Vainšteins 11 maart 2022 om 09:50

Voor hem wel want je krijgt een lamme arm van al die handjes klappen. Ook wegvluchten naar de bus en papa het cordon aan journaille laten opvangen kan er best hard inhakken. Hij is daar dan Icarus die nieuwe vleugels geritseld heeft en iedereen moet wat van hem. Ik stel me voor dat hij de Amstel alleen toevoegt wanneer het lekker loopt.

Tenslotte heeft hij met de keien een duidelijk en eenzijdig doel, wat me snuggerder lijkt dan meteen weer alles willen.

Romāns Vainšteins 11 maart 2022 om 08:59

OK, bizar hooggegrepen min-programma qua klassiekers, maar goed we weten allemaal wat hij afgelopen najaar vanuit eenzelfde startpunt ineens allemaal flikte nog.

Westland95 11 maart 2022 om 08:59

Ze hem liever de Waalse klassiekers rijden ipv de Giro.

TheBigShow 11 maart 2022 om 11:24

Na zo’n intense start is het mss beter om na Roubaix even uit te bollen