Deelnemers NK wielrennen op de weg 2022

Deelnemers NK wielrennen op de weg 2022

foto: Cor Vos

vrijdag 24 juni 2022 om 08:10

Zonder kanshebbers Mathieu van der Poel en Dylan van Baarle zoekt de KNWU eind juni op de VAM-berg naar een opvolger van Timo Roosen. Wie pakt er op een nieuwe omloop in Drenthe het befaamde rood-wit-blauw? WielerFlits deed een rondgang langs alle profs en de voornaamste semiprofs. Dit zijn de renners meedoen aan het Nederlands kampioenschap op de weg 2022.

De razendsnelle opkomst van Tour de Tietema
Tour de Tietema vergaarde in korte tijd bekendheid met de originele manier waarop ze verslag doen van de wielersport. We spreken de mannen voor een artikel in RIDE. Lees het hele verhaal op Ridemagazine.nl

Startlijst

JUMBO-VISMA

TREK-SEGAFREDO

GROUPAMA-FDJ

TEAM BIKEEXCHANGE-JAYCO

QUICK-STEP ALPHA VINYL TEAM

INTERMARCHÉ-WANTY-GOBERT MATÉRIAUX

EF EDUCATION-EASYPOST

COFIDIS

TOTALENERGIES

HUMAN POWERED HEALTH

BINGOAL PAUWELS SAUCES WB

ALPECIN-DECEUNINCK

BALOISE TREK LIONS

RIWAL CYCLING TEAM

VOLKERWESSELS CYCLING TEAM

TERENGGANU POLYGON CYCLING TEAM

LEOPARD PRO CYCLING

EUROCYCLINGTRIPS PRO CYCLING

BAHRAIN CYCLING ACADEMY

CHINA GLORY CONTINENTAL CYCLING TEAM

METEC-SOLARWATT P/B MANTEL

BEAT CYCLING

ALLINQ CONTINENTAL CYCLINGTEAM

ABLOC CT

EQUIPO KERN PHARMA

TEAM DSM

BIKE AID

AC SPARTA PRAHA

ELITE ZONDER CONTRACT

Dit artikel delen:

15 Reacties

Glorious 10 juni 2022 om 13:47

En NK tijdrijden?

bartp25 13 juni 2022 om 10:28

Eenkhoorn lijkt me in dit veld, en huidige vorm, de favoriet.

JensVdB 13 juni 2022 om 11:29

Ik zou het wel mooi vinden als Van Der Haar de dubbel pakt

Aart van Woud 13 juni 2022 om 12:38

Ik hoop op Taco, die gun ik het wel. Zul je zien dat Tom Dumoulin nog een keer uithaalt en de titel pakt.

re-cycle 13 juni 2022 om 12:52

ik hoop dat hij hem pakt inderdaad, als hollandse kroon op zijn carriere

Arry1338 13 juni 2022 om 21:26

Ik hoop het niet, zou jammer zijn om de trui het hele jaar niet te zien. Daarnaast heeft Tom al voldoende gewonnen.

Pivaro 14 juni 2022 om 23:29

Goed dat de vlaggetjes bij de namen staan…

peterwinnen 21 juni 2022 om 10:46

LIjst lijkt me niet actueel meer, op de knwu-site komen eenkhoorn en Oomen bijv. niet voor, wellicht nog vanwege de Zwitserse corona-naweeen.

Al Phila 21 juni 2022 om 15:15

Gaat Hofsteede meedoen ? Is die al voldoende hersteld van zijn enkelbreuk in PR ??

Spurter 23 juni 2022 om 17:17

Flutkoers. Lijkt meer op een kermiskoers dan op een NK.

Mystery Rider 24 juni 2022 om 06:01

Bauke voor de dubbel, die is duidelijk in goeie Tour vorm.

Zou mooi zijn de ganse TDF in de Nederlandse kampioenentrui tot hij de ‘bollen’ pakt !

stephano 24 juni 2022 om 09:35

Doet team DSM niet mee?

YogiBear 24 juni 2022 om 11:06

Wel met twee renners. Bijna helemaal onderaan de lijst.

Spurter 24 juni 2022 om 11:24

Er zijn Belgische kermiskoersen met een beter deelnemersveld. Wat een aanfluiting. STraks rijdt Bas Tietenman de koers nog uit.

peervaneynthoven 24 juni 2022 om 13:30

Welke Bas bedoel je?