Timo Roosen pakt rood-wit-blauw: “Dit is een jongensdroom die uitkomt”

zondag 20 juni 2021 om 19:07
Video

Timo Roosen is de nieuwe Nederlands kampioen op de weg. Een dag waarop alles samenvalt en dat kan hij nog niet beseffen. De 28-jarige Brabander van Jumbo-Visma staat WielerFlits vol trots te woord in zijn rood-wit-blauw. “Het is echt bizar voor mij”, zoekt hij naar de juiste uitdrukking.

Bekijk de documentaire Plan B, the fall & rise over Team Jumbo-Visma in de Tour de France 2021 en ontvang gratis de zomer-editie van RIDE Magazine. Koop nu jouw ticket

Het lukte Jumbo-Visma zondag om het numerieke overtal uit te buiten. “Die ambitie hebben we altijd”, vertelt de kersverse kampioen. “Vorig jaar hebben we ook een goede koers gereden en dit jaar gingen we er weer vol voor. We zijn altijd blijven vechten voor een overtal. Dat is lang niet altijd makkelijk.”

Het Nederlandse publiek zal het rood-wit-blauw niet in de Tour de France gaan zien. “Ja, sorry”, grapt Roosen tussendoor. “Jullie gaan de trui zien in de Volta Limburg Classic. Maar goed, ik zou het Critérium du Dauphiné ook niet rijden, ik ben veel ingevallen de laatste tijd. Dat zal in de Tour niet meer gebeuren, vrees ik.”


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

19 Reacties

Blackcanyon 20 juni 2021 om 20:44

Olav Kooij heeft zeker leren fietsen van Dylan Groenewegen. Toen Timo Roosen net weg was reed hij 2 keer renners van andere ploegen zowat de berm in zodat ze niet achter Roosen aan konden gaan. Eerst links van de weg en vervolgens gelijk rechts van de weg. Wat een onsportief gedrag toch weer!

Felicitaties aan Roosen. Die kan er niks aan doen dat Kooij de glans van zijn overwinning een beetje doffer maakt.

Riesenbeek had wel gelijk op t wiel moeten zitten als hij nog kon. Zo kort voor de meet moet je niemand meer laten rijden, en zeker geen jumbo aangezien die in overtal waren.
Uiteindelijk wordt hij nipt 3e, maar had dus zomaar 2e of 1e kunnen zijn.

YogiBear 20 juni 2021 om 20:51

Stop gewoon eens met die zure reacties. Daar gebeurde niets wat niet kon. Ze hadden alle ruimte om meteen te reageren maar konden of deden dat niet. Ook later waren er zat mogelijkheden. Daarnaast heeft niet één van de anderen geklaagd en heeft de jury er ook niet naar gekeken. Ik zal niet zeggen dat vandaag de sterkste heeft gewonnen, maar uiteindelijk heeft de tactiek van TJV de winnaar opgeleverd.

Blackcanyon 20 juni 2021 om 20:55

De waarheid mag gezegd worden. Ze hadden juist niet alle ruimte, maar werden simpelweg gesneden. Later was de vogel gevlogen. Als t gat 10 seconden is, rijdt je t moeilijk dicht dan wanneer je gelijk kunt reageren.

Jesper Pepperzen 20 juni 2021 om 20:56

Dit vindt ik nou echt jammer, beetje wijs lopen praten. Volgensmij zit je met je dikke luie pens beetje koers te kijken en dan zie je iemand die t beter maakt dan je zelf. Walgelijk, lui zoals u. Ga lekker met die “blackcanyon” een stukkie fietsen!

AdZ 20 juni 2021 om 21:05

He Jesper, gaat het wel goed met je? Je klinkt alsof je teveel pepperzen op de verkeerde plek hebt zitten…

Murcia 20 juni 2021 om 21:05

Riesebeek en Tusveld waren los en besluiten dan om niet vol door te rijden. Daardoor verliezen ze hun kans op de trui en niet door nu opeens te suggereren dat Kooij hun kansen heeft weggevaagd. Zo een opmerking over Dylan is al weer een teken dat men fatsoen van de renners verwacht maar het zelf in de eerste zin al overboord gooit.

evanderwel 20 juni 2021 om 21:07

Ik heb me ook onwijs gestoord aan de manouvres van Kooij. Er valt nu niemand, dus hij zal waarschijnlijk niet gestraft worden, maar wat mij betreft mag hij hiervoor alsnog bestraft worden.

Rutgerj81 20 juni 2021 om 21:22

Wat een droevige reactie man mbt Kooij en Groenewegen.

Pietje_Pancake 21 juni 2021 om 00:17

@ Jesper Pepperzen

Ik ben het met je eens. Kooij rijd bij de eerste tegenreactie een halve meter uit de kant en gooit professioneel de deur dicht. Andere reacties zijn typisch voor mensen die nooit gekoerst hebben, maar als professionele bankzitters zullen zij het wel beter weten!

Merlinappa 21 juni 2021 om 07:43

Vlak nadat Roosen ging reden Tusveld en Riesebeek op kop van het groepje; ze hadden letterlijk alle ruimte om te reageren. Dat doen ze niet en ze laten de jongens van TJV ook nog eens de kop overnemen, dat is gewoon dom in die sitatie. Vervolgens gooien die telkens de deur dicht, volledig logisch. Er wordt niet gekwakt of geduwd, enkel de deur dicht gedaan.

Gebeurt letterlijk in elke koers, ook bij de amateurs of wat dan ook.

jv88 21 juni 2021 om 08:57

Wat een zielige en goedkope reactie over Groenewegen!

Een mannetje van 19 is wat overijverig in zijn rol als afstopper! Boehoe

Renaissance 20 juni 2021 om 20:48

Van harte gegund, maar persoonlijk zie ik toch liever een topper in het rood-wit-blauw.

Rutgerj81 20 juni 2021 om 21:23

Ben je geen topper dan als je het NK wint?

Yinek 20 juni 2021 om 23:14

Eens, Roosen wint amper iets. Zonde om onze nationale kleuren midden in het peleton te zien…

kaaike 20 juni 2021 om 21:54

Een mooie nederlands kampioen van een harde koers.al vond ik wel het gedrag van kooij iet netjes.

xistnc 20 juni 2021 om 22:27

Ik ben ook best benieuwd naar de verhalen van Bax, Riesebeek en Tusveld, om er een paar te noemen.

Medicijnman 20 juni 2021 om 23:05

Inderdaad helemaal fraai waren de manoeuvres van Kooij niet, maar Roosen heeft het echt verdiend, heel veel kopwerk gedaan voor o.a. Teunissen en dan zelf het afmaken. Chapeau! Maar Riesebeek en Backx waren gezien het koersverloop ook verdiende winnaars geweest. Tusveld had moeten pokeren toen Riesebeek ging, nu blies hij zich op om Riesebeek te achterhalen. Al met al een vermakelijk kampioenschap

Rufusvb 21 juni 2021 om 01:36

Ik vond het juist zeer fraai!! Dat die jongen op zo’n jonge leeftijd al zo professioneel de deur dicht doet siert hem en getuigd van een goed koersinzicht. Als Memphis d.m.v. een schwalbe een penalty krijgt en daarmee winnen we het EK staat ook het hele land te juichen.

EricV 21 juni 2021 om 08:21

Wielerflits, waarom geen interview met Bax? Was toch de verassing en de beste man in koers

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair