Volg hier de GP de Montréal 2015
zondag 13 september 2015 om 16:45 Volg in Google

Volg hier de GP de Montréal 2015

Het Canadese WorldTour-tweeluik wordt afgesloten met de Grand Prix Cycliste de Montréal. In Québec ging de overwinning naar Rigoberto Uran na een late uitval. Is dat vanavond ook de juiste tactiek in Montréal? Op het selectieve parcours was Robert Gesink in 2010 de allereerste winnaar. De vraag is of er vandaag weer een Nederlander aan het feest zal zijn. Gesink zelf behoort tot de favorieten. Volg hier op WielerFlits het verloop van de Grote Prijs.

De renners worden liefst zeventien keer op een lastig parcours rondom de universiteit van Montréal gestuurd, wat een totaalafstand van 205 kilometer maakt. Het zwaartepunt van de twaalf kilometer lange omloop ligt in de beginfase met de Côte de Camilien-Houde (1,8 km aan 8%). In dalende lijn gaat het dan naar de Côte de la Polytechnique (780 m aan 6%). Ook op die aankomst kunnen nog verschillen gecreëerd worden, want de laatste 560 meter gaan nog omhoog met een stijgingspercentage van vier procent.

Om 17.00 uur Nederlandse tijd zal de wedstrijdorganisator de renners loslaten. Tussen 22.00 uur en 22.30 uur wordt de binnenkomst verwacht. Vlaamse kijkers van Eurosport 2 kunnen vanaf 21.00 uur de koers volgen. In Nederland is er voetbal te zien op dat moment.

Links
Voorbeschouwing: Grand Prix Cycliste de Montréal 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
13-09-2015 21:51
Kristoff zat er ook nog goed van voren bij.
13-09-2015 21:51
gesink rijdt goed mee zo te zien
13-09-2015 21:52
Mollema zat verscholen achter zijn oude teamgenoten
13-09-2015 21:52
@kaas
Zolang hij nog niet zo kijkt als Voeckler zal het wel meevallen met Bauke ;-)
13-09-2015 21:52
De kopgroep kan het nog wel eens gaan redden.
13-09-2015 21:53
hoop het niet
13-09-2015 21:54
Wel behelpen dit, ik zie alleen regen, paraplu's en af en toe een renner.
13-09-2015 21:54
Denk het niet, nog maar 30 sec
13-09-2015 21:54
Lotto Soudal @Lotto_Soudal
@LouisVervaeke and Voeckler alone in the lead! They dropped Quinziato and Grivko. 20" on the bunch, 20k to go! #GPCQM
13-09-2015 21:55
Volgens tweets ongeveer alles bij elkaar op minder dan 20 kilometer van de aankomst. Voeckler en Vervaeke zouden nog doorzetten met luttele seconden voorgift. Nergens iemand een stream zeker? :(
13-09-2015 21:56
Toen Mollema zijn etappe in de Vuelta won, zat hij vlak voor het einde helemaal achteraan. Maar meestal als hij goed is, zit hij van voren. Kortom, ik vul de tijd ook maar wat bij gebrek aan beeld.

@Wieleramateur: er is wel een stream, maar vanwege striemende regen is er weinig te zien.
13-09-2015 21:58
Alaphilippe in de aanval
13-09-2015 21:58
alaphilippe heeft aangevallen? Edit: ja dus
13-09-2015 21:59
lijkt nu wat op te klaren, hup snel de lucht in!
13-09-2015 22:01
Alaphilippe zit tussen Voeckler/Vervaecke en het peloton in.
13-09-2015 22:01
valgren zit erbij, ik denk dat alaphilippe zich heeft laten terugzakken
13-09-2015 22:03
Bijna net zo mooi als San Sebastian dit.
13-09-2015 22:03
haha scheelt niet veel inderdaad
13-09-2015 22:03
Dankje JDclimber!
13-09-2015 22:04
Alles bij elkaar voor de laatste ronde.
13-09-2015 22:04
Grote groep nog hoor.
13-09-2015 22:05
AukeNolla: hopen voor VanAvermaet van niet;) hoewel dat Gilbert wel achtervolgingswerk zou schelen :)
13-09-2015 22:05
Mollema goed gepositioneerd.
13-09-2015 22:05
Mollema is wat van plan
13-09-2015 22:05
van avermaet niet in het pak?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.