Volg hier de GP de Montréal 2015
zondag 13 september 2015 om 16:45 Volg in Google

Volg hier de GP de Montréal 2015

Het Canadese WorldTour-tweeluik wordt afgesloten met de Grand Prix Cycliste de Montréal. In Québec ging de overwinning naar Rigoberto Uran na een late uitval. Is dat vanavond ook de juiste tactiek in Montréal? Op het selectieve parcours was Robert Gesink in 2010 de allereerste winnaar. De vraag is of er vandaag weer een Nederlander aan het feest zal zijn. Gesink zelf behoort tot de favorieten. Volg hier op WielerFlits het verloop van de Grote Prijs.

De renners worden liefst zeventien keer op een lastig parcours rondom de universiteit van Montréal gestuurd, wat een totaalafstand van 205 kilometer maakt. Het zwaartepunt van de twaalf kilometer lange omloop ligt in de beginfase met de Côte de Camilien-Houde (1,8 km aan 8%). In dalende lijn gaat het dan naar de Côte de la Polytechnique (780 m aan 6%). Ook op die aankomst kunnen nog verschillen gecreëerd worden, want de laatste 560 meter gaan nog omhoog met een stijgingspercentage van vier procent.

Om 17.00 uur Nederlandse tijd zal de wedstrijdorganisator de renners loslaten. Tussen 22.00 uur en 22.30 uur wordt de binnenkomst verwacht. Vlaamse kijkers van Eurosport 2 kunnen vanaf 21.00 uur de koers volgen. In Nederland is er voetbal te zien op dat moment.

Links
Voorbeschouwing: Grand Prix Cycliste de Montréal 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
1 5 6 7 8 9 13
13-09-2015 21:22
http://cyclinghub.tv/livestream
13-09-2015 21:22
Als het verschil in beeld nog klopt krijgt Orica het gat niet echt kleiner. Zullen andere ploegen de kastanjes uit het vuur halen met het eindschot van Matthews in gedachten?
13-09-2015 21:23
Beeld!
13-09-2015 21:24
lotto sudal ? ik denk niet dat hun koploper het waar kan maken
13-09-2015 21:26
Quinziato lijkt mij de meest frisse vooraan.
13-09-2015 21:27
titi is een trek weer gekke bekken
13-09-2015 21:28
Die verzorgers rennen snel haha.
13-09-2015 21:28
Hinderlijk Ketnet.
13-09-2015 21:28
dat peloton is echt niet meer groot. Ik tel slechts 2 tlj (gees en kelderman) alleen orica lijkt nog een vrij complete ploeg te hebben. Wat een slecht weer zeg
13-09-2015 21:28
Zwaar parcours, zware omstandigheden. Nu nog beeld :)
13-09-2015 21:28
wat een regen trouwens!
13-09-2015 21:29
De kansen voor Mollema stijgen
13-09-2015 21:30
Die van Gilbert en Benoot ook
13-09-2015 21:30
houdt hij van regen?
13-09-2015 21:31
Pff. Ben al eenhalf uur livestreams aan het zoeken, maar heb nog niet meer gezien dan een paar druppels op d weg en de finishlijn. Maar als ik ergens bewegende beelden vind, staat het beeld al snel weer stil....
13-09-2015 21:32
Kodi op je Android tv box en je kan lekker op de bank via Dutch Sports streams naar de koers kijken. Nouja naar de regen toch.
13-09-2015 21:32
@Bulcke
Dat zien wij ook allemaal, door het weer zijn er geen helicopters in de lucht.
13-09-2015 21:32
Eerst Vuelta en nu Montréal, een hele avond koers zonder al te veel beeld.
13-09-2015 21:33
Albasini opgegeven, belangrijke pion voor Matthews minder.
13-09-2015 21:33
Bulcke, onderin de stream staat dat er problemen zijn vanwege de meteo daar. ik denk dat je geen betere stream zult vinden dan de genoemde op cyclinghub
13-09-2015 21:33
er zijn geen live helikopter en motor beelden op dit moment ivm het weer. Dus alleen maar vaste camera beelden op dit moment
13-09-2015 21:34
Bauke zit er op zijn Baukes bij.
13-09-2015 21:34
wel een goede plu trouwens: 'Merde, il pleut'
13-09-2015 21:35
1m35 nog voor de vier koplopers.
13-09-2015 21:35
Balen als je je ass saver niet in had
1 5 6 7 8 9 13

Om te reageren moet je ingelogd zijn.