Volg hier de GP de Montréal 2015
zondag 13 september 2015 om 16:45 Volg in Google

Volg hier de GP de Montréal 2015

Het Canadese WorldTour-tweeluik wordt afgesloten met de Grand Prix Cycliste de Montréal. In Québec ging de overwinning naar Rigoberto Uran na een late uitval. Is dat vanavond ook de juiste tactiek in Montréal? Op het selectieve parcours was Robert Gesink in 2010 de allereerste winnaar. De vraag is of er vandaag weer een Nederlander aan het feest zal zijn. Gesink zelf behoort tot de favorieten. Volg hier op WielerFlits het verloop van de Grote Prijs.

De renners worden liefst zeventien keer op een lastig parcours rondom de universiteit van Montréal gestuurd, wat een totaalafstand van 205 kilometer maakt. Het zwaartepunt van de twaalf kilometer lange omloop ligt in de beginfase met de Côte de Camilien-Houde (1,8 km aan 8%). In dalende lijn gaat het dan naar de Côte de la Polytechnique (780 m aan 6%). Ook op die aankomst kunnen nog verschillen gecreëerd worden, want de laatste 560 meter gaan nog omhoog met een stijgingspercentage van vier procent.

Om 17.00 uur Nederlandse tijd zal de wedstrijdorganisator de renners loslaten. Tussen 22.00 uur en 22.30 uur wordt de binnenkomst verwacht. Vlaamse kijkers van Eurosport 2 kunnen vanaf 21.00 uur de koers volgen. In Nederland is er voetbal te zien op dat moment.

Links
Voorbeschouwing: Grand Prix Cycliste de Montréal 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
13-09-2015 22:11
Hahaha :D
13-09-2015 22:11
Een Kristoffvoorgevoel bekruipt me. The mad viking wil vanavond weer champagne uit een schedel drinken.
13-09-2015 22:12
Wow, Kelderman en Gesink samen voorop.
13-09-2015 22:12
Rectification: Bakelants est en tête, pas Gesink.
13-09-2015 22:12
Haha, Gesink komt duidelijk niet vooruit ;)
13-09-2015 22:12
Nou dit is ook niet echt boeiend. Mensen met paraplu's ik wil het niet zien.
13-09-2015 22:12
Voor wie gaat Lotto soudal?
13-09-2015 22:12
Die arme Bakelants wordt altijd voor een ander aangezien!
13-09-2015 22:13
peloton op ongeveer 12 seconden
13-09-2015 22:13
Hoe kunnen ze Bakelants nou voor Gesink aanzien?
13-09-2015 22:13
Kelderman weer in de aanval, leuk hoor.
13-09-2015 22:13
Ik ben eens in Montreal geweest. Boring
13-09-2015 22:14
Yates...stel je voor dat die San Sebastian en Montréal wint.
13-09-2015 22:14
Is er hoop op beeld?
13-09-2015 22:14
Kwestie van rugnummers. 82 lijkt nu eenmaal heel erg op 151.
13-09-2015 22:14
Adam Yates et Wellens à l'avant. Quatre coureurs en poursuite à 8", peloton à 15"
13-09-2015 22:15
peloton op 20 seconden, moet nu wel wat gaan gebeuren
13-09-2015 22:15
Tim gaat het flikken!
13-09-2015 22:15
Finish gaan we sowieso zien.
13-09-2015 22:15
@ibpc
Dank voor het delen. Boring, inderdaad.
13-09-2015 22:16
Bardet, Bakelants, Costa en Kelderman voorop
13-09-2015 22:16
En dat is ongeveer het enige Wheely...
13-09-2015 22:16
@Ingmar
Zou wat zijn als Wellens Eneco en Montréal wint ;)
13-09-2015 22:16
@vic, jammer genoeg is hij gelost.
13-09-2015 22:17
Best wel lollig commentaar nu op die Cyclinghubstream, net twee maten die lekker op de bank zitten en over wielrennen praten, puur op de gok.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.