Volg hier de GP de Montréal 2015
zondag 13 september 2015 om 16:45 Volg in Google

Volg hier de GP de Montréal 2015

Het Canadese WorldTour-tweeluik wordt afgesloten met de Grand Prix Cycliste de Montréal. In Québec ging de overwinning naar Rigoberto Uran na een late uitval. Is dat vanavond ook de juiste tactiek in Montréal? Op het selectieve parcours was Robert Gesink in 2010 de allereerste winnaar. De vraag is of er vandaag weer een Nederlander aan het feest zal zijn. Gesink zelf behoort tot de favorieten. Volg hier op WielerFlits het verloop van de Grote Prijs.

De renners worden liefst zeventien keer op een lastig parcours rondom de universiteit van Montréal gestuurd, wat een totaalafstand van 205 kilometer maakt. Het zwaartepunt van de twaalf kilometer lange omloop ligt in de beginfase met de Côte de Camilien-Houde (1,8 km aan 8%). In dalende lijn gaat het dan naar de Côte de la Polytechnique (780 m aan 6%). Ook op die aankomst kunnen nog verschillen gecreëerd worden, want de laatste 560 meter gaan nog omhoog met een stijgingspercentage van vier procent.

Om 17.00 uur Nederlandse tijd zal de wedstrijdorganisator de renners loslaten. Tussen 22.00 uur en 22.30 uur wordt de binnenkomst verwacht. Vlaamse kijkers van Eurosport 2 kunnen vanaf 21.00 uur de koers volgen. In Nederland is er voetbal te zien op dat moment.

Links
Voorbeschouwing: Grand Prix Cycliste de Montréal 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
1 11 12 13
13-09-2015 22:24
Boem! Wellens in Eneco tour-weer! En die actie van Benoot alweer... Wie is nu kopman in Richmond?
13-09-2015 22:24
Gesink wint de sprint van het peloton.
13-09-2015 22:24
4,6,8: Kelderman, gesink, slagter
13-09-2015 22:24
Met 2 man de laatste 100km doen, met 2 man in de top-10. Best aardig. Wilco 6e, Robert 9e ofzo?
13-09-2015 22:24
TuTu, heeft zijn zinnen gezet op Lombardije. Zoek een WF nieuwstopic 10 dagen geleden of zo
13-09-2015 22:24
Na 2x 6de etappe eneco tour
En 2x Eneco tour, nu zijn 5de profzege. (GP Tim Wellens buiten beschouwing)
Hij kiest er mooie uit hoor.
13-09-2015 22:24
Ben ook niet bepaald een Wellens-fan. Ach, de anticlimax past ook wel een beetje bij het koersbeeld. ;)
13-09-2015 22:24
Tutu888

Hij richt zich liever op lombardije
13-09-2015 22:26
Wat kun je nou verschrikkelijk aan Wellens vinden? Dat snap ik echt niet. Je weet het zelf ook niet zeg je...
13-09-2015 22:26
Gefeliciteerd Tim, maar ben geen fan sinds de Eneco Tom Dumoulin. Gaat er moeilijk uit, zeker nu.
13-09-2015 22:27
@Zjoske
Veel mensen hier verafschuwen de prestaties van Vlamingen. Wellens vormt een bedreiging voor Nederlandse successen.
13-09-2015 22:28
@zjoske, jij bent fan van Wellens, ik ben fan van een andere renner. Vind het gewoon een verschrikkelijke renner.
13-09-2015 22:32
@jerteg
Je kunt geen fan zijn van hem, maar hem verschrikkelijk vinden?? Haters gonna hate I guess.
13-09-2015 22:35
@jerteg
Ik ben helemaal geen fan van hem, maar zou geen reden kunnen verzinnen waarom iemand hem verschrikkelijk zou vinden. Vind het nogal een zwaar woord.
Ik zie ook liever een Nederlander winnen.
13-09-2015 22:35
@jerteg : Als je naar de jonge-benen serie had gekeken had je waarschijnlijk meer respect voor Wellens. Zo'n harde werker kan je toch niet haten?
1 11 12 13

Om te reageren moet je ingelogd zijn.