Volg hier de GP de Montréal 2015
zondag 13 september 2015 om 16:45 Volg in Google

Volg hier de GP de Montréal 2015

Het Canadese WorldTour-tweeluik wordt afgesloten met de Grand Prix Cycliste de Montréal. In Québec ging de overwinning naar Rigoberto Uran na een late uitval. Is dat vanavond ook de juiste tactiek in Montréal? Op het selectieve parcours was Robert Gesink in 2010 de allereerste winnaar. De vraag is of er vandaag weer een Nederlander aan het feest zal zijn. Gesink zelf behoort tot de favorieten. Volg hier op WielerFlits het verloop van de Grote Prijs.

De renners worden liefst zeventien keer op een lastig parcours rondom de universiteit van Montréal gestuurd, wat een totaalafstand van 205 kilometer maakt. Het zwaartepunt van de twaalf kilometer lange omloop ligt in de beginfase met de Côte de Camilien-Houde (1,8 km aan 8%). In dalende lijn gaat het dan naar de Côte de la Polytechnique (780 m aan 6%). Ook op die aankomst kunnen nog verschillen gecreëerd worden, want de laatste 560 meter gaan nog omhoog met een stijgingspercentage van vier procent.

Om 17.00 uur Nederlandse tijd zal de wedstrijdorganisator de renners loslaten. Tussen 22.00 uur en 22.30 uur wordt de binnenkomst verwacht. Vlaamse kijkers van Eurosport 2 kunnen vanaf 21.00 uur de koers volgen. In Nederland is er voetbal te zien op dat moment.

Links
Voorbeschouwing: Grand Prix Cycliste de Montréal 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
1 6 7 8 9 10 13
13-09-2015 21:36
Hoe ging dat sprookje ook al weer? "Bauke houdt van regen", of juist niet?

Orica heeft er belang bij om de koplopers pas in de laatste ronde terug te pakken, want dan maakt Matthews de meeste kans. Mocht het alsnog ontploffen, dan hebben ze wat Yatessen in de aanbieding om te counteren.
13-09-2015 21:37
gewoon lekker ouwehoeren over wielrennen, die 2 die commentaar leveren, leuk !!
13-09-2015 21:38
Ik wilde jullie allemaal nog even bedanken voor een mooie Vuelta. Het mocht niet zo zijn, maar er was wel een mooi soort saamhorigheid hier op het forum.
13-09-2015 21:38
@tutu: het zal niet veel beter worden dan waarschijnlijk. Balen
13-09-2015 21:38
op cyclinghub that is....
13-09-2015 21:40
Sporza levert kwaliteitsverslag over paraplu's en het beslaan van brillenglazen. Beter wordt het vanavond niet vrees ik...
13-09-2015 21:40
Albasini naar de (warme) douche.
13-09-2015 21:40
@Natrix maura
Met z'n allen achter Tom. Niet alleen op dit forum: de hele wielerwereld zat er op te wachten dat hij de Astana-boys een loer zou draaien. Helaas, maar we hebben gigantisch genoten.
13-09-2015 21:41
Wanneer passeren ze de finishstrook?
13-09-2015 21:41
Binnen een minuut of 3. Rondetijden liggen rond de 18 minuten.

Is het weer niet een beetje zoals in de Wellens-etappe van de Eneco Tour?!
Verwacht veel van de Lotto-mannen in deze omstandigheden.
13-09-2015 21:42
Iemand die ook een stream heeft voor op de iPad?
13-09-2015 21:42
Als ik de buienradar bekijk, gaan de hoosbuien straks wegtrekken, hopelijk stijgen daarna de helicopters nog op.
13-09-2015 21:43
Kunnen ze geen paraplu op die helicopter zetten, hebben wij ook weer beeld!
13-09-2015 21:43
Idd Erg leuk commentaar op cyclinghub! Gewoon een beetje over wielrennen lullen meer niet!
Natrix maura + 1
13-09-2015 21:44
https://weather.gc.ca/radar/index_e.html?id=wmn
13-09-2015 21:45
@grunnfred

dan zijn ze al gefinisht ben ik bang voor!
13-09-2015 21:45
@burgyv
Je kunt puffin web browser installeren uit de appstore. Deze kan flash aan en dus kun je cyclinghub, procyclinglive en/of wheelhalla gewoon kijken ;-)
13-09-2015 21:46
heerlijke colaboer van Voeckler!!! Highlight!!!
13-09-2015 21:48
@burgyv
Procyclinglive.com, alleen daar ook alleen regenbeelden.
13-09-2015 21:48
We hebben het weer gehad
13-09-2015 21:48
Volgens mij is het daar Bauke-weer!
13-09-2015 21:49
Gesink, Kelderman en Slagter gespot, de vorige doorkomst zat Mollema in ieder geval er nog bij.
13-09-2015 21:50
Wat een koers, ik waan me weer in Firenze.
13-09-2015 21:51
Ik heb Bauke gespot Tutu :)
13-09-2015 21:51
@Tutu, deze doorkomst ook, redelijk achteraan het peloton. Hij keek wel moeilijk, maar dat is bij Bauke een goed teken toch?
1 6 7 8 9 10 13

Om te reageren moet je ingelogd zijn.