Volg hier de GP de Montréal 2015
zondag 13 september 2015 om 16:45 Volg in Google

Volg hier de GP de Montréal 2015

Het Canadese WorldTour-tweeluik wordt afgesloten met de Grand Prix Cycliste de Montréal. In Québec ging de overwinning naar Rigoberto Uran na een late uitval. Is dat vanavond ook de juiste tactiek in Montréal? Op het selectieve parcours was Robert Gesink in 2010 de allereerste winnaar. De vraag is of er vandaag weer een Nederlander aan het feest zal zijn. Gesink zelf behoort tot de favorieten. Volg hier op WielerFlits het verloop van de Grote Prijs.

De renners worden liefst zeventien keer op een lastig parcours rondom de universiteit van Montréal gestuurd, wat een totaalafstand van 205 kilometer maakt. Het zwaartepunt van de twaalf kilometer lange omloop ligt in de beginfase met de Côte de Camilien-Houde (1,8 km aan 8%). In dalende lijn gaat het dan naar de Côte de la Polytechnique (780 m aan 6%). Ook op die aankomst kunnen nog verschillen gecreëerd worden, want de laatste 560 meter gaan nog omhoog met een stijgingspercentage van vier procent.

Om 17.00 uur Nederlandse tijd zal de wedstrijdorganisator de renners loslaten. Tussen 22.00 uur en 22.30 uur wordt de binnenkomst verwacht. Vlaamse kijkers van Eurosport 2 kunnen vanaf 21.00 uur de koers volgen. In Nederland is er voetbal te zien op dat moment.

Links
Voorbeschouwing: Grand Prix Cycliste de Montréal 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
13-09-2015 22:06
kristoff er nog bij
13-09-2015 22:06
Wat een team heeft lotto-soudal voor deze wedstrijd.

Hebben nu nog kans met Wellens, Gallopin, Roelandts en Bennoot.
13-09-2015 22:06
Van Avermaet helemaal vanachter volgens mij hoor
13-09-2015 22:06
De sterkste zal hier wel gaan winnen. Bij de oude Gilbert zou je z'n naam al kunnen opschrijven.
13-09-2015 22:07
Dit gaat in ieder geval niet naar een georganiseerde sprint.
13-09-2015 22:07
zat Bauke Harkema er nog bij?
13-09-2015 22:07
ik gok op gilbert
13-09-2015 22:07
En Vervaeke, Henderson, Bak en Broeckx zetten zich allen nu pas aan kant. Ze zouden 'fris' aan de slotronde moeten kunnen beginnen. Ik gok op Benoot!
13-09-2015 22:08
2015 en we kunnen geen koers live volgen. Soms kan ik het wielrennen echt vervloeken.
13-09-2015 22:08
Kwiat doet het tempo
13-09-2015 22:08
is gesink er nog
13-09-2015 22:09
Laatste ronde en alles is terug bij elkaar. Het zou gestopt zijn met regenen. Het is precies om mee te lachen.
13-09-2015 22:09
Dat is dan wel weer een voordeel van een parcours, zie je ze tenminste nog 1 x per ronde.
13-09-2015 22:09
Erg teleurstellend dit... Hopelijk maken de laatste kilometer en de uitslag het goed.
13-09-2015 22:09
nou hup helikopter de lucht in
13-09-2015 22:09
Gesink en Mollema zijn er allebei nog, Mollema zat voorin, Gesink wat naar achteren.
13-09-2015 22:09
Aanval Adam Yates, Bardet (of een andere Bakelants) er achteraan.
13-09-2015 22:10
Toch eigenlijk best spannend op deze manier
13-09-2015 22:10
@klassementsrenner
Gesink is er nog, maar die gaat hier echt niet winnen. In dit weer komt hij normaal gesproken niet vooruit.
13-09-2015 22:10
md 73 +1
13-09-2015 22:11
Six coureurs passent détachés au sommet: A.Yates, Kelderman, Gesink, Bardet, Wellens et Costa. Peloton à 12 secondes
13-09-2015 22:11
Six coureurs passent détachés au sommet: A.Yates, Kelderman, Gesink, Bardet, Wellens et Costa. Peloton à 12 secondes
13-09-2015 22:11
Six coureurs passent détachés au sommet: A.Yates, Kelderman, Gesink, Bardet, Wellens et Costa. Peloton à 12 secondes

Edit: niet Gesink wel Bakelants.
13-09-2015 22:11
interessant
13-09-2015 22:11
Gesink en Kelderman in aanval!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.