Volg hier de GP de Montréal 2015
zondag 13 september 2015 om 16:45 Volg in Google

Volg hier de GP de Montréal 2015

Het Canadese WorldTour-tweeluik wordt afgesloten met de Grand Prix Cycliste de Montréal. In Québec ging de overwinning naar Rigoberto Uran na een late uitval. Is dat vanavond ook de juiste tactiek in Montréal? Op het selectieve parcours was Robert Gesink in 2010 de allereerste winnaar. De vraag is of er vandaag weer een Nederlander aan het feest zal zijn. Gesink zelf behoort tot de favorieten. Volg hier op WielerFlits het verloop van de Grote Prijs.

De renners worden liefst zeventien keer op een lastig parcours rondom de universiteit van Montréal gestuurd, wat een totaalafstand van 205 kilometer maakt. Het zwaartepunt van de twaalf kilometer lange omloop ligt in de beginfase met de Côte de Camilien-Houde (1,8 km aan 8%). In dalende lijn gaat het dan naar de Côte de la Polytechnique (780 m aan 6%). Ook op die aankomst kunnen nog verschillen gecreëerd worden, want de laatste 560 meter gaan nog omhoog met een stijgingspercentage van vier procent.

Om 17.00 uur Nederlandse tijd zal de wedstrijdorganisator de renners loslaten. Tussen 22.00 uur en 22.30 uur wordt de binnenkomst verwacht. Vlaamse kijkers van Eurosport 2 kunnen vanaf 21.00 uur de koers volgen. In Nederland is er voetbal te zien op dat moment.

Links
Voorbeschouwing: Grand Prix Cycliste de Montréal 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
1 4 5 6 7 8 13
13-09-2015 21:07
gesink goed van voren ziet er goed uit
13-09-2015 21:07
Ketnet is K.tnet!
13-09-2015 21:08
Xistnc hier leken het toch 2 minuten?
13-09-2015 21:09
@gavirialaphilippe : Hola is dubieuze software: http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2015/23/hola-dat-was-niet-de-bedoeling
13-09-2015 21:09
@assen
Idem hier
13-09-2015 21:09
Die deen moet je gewoon niet al te serieus nemen... Die Schot heeft genoeg kennis.
13-09-2015 21:10
Mollema en Slagter in het wiel bij de mannen van Orica. Beide hebben verder geen ploeggenoten meer in de groep zo te zien. Waarschijnlijk met TLJ de ploegen die in het begin van de koers een situatie recht hebben moeten zetten.
13-09-2015 21:10
Peloton is net gepasseerd aan de lijn. Iemand Boonen nog gezien? Ik denk het niet hé?!
Lotto Soudal lijkt nog voltallig (zelfs Henderson is nog mee)
13-09-2015 21:11
Die twee van cyclinghub maken samen toch wel een leuk commentaarduo! Die Schot die verstand van zaken heeft en Jesper die heel erg enthousiast is :P
13-09-2015 21:12
Wat is dat voor dronken schot op die link die iemand gaf, zit hij ergens in een kelder in zijn huis?
13-09-2015 21:13
Ter info: als er linksonder 'resume' in beeld staat, dan hebben ze even geen live-beelden en tonen ze iets van eerder vandaag.
13-09-2015 21:14
En je kan er ook niet op klikken, want het wordt op z'n Frans uitgesproken en niet op z'n Engels
13-09-2015 21:15
Spaanse toestanden in Canada
13-09-2015 21:15
Wat is er met deze fantastische koersen gebeurd?! Vorige jaren was het altijd perfect te volgen. Nu hebben ze een fantastisch deelnemersveld en is het niet te volgen -_-''
13-09-2015 21:16
Op Eurosport 2 nu ook beeld, voor zover er beeld is... zie link op pagina 4.
13-09-2015 21:16
Er is dit jaar wel heel veel mis met de live verbindingen (overal storingen , helicopters, etc).
13-09-2015 21:17
Problemes de transmission dus a la meteo orageuse
13-09-2015 21:17
Hola werkt wel in ieder geval wel prima, gavirialaphilippe!
13-09-2015 21:17
@Omhoog73
Dat is de zogenoemde 'global warning' ;)
13-09-2015 21:18
+1 Prima Facie
Wel Franstalig Canada te verstaan ;)
13-09-2015 21:18
Ik vrees dat we een uur naar de streep en het publiek moeten gaan kijken :-(
13-09-2015 21:20
Kijken we het uit hun ogen of zo?
13-09-2015 21:21
Ik vrees het ook Tutu, in dat geval is het jammer dat het niet in Zweden is hartje zomer.
13-09-2015 21:21
@vlek, Slagter zat in het begin mee, dus Garmin heeft niks recht hoeven zetten. Dat hebben FDJ en TLJ gedaan. Trek helemaal niet gezien. Alleen Felinne op de grond.
13-09-2015 21:21
Heeft iemand een link voor me?
1 4 5 6 7 8 13

Om te reageren moet je ingelogd zijn.