Volg hier de GP de Montréal 2015
zondag 13 september 2015 om 16:45 Volg in Google

Volg hier de GP de Montréal 2015

Het Canadese WorldTour-tweeluik wordt afgesloten met de Grand Prix Cycliste de Montréal. In Québec ging de overwinning naar Rigoberto Uran na een late uitval. Is dat vanavond ook de juiste tactiek in Montréal? Op het selectieve parcours was Robert Gesink in 2010 de allereerste winnaar. De vraag is of er vandaag weer een Nederlander aan het feest zal zijn. Gesink zelf behoort tot de favorieten. Volg hier op WielerFlits het verloop van de Grote Prijs.

De renners worden liefst zeventien keer op een lastig parcours rondom de universiteit van Montréal gestuurd, wat een totaalafstand van 205 kilometer maakt. Het zwaartepunt van de twaalf kilometer lange omloop ligt in de beginfase met de Côte de Camilien-Houde (1,8 km aan 8%). In dalende lijn gaat het dan naar de Côte de la Polytechnique (780 m aan 6%). Ook op die aankomst kunnen nog verschillen gecreëerd worden, want de laatste 560 meter gaan nog omhoog met een stijgingspercentage van vier procent.

Om 17.00 uur Nederlandse tijd zal de wedstrijdorganisator de renners loslaten. Tussen 22.00 uur en 22.30 uur wordt de binnenkomst verwacht. Vlaamse kijkers van Eurosport 2 kunnen vanaf 21.00 uur de koers volgen. In Nederland is er voetbal te zien op dat moment.

Links
Voorbeschouwing: Grand Prix Cycliste de Montréal 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
13-09-2015 20:02
Schitterend beeld nu. Alles is weer samen, maar overal zitten er kleine scheurtjes in het peloton. Opgaves sijpelen ook binnen: Houle, Hesjedal

Edit:groepje van 14 met Roelandts probeert het nu
13-09-2015 20:04
Uh is cyclinghub nu ineens overgegaan op de Vuelta?
13-09-2015 20:06
"Montreal back after Vuelta" Ja dus. Vond het peloton al ineens zo groot.
13-09-2015 20:06
Nergens live op tv?
13-09-2015 20:06
Die Deense student was toch een Youtuber (Failured). Deed een keer mee aan zo een wedstrijd met een vriend alleen ze bakten er allebei niks van, en hebben een irritante manier van commentaar geven.
13-09-2015 20:08
Ik trok het commentaar op de Montreal stream echt niet meer; draait achter Vuelta stream door zonder audio.
13-09-2015 20:09
Voeckler valt aan met hartslag 179 :d
13-09-2015 20:09
Boonen schijnt last te hebben van een jetlag.

edit: Althans twee dagen geleden.
13-09-2015 20:14
Ja klopt jerteg. Ik vind het wel meevallen, behalve zijn articulatie. Daar begin je je langzaam toch wel aan te ergeren
13-09-2015 20:19
Heeft iemand een stream?
13-09-2015 20:20
@darth333, Voor een commentator is het gewoon te slecht. Sorry, maar ik kan er niet naar luisteren.
13-09-2015 20:22
Gesink doet het tot nu toe goed. Heeft nog geen energie verspild, terwijl de rest allemaal al heeft aangevallen.
13-09-2015 20:22
Streamjunk, ook hiero. Iemand een shot?
13-09-2015 20:23
Hij is geen commentator. Hij vang het uitvallen van het commentaar op. Dan luister je toch niet?
13-09-2015 20:25
@xistnc, ja, doe ik ook niet.
13-09-2015 20:26
cyclinghub is er gewoon weer jongens , maar wees blij dat er een stream met commentaar zo vroeg aanwezig is ipv te gaan zeuren over de kwaliteit van het commentaar. Hij doet zijn best.
13-09-2015 20:26
@philippe

Daar heb je zeker gelijk in!
13-09-2015 20:27
Ik ben allang blij dat ze uitzenden, je kan ook gaan klagen om het klagen. On: Benoot, Voeckler en van Avermaet op kop? Of is het een andere renner van BMC?
13-09-2015 20:28
Peloton is weer wat aangedikt aan de achterkant. Terwijl Orica nog met 8 man aanwezig is, zitten voor LottoNL alleen Gesink en Kelderman er nog. Ook nog veel Lotto-Soudal.

Ze geven Quinziato in de kopgroep.
13-09-2015 20:29
Voeckler, Vervaecke en ... BMC ;) 1.50 op peloton
13-09-2015 20:29
Vervaeke - quinziato - Voeckler is de kopgroep. Eindelijk rust in het peloton.
Benoot zal je later in de finale zien, misschien wel voor top-5.
13-09-2015 20:29
Werd het vorig jaar niet gewoon door de organisatie uitgezonden op hun site, of is dit alleen bij de Amerikaanse koersen?
13-09-2015 20:29
Het is Quinziato denk ik en niet Van Avermaet.
13-09-2015 20:30
http://www.fixalen.tv/20150912/vv-1143005-cycling-55f3e26170a5d5.47291450.html

tennis bijna afgelopen, hopen dat deze werkt vanuit Italië...
13-09-2015 20:43
Cyclinghub wordt ineens geblokkeerd bij mij. Heeft nog iemand dat?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.