Volg hier de GP de Montréal 2015
zondag 13 september 2015 om 16:45 Volg in Google

Volg hier de GP de Montréal 2015

Het Canadese WorldTour-tweeluik wordt afgesloten met de Grand Prix Cycliste de Montréal. In Québec ging de overwinning naar Rigoberto Uran na een late uitval. Is dat vanavond ook de juiste tactiek in Montréal? Op het selectieve parcours was Robert Gesink in 2010 de allereerste winnaar. De vraag is of er vandaag weer een Nederlander aan het feest zal zijn. Gesink zelf behoort tot de favorieten. Volg hier op WielerFlits het verloop van de Grote Prijs.

De renners worden liefst zeventien keer op een lastig parcours rondom de universiteit van Montréal gestuurd, wat een totaalafstand van 205 kilometer maakt. Het zwaartepunt van de twaalf kilometer lange omloop ligt in de beginfase met de Côte de Camilien-Houde (1,8 km aan 8%). In dalende lijn gaat het dan naar de Côte de la Polytechnique (780 m aan 6%). Ook op die aankomst kunnen nog verschillen gecreëerd worden, want de laatste 560 meter gaan nog omhoog met een stijgingspercentage van vier procent.

Om 17.00 uur Nederlandse tijd zal de wedstrijdorganisator de renners loslaten. Tussen 22.00 uur en 22.30 uur wordt de binnenkomst verwacht. Vlaamse kijkers van Eurosport 2 kunnen vanaf 21.00 uur de koers volgen. In Nederland is er voetbal te zien op dat moment.

Links
Voorbeschouwing: Grand Prix Cycliste de Montréal 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
13-09-2015 22:17
Wellens en Yates zijn samen weg.
13-09-2015 22:17
@jerteg
Andersom ;)
13-09-2015 22:17
Eneco hebben we kunnen zien hé:) San Sebastian en Montreal ...dat zijn zowat de enige topkoersen waar geen beelden van waren.
13-09-2015 22:18
O nee, mijn Frans is slecht. Yates en Wellens voorop, en daarachter de groep Kelderman
13-09-2015 22:18
nou daar gaan we
13-09-2015 22:19
wellens gaat dit winnen lijkt me
13-09-2015 22:19
Nou dan, laatste vijf kilometer met duo Timmetje Wellens en Adam Yates. Peloton op 15s.
13-09-2015 22:20
moto gp in Montreal vandaag?
13-09-2015 22:20
Ze kunnen het net zo goed de GP Kiekeboe noemen.
13-09-2015 22:20
Nou, dan nu die machtige jump van Kelderman...
13-09-2015 22:20
Spannende finale in elk geval.
13-09-2015 22:20
Verschillen stabiel. Goede kans voor de vluchters.
13-09-2015 22:22
wellens
13-09-2015 22:22
Gesink en Kelderman top 10
13-09-2015 22:22
JAWEL!
13-09-2015 22:22
Hoera!!! Timmeke Timmeke
13-09-2015 22:23
Hoppa Tim doet het gewoon! Ik zie hem overigens ook wel een Dumoulin'tje doen volgend jaar. Zijn potentieel in het hooggebergte heeft zich nog niet ontluikt, maar dat hoeft niet al te lang meer duren.
13-09-2015 22:23
Pff, wat een klasbak die Wellens zeg.
13-09-2015 22:23
Gesink wint sprint van de groep voor wat het waard is.
13-09-2015 22:23
Tim Wellens! Mooi dat hij wint. Het is hem gegund.
13-09-2015 22:23
Wellens, goed gedaan. Kudos aan de Belgische wielerflitsers.
13-09-2015 22:23
Balen weer Wellens!
13-09-2015 22:24
Ik weet niet waarom maar ik vind Wellens een verschrikkelijke renner. Jammer dat hij wint, sorry. Gesink wint de sprint van het peloton.
13-09-2015 22:24
Beeld wat vertekend aan het eind, dacht dat Wellens/Yates er nog aan gingen. Erg knappe zege van Wellens.
En waarom gaat hij niet naar het WK????
13-09-2015 22:24
Zo zo ... Duidelijk de sterkste die won.
Wat kwam Bennoot daar opeens nog doen.
Ook Roelandts nog top 20?
Wat gaan ze die missen op het wk...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.