Volg hier de E3 Harelbeke 2018
vrijdag 23 maart 2018 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de E3 Harelbeke 2018

De kasseispecialisten mogen vanaf vandaag hun hart weer ophalen, want met de E3 Harelbeke wordt er een voorschot genomen op de heilige Vlaamse wielerweek, die volgende week zondag zal eindigen met de Ronde van Vlaanderen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de klassieker.

Met de E3 Harelbeke, Gent-Wevelgem, Dwars door Vlaanderen en De Hoogmis is het moment van de waarheid gekomen voor de voorjaarsbeesten in het peloton. De E3 Harelbeke – vorig jaar gewonnen door Greg Van Avermaet – voert over een lengte van 206,5 kilometer over de beruchte Vlaamse hellingen, waaronder de Paterberg en Oude Kwaremont in volle finale.

Na de Karnemelkbeekstraat – die dit jaar is omgedoopt tot de E3Col – en de Tiegemberg, volgen er nog achttien vlakke kilometers tot aan de finishstreep in Harebeke. De vraag die voor aanvang dan ook op de lippen ligt van de wielerfan: krijgen we een sprint van een uitgedunde groep, of weten de sterksten in koers vooruit te blijven?

De wedstrijd wordt om 12:21 uur in gang geschoten door de organisatie, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16:50 uur en 17:30 uur. Sporza begint om 14:15 uur met een omkadering gepresenteerd door Karl Vannieuwkerke. Eurosport 2 begint om 16:00 uur met de uitzending. Vanaf 18:45 uur zenden ze op het hoofdkanaal een samenvatting uit.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits 

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
264 Reacties
23-03-2018 16:31
Als ze bij BMC nog echt willen winnen kunnen ze van Avermaet beter laten wachten na de kwaremont op de rest. Dit is zo rijden voor een derde plek.
23-03-2018 16:33
Sagan ook de volgende slag gemist...
23-03-2018 16:36
Niki geeft even z'n visitie kaartje af zeg!! GVA staat op poleposition om gepiepeld te worden vandaag!
23-03-2018 16:37
Sagan heeft er wellicht genoeg van dat iedereen in zijn wiel gaat zitten. Zelfs met de slag gemist, blijft nog alles achter hem zitten.
Of hij gaat voor zondag?
23-03-2018 16:38
Stuyven gaat de boel recht zetten hopelijk.
23-03-2018 16:38
@hupske,
Sagans concurrenten zitten echt voor hem hoor.
23-03-2018 16:39
Sagan heeft er genoeg van voor vandaag. Ik denk niet dat hij met veel vertrouwen richting de volgende koers gaat; leken er toch een aantal een stuk beter in orde.

Moscon volgens mij ook mee aan het opschuiven met Vanmarcke en Stuyven. Trentin en Naesen ook mee. Zitten weer op de minuut die ze voor de Taaienberg achter waren.
23-03-2018 16:39
Waarom heeft Niki een andere kaderplaatje op zijn fiets? 36 ipv 37 1 lek gereden?
23-03-2018 16:40
Zou Gilbert hopen dat het verschil op de Karnemelkbeekstraat 25s is?
23-03-2018 16:40
Wie is die Sky. Baarle of Wizno?

Edit: ah Moscon zegt Karl.
23-03-2018 16:40
Onbegrijpelijke tactiek van BMC
23-03-2018 16:41
@leegloper

Scherp! Nummer is van Stybar, misschien pech gehad in het begin en de fiets van Stybar gekregen?
23-03-2018 16:42
Dit zou heel goed allemaal nog kunnen samensmelten. De mannen die achter de val zaten rijden een dijk van een koers hier.
23-03-2018 16:43
Moxht groepje 2 en 3 samen komen. Dan kan BMC aan de bak
23-03-2018 16:45
@melkzuuuuuuuuuur
23-03-2018 16:45
Lampaert blijkbaar nog net een maatje te klein voor een diepe finale in zo'n koers. Nadelig voor Terpstra.
23-03-2018 16:46
Terpstra krijgt in zijn oor getetterd dat hij moet gaan voor iedereen weer in het wiel zit.
23-03-2018 16:46
Jongens toch die Benoot hey...
23-03-2018 16:47
Hahaha. Gilbert.

Ze willen bij QS echt een koppelkoers ervan maken
23-03-2018 16:47
Die auto's ertussen met een gaatje van een seconden of twintig...
23-03-2018 16:47
Greg moet niet remmen voor zijn ploegmaats eh. Daarachter zijn ze met meer. Die moeten maar wat rapper rijden om erbij te komen. Daarna niet te veel kletsen en overpakken. Al wil ik natuurlijk dat de fantastische Terpstra (of Lampie zoals getipt) winnen.
23-03-2018 16:47
Terpstra kan het niet alleen bolwerken. Het zit erin dat het samen gaat komen.
23-03-2018 16:47
[quote]Jopie - 23 maart 2018 om 16:31
Als ze bij BMC nog echt willen winnen kunnen ze van Avermaet beter laten wachten na de kwaremont op de rest. Dit is zo rijden voor een derde plek.[/quote]
Precies. En dan had Gilbert een kwartier later niet zo makkelijk kunnen wegrijden.
23-03-2018 16:49
Willen die twee wel Gilbert erbij? Ze rijden al 40km in de aanval?
23-03-2018 16:49
Lampaert knijpt zich nog 1x leeg voor Terpstra zo te zien

Om te reageren moet je ingelogd zijn.