Volg hier de E3 Harelbeke 2018
vrijdag 23 maart 2018 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de E3 Harelbeke 2018

De kasseispecialisten mogen vanaf vandaag hun hart weer ophalen, want met de E3 Harelbeke wordt er een voorschot genomen op de heilige Vlaamse wielerweek, die volgende week zondag zal eindigen met de Ronde van Vlaanderen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de klassieker.

Met de E3 Harelbeke, Gent-Wevelgem, Dwars door Vlaanderen en De Hoogmis is het moment van de waarheid gekomen voor de voorjaarsbeesten in het peloton. De E3 Harelbeke – vorig jaar gewonnen door Greg Van Avermaet – voert over een lengte van 206,5 kilometer over de beruchte Vlaamse hellingen, waaronder de Paterberg en Oude Kwaremont in volle finale.

Na de Karnemelkbeekstraat – die dit jaar is omgedoopt tot de E3Col – en de Tiegemberg, volgen er nog achttien vlakke kilometers tot aan de finishstreep in Harebeke. De vraag die voor aanvang dan ook op de lippen ligt van de wielerfan: krijgen we een sprint van een uitgedunde groep, of weten de sterksten in koers vooruit te blijven?

De wedstrijd wordt om 12:21 uur in gang geschoten door de organisatie, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16:50 uur en 17:30 uur. Sporza begint om 14:15 uur met een omkadering gepresenteerd door Karl Vannieuwkerke. Eurosport 2 begint om 16:00 uur met de uitzending. Vanaf 18:45 uur zenden ze op het hoofdkanaal een samenvatting uit.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits 

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
264 Reacties
1 5 6 7 8 9 11
23-03-2018 16:13
Gilbert lijkt me gewoon de sterkste in koers zelfs. Dit gaat een 123 worden als het zo doorgaat.
23-03-2018 16:13
[quote]QS trekt voor deze wedstrijden de renners aan en ze pieken hiernaar toe.[/quote]
Precies! Daarnaast zitten ze met de hele ploeg voor de valpartij, veranderen daarmee de verhouding kopmannen van QS - kopmannen van de rest sterk in hun voordeel en komen ze vooral in de huidige situatie met twee op kop door een handigheidje en niet door puur machtsvertoon.
23-03-2018 16:14
Bijzondere tactiek van Gilbert...
23-03-2018 16:14
Hahaha. 4 Belgen op plaatsen 2-3-4-5. En de winnaar... een Nederlander. Dat wordt lachen.
23-03-2018 16:14
Vanmarcke heeft zijn beste benen weer eens op de dag met de meeste pech zo te zien...
23-03-2018 16:16
[quote]Ik hoop wel dat ze bij TLJ vandaag geleerd hebben dat ze gewoon iemand in de vroege vlucht moeten hebben, dan heb je in ieder geval nog een kans om enige rol van betekenis te spelen.[/quote]
Inderdaad, dat is de enige vraag die ze zichzelf vandaag moeten stellen; waarom hadden we niemand in de kopgroep. Uiteraard zijn de leden van de kopgroep ondertussen er ook al tussenuit gefietst, maar dan heb je toch nog een moment in de dag dat een Roosen of Van Hoecke even op hoop aan mag pikken bij de kleppers vooraan.
23-03-2018 16:16
Gilbert gaat lekker in t wiel van benoot en gva zitten en die rijden zich kapot om Terpstra en camp terug te halen, en Gilbert wint
23-03-2018 16:18
Ja amai! Onvoorspelbaarheid ten top. Benoot flikt Sagan. Oss net goed genoeg. Greg dacht het dus toch niet alleen toe te rijden maar maakte weer een schifting. De koers hard maken zoals hij dat o zo nodig heeft. En nu is hij de rapste. Ook niet prettig om Sagan zo te zien. Maar toch. Van Avermaet en Benoot gaan hun tenen mogen uitkuisen voor die 2 terug te halen. Ze zijn er een een koppeltijdrit van 70km van aant maken. En dan te denken dat er hier zijn die vlaamse koersen vantussen willen halen?!
23-03-2018 16:18
Het is bijna niet voor te stellen dat ze nog bijna 50km moeten.
23-03-2018 16:19
Gilbert nam daar gewoon Benoot mee en verhoogt daarmee de druk op zijn eigen twee ploegenoten voorin.
23-03-2018 16:19
Voor dat peloton dat probeert terug te komen, is geen motor te zien.
23-03-2018 16:20
Pokkewegen voor een peleton om snelheid te maken en Sagan gelooft het wel lijkt het.
23-03-2018 16:20
Gaat Terpstra hem Lampaert gunnen?
23-03-2018 16:20
@melkzuur
Het is geen landenwedstrijd het wordt gewoon 123 voor QuickStep.
23-03-2018 16:21
QS tegen Greg/Tiesj koppeltijdritkoers dit. Met een extra wagonnetje bij de laatste twee. Mooi!
23-03-2018 16:21
Terpstra is zo ontzettend sluw. (Of Lampaert ontzettend dom, dat kan ook.)
23-03-2018 16:21
Vanmarcke en Naesen bijna terug in koers voor een toptien. Ik had ze graag gewoon met de beste mee zien strijden.
23-03-2018 16:23
Wat een heerlijke koers zeg! Dit zijn toch wel echt de mooiere wedstrijden.
23-03-2018 16:23
Terpstra heeft er wel al eentje gewonnen door het ploegenspel eerder dit jaar...


Volgende viersterrenkoers waar Peter de Grote niet zegeviert. Dat wordt ook al een stapel.
23-03-2018 16:25
Sagan gewoon niet goed genoeg. Die kon het tempo niet volgen.
23-03-2018 16:26
Hoe gaan ze die 2 nog terugkrijgen en hoe gaat bepaald worden wie er winnen mag ?
23-03-2018 16:27
Normaal 1 min per 10km maar QS bewijst waarschijnlijk alweer dat ze dat 50km aankunnen, ultieme tijdrijders.
23-03-2018 16:27
Antwoord > Lefevere bepaalt
23-03-2018 16:27
Terpstra dwingt hier even de overwinning af.
23-03-2018 16:30
Vanmarcke hebben we hier op het beslissende moment helaas moeten missen. Stuyven ook. Naesen lijkt niet geweldig, dus valt het te betwijfelen of hij zonder valpartij wel een belangrijke rol had gespeeld.
1 5 6 7 8 9 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.