Volg hier de E3 Harelbeke 2018
vrijdag 23 maart 2018 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de E3 Harelbeke 2018

De kasseispecialisten mogen vanaf vandaag hun hart weer ophalen, want met de E3 Harelbeke wordt er een voorschot genomen op de heilige Vlaamse wielerweek, die volgende week zondag zal eindigen met de Ronde van Vlaanderen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de klassieker.

Met de E3 Harelbeke, Gent-Wevelgem, Dwars door Vlaanderen en De Hoogmis is het moment van de waarheid gekomen voor de voorjaarsbeesten in het peloton. De E3 Harelbeke – vorig jaar gewonnen door Greg Van Avermaet – voert over een lengte van 206,5 kilometer over de beruchte Vlaamse hellingen, waaronder de Paterberg en Oude Kwaremont in volle finale.

Na de Karnemelkbeekstraat – die dit jaar is omgedoopt tot de E3Col – en de Tiegemberg, volgen er nog achttien vlakke kilometers tot aan de finishstreep in Harebeke. De vraag die voor aanvang dan ook op de lippen ligt van de wielerfan: krijgen we een sprint van een uitgedunde groep, of weten de sterksten in koers vooruit te blijven?

De wedstrijd wordt om 12:21 uur in gang geschoten door de organisatie, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16:50 uur en 17:30 uur. Sporza begint om 14:15 uur met een omkadering gepresenteerd door Karl Vannieuwkerke. Eurosport 2 begint om 16:00 uur met de uitzending. Vanaf 18:45 uur zenden ze op het hoofdkanaal een samenvatting uit.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits 

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
264 Reacties
23-03-2018 16:50
Die twee rijden vol door.
23-03-2018 16:50
Onbegrijpelijke acties van Gilbert. Eerst naar GvA rijden en nu dit weer.
23-03-2018 16:50
Ja kwistet eh! dat de linkadoor ze nog eens ging pakken. Puur om te couilloneren. Quickstep meesterlijk tactische snelle beslissing
23-03-2018 16:51
Vanmarcke en co kunnen straks misschien toch nog voor de overwinning rijden.

Hup Sep!!
23-03-2018 16:51
Nog nooit zo een domme move gezien van een renner.
23-03-2018 16:52
BMC nog steeds niet op kop?
23-03-2018 16:52
HAha, die 2 van BMC gaan nog niet naar kop.
23-03-2018 16:53
Dit groepje gaat niet lekker draaien. Zitten stoorzenders bij en sommigen kunnen of willen niet hard meedraaien vrees ik. Terpstra solo zo! :)
23-03-2018 16:53
BMC draait toch gewoon mee?
23-03-2018 16:54
Tjongejonge de auto moest er tussenuit, zo dicht kwam Gilbert. Maar er werd niet gewacht.
23-03-2018 16:54
Nu is Terpstra op zichzelf aangewezen. 23km te gaan
23-03-2018 16:55
Kom op, Niki!
23-03-2018 16:56
Ai. Nee Terpstra zal binnekort alleen moet gaan. Daarachter 3 BMCers en 3 frisse toppers: Trentin, Naesen en STuyven. Dan maar Styby en Greg voor de sprint. Maar pas op voor Stuyven eh. Die zat nog heel gemakkelijk daarnet.
23-03-2018 16:56
Wuyts met een mooi woord. Haperingsmomenten in de volggroep
23-03-2018 16:56
Gilbert had gewoon van de voet van de Karnemelkzuur moeten gaan. Dan had het gekund. Nu zit Terpstra alleen. Ik ben benieuwd. Jammer dat Lampaert eraf moest. Die heeft veel kopwerk gedaan.
23-03-2018 16:57
Zo hey, Stuyven en vanmarcke doen eens iets.
23-03-2018 16:58
Frisse toppers? Die gasten hebben vanaf de Taaienberg een minuut goed moeten maken op degene die voor de valpartij zaten.

Moscon lijkt nog wel wat over te hebben, Kung ook goed om te zien, terwijl de rest blijft zitten in het wiel van Trentin.
23-03-2018 17:00
Terpstra gaat hem pakken.
23-03-2018 17:01
@vlek,
Dat gebeurde in een groep van 50+ renners. Ze hebben veel uit de wind kunnen zitten, terwijl bijvoorbeeld Benoot en Van Avermaet ervoor kozen om met z'n tweeen tientallen kilometers kop over kop te rijden.
23-03-2018 17:01
Go Niki!
23-03-2018 17:03
@vlek Dat hebben ze niet zelf gedaan. relatief fris miss beter gezegd tegenover die in groepjes van 6, 3 en 2 gereden hebben.
23-03-2018 17:03
Waar the F is Sagan?
23-03-2018 17:05
Sagan zit op 2min
23-03-2018 17:05
[quote]Dat gebeurde in een groep van 50+ renners.[/quote]
Na de Taaienberg is er nooit meer een groep van meer dan vijftig renners geweest. Ze zullen ook nog wat knechten zijn tegengekomen, om even een handje toegestoken te krijgen, maar met al die hellingen hebben ze die minuut toch grotendeels zelf moeten dichtrijden. In het slechtste geval mag je het tegen elkaar wegstrepen, maar die valpartij nu als een voordeel zien voor die mannen lijkt me in ieder geval belachelijk.
23-03-2018 17:06
BMC rijdt voor plek 2.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.