Volg hier de E3 Harelbeke 2018
vrijdag 23 maart 2018 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de E3 Harelbeke 2018

De kasseispecialisten mogen vanaf vandaag hun hart weer ophalen, want met de E3 Harelbeke wordt er een voorschot genomen op de heilige Vlaamse wielerweek, die volgende week zondag zal eindigen met de Ronde van Vlaanderen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de klassieker.

Met de E3 Harelbeke, Gent-Wevelgem, Dwars door Vlaanderen en De Hoogmis is het moment van de waarheid gekomen voor de voorjaarsbeesten in het peloton. De E3 Harelbeke – vorig jaar gewonnen door Greg Van Avermaet – voert over een lengte van 206,5 kilometer over de beruchte Vlaamse hellingen, waaronder de Paterberg en Oude Kwaremont in volle finale.

Na de Karnemelkbeekstraat – die dit jaar is omgedoopt tot de E3Col – en de Tiegemberg, volgen er nog achttien vlakke kilometers tot aan de finishstreep in Harebeke. De vraag die voor aanvang dan ook op de lippen ligt van de wielerfan: krijgen we een sprint van een uitgedunde groep, of weten de sterksten in koers vooruit te blijven?

De wedstrijd wordt om 12:21 uur in gang geschoten door de organisatie, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16:50 uur en 17:30 uur. Sporza begint om 14:15 uur met een omkadering gepresenteerd door Karl Vannieuwkerke. Eurosport 2 begint om 16:00 uur met de uitzending. Vanaf 18:45 uur zenden ze op het hoofdkanaal een samenvatting uit.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits 

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
264 Reacties
1 4 5 6 7 8 11
23-03-2018 15:53
@LJ

Uiteraard is de vergelijking qua sport niet te maken. De vergelijking qua sportiviteit kan echter over de hele lijn van de de topsport gemaakt worden. Wanneer wordt iets onsportief of is alles geoorloofd in topsport?
23-03-2018 15:54
Zijn we op weg naar een Omloop-Stannard scenario?
23-03-2018 15:54
Lampaert en Terpstra moeten nog even vol gassen en Sagan is er niet bij en de tegenstand ligt helemaal verspreid.
23-03-2018 15:55
65km voor de finish en t is al helemaal uiteen. Jammer dat de val er zo’n grote rol in had en die motoren en volgauto’s overal, maar wel echt koers.
23-03-2018 15:55
Nog 60km te gaan en nu al man tegen man.
23-03-2018 15:57
Terpstra is wel serieus goed. Sterkste van de renners voor de valpartij.
23-03-2018 15:58
Wat een geweldige koers. En dan hebben we nog 60km te gaan.
23-03-2018 15:58
Kan me niet voorstellen dat Sagan gaat werken als hij bij Lampaert en Terpstra komt.
23-03-2018 15:59
Wat een slagveld. Quick Step is me toch een hogeschool wielrennen alsjeblieft zeg.
23-03-2018 15:59
Nu Gilbert nog naar het laatste wiel dirigeren.
23-03-2018 15:59
Greg maakt zich niet meteen druk. En terecht. Er komt nog flink wat aan.
23-03-2018 16:00
Meer motoren dan renners in de koers. Genant gewoon.
23-03-2018 16:00
Ondanks dat te betwisten valt of het sportief is geweest om door te rijden, rijden ze iedereen nu wel mooi kapot. Je mist echter wel wat andere favorieten helaas.
23-03-2018 16:04
Gewiss toestanden?
23-03-2018 16:04
Ik denk dat de koers gereden is... die twee gaan echt niet stilvallen
23-03-2018 16:05
Ik mis helemaal niemand. Iedereen die goed is zit voorin.

Goh, Sagan kreeg het gat niet dicht.
23-03-2018 16:07
[quote]k mis helemaal niemand. Iedereen die goed is zit voorin.[/quote]
Terpstra is inderdaad de enige die echt goed lijkt te zijn.
23-03-2018 16:07
QS weer ouderwets sterk in blok. Zelfs met ploegen van 7.
Beetje aparte tactiek geweest van Sagan om Benoot en Van Avermaet eraf te fietsen en vlak voor de Eikenberg weer te gaan wachten. Samenwerken is toch vereist om een duo als Terpstra-Lampaert op dit terrein terug te halen.
Nu Van Avermaet in zijn eentje. Gaat niet lukken.
23-03-2018 16:08
Wat een koers
23-03-2018 16:09
Terpstra doet echt zo min mogelijk, jammer
23-03-2018 16:09
Lijkt niet het juiste moment te zijn, had op stuk omhoog gemoeten lijkt me
23-03-2018 16:10
Langeveld met Vanmarcke op komst? 2x EFD aan het beuken in die korte lucht shot.
23-03-2018 16:10
[quote]ah-ja - 23 maart 2018 om 16:04
Gewiss toestanden?[/quote]
Waarom moet er altijd naar Gewiss worden gewezen bij dit soort aanvallen? QS trekt voor deze wedstrijden de renners aan en ze pieken hiernaar toe.
23-03-2018 16:12
Gilbert had Van Avermaet zich solo kapot kunnen laten rijden. Nu komt hij toch terug met Benoot. Apart.
23-03-2018 16:12
Ik hoop wel dat ze bij TLJ vandaag geleerd hebben dat ze gewoon iemand in de vroege vlucht moeten hebben, dan heb je in ieder geval nog een kans om enige rol van betekenis te spelen. Zeker als je geen kopman of zelfs geen subtop hebt.
1 4 5 6 7 8 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.