Volg hier de E3 Harelbeke 2018
vrijdag 23 maart 2018 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de E3 Harelbeke 2018

De kasseispecialisten mogen vanaf vandaag hun hart weer ophalen, want met de E3 Harelbeke wordt er een voorschot genomen op de heilige Vlaamse wielerweek, die volgende week zondag zal eindigen met de Ronde van Vlaanderen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de klassieker.

Met de E3 Harelbeke, Gent-Wevelgem, Dwars door Vlaanderen en De Hoogmis is het moment van de waarheid gekomen voor de voorjaarsbeesten in het peloton. De E3 Harelbeke – vorig jaar gewonnen door Greg Van Avermaet – voert over een lengte van 206,5 kilometer over de beruchte Vlaamse hellingen, waaronder de Paterberg en Oude Kwaremont in volle finale.

Na de Karnemelkbeekstraat – die dit jaar is omgedoopt tot de E3Col – en de Tiegemberg, volgen er nog achttien vlakke kilometers tot aan de finishstreep in Harebeke. De vraag die voor aanvang dan ook op de lippen ligt van de wielerfan: krijgen we een sprint van een uitgedunde groep, of weten de sterksten in koers vooruit te blijven?

De wedstrijd wordt om 12:21 uur in gang geschoten door de organisatie, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16:50 uur en 17:30 uur. Sporza begint om 14:15 uur met een omkadering gepresenteerd door Karl Vannieuwkerke. Eurosport 2 begint om 16:00 uur met de uitzending. Vanaf 18:45 uur zenden ze op het hoofdkanaal een samenvatting uit.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits 

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
264 Reacties
23-03-2018 17:07
Of Niki het nu haalt of niet, dit is wel waar hij goed in is.
23-03-2018 17:08
Domste move vond ik toch van Kung, die wegrijdt met Moscon, terwijl hij gewoon op kop had kunnen rijden voor Van Avermaet of Roelandts.
23-03-2018 17:08
T zijn de Belgen die de hele tijd zitten te slepen.. jammer.
23-03-2018 17:09
Terpstra heeft nog niet naar de cameramotor geschreeuwd dat hij even een shot van voren moet nemen? Kom Niki, tradities moet je wel in ere houden.
23-03-2018 17:10
Kom op Niki, blijven draaien!
23-03-2018 17:10
Ze komen niet echt dichterbij. Tenzij Terpstra stilvalt dan.......
23-03-2018 17:10
@vlek,
Richting paterberg kwam toch echt een grote groep op het groepje Sagan terug. Daarna inderdaad kleinere groepen. Ik zeg niet dat de valpartij een voordeel was. Hooguit dat het verspreid rijden van de eerste 20 een voordeel was.
23-03-2018 17:12
Niet alle Belgen. Benoot wil wel. Vanmarcke is als vanouds weer zijn snor aan het drukken.
23-03-2018 17:12
Er moeten niet te veel bruggen meer komen. Terpstra gaat niet echt lekker meer omhoog. Hopelijk houdt hij het...
23-03-2018 17:12
@vlek ik zeg toch niet dat dat een voordeel is. Diegene die te vroeg in paniek schieten en het alleen in 1x proberen dichtrijden komen zichzelf tegen. Afin, Terpstra nu 60km op kop. En nu tegen dit groepje. The Stuff of Dreams
23-03-2018 17:12
Een voordeel dat je moeiteloos weg kan strepen tegen het nadeel van de minuut achterstand.

[quote]@vlek ik zeg toch niet dat dat een voordeel is.[/quote]
Je noemde ze 'frisse mannen', wat een kwalificatie is die nood had aan een stevige nuance.
23-03-2018 17:13
Dit wordt nog spannend
23-03-2018 17:14
Niet te doen dit.
23-03-2018 17:14
Wordt een dubbeltje op z’n kant.
23-03-2018 17:15
Gaat hem niet worden denk ik, nagelbijten
23-03-2018 17:15
Wordt hem toch niet ben ik bang. Loopt stevig terug nu. Tijd dat ze weer naar elkaar gaan kijken, want dat draaien van nu ziet er iets te gretig uit.
23-03-2018 17:15
Nagelbijten dit
23-03-2018 17:16
Zo vaak zie je favorieten niet zo goed samenwerken in de jacht op een renner met zelfs nog een paar afstoppers. De wegen van de laatste 20km lenen zich er natuurlijk wel voor.
En misschien willen sommige renners die na de valpartij zaten, toch erg graag alle quicksteppers terughalen.
23-03-2018 17:17
Tjonge, lekker spannend dit!
23-03-2018 17:17
Spannond is het wel
23-03-2018 17:18
Jammer, maar ze sprinten naar hem toe
23-03-2018 17:19
Intervaltraining in dat groepje, dat doet het gemiddelde geen goed... :)
23-03-2018 17:20
pfff zenuwslopend
23-03-2018 17:20
Benoot stop, je komt toch niet weg. Pfff....
23-03-2018 17:21
Bloedstollend!!!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.