Volg hier de E3 Harelbeke 2018
vrijdag 23 maart 2018 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de E3 Harelbeke 2018

De kasseispecialisten mogen vanaf vandaag hun hart weer ophalen, want met de E3 Harelbeke wordt er een voorschot genomen op de heilige Vlaamse wielerweek, die volgende week zondag zal eindigen met de Ronde van Vlaanderen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de klassieker.

Met de E3 Harelbeke, Gent-Wevelgem, Dwars door Vlaanderen en De Hoogmis is het moment van de waarheid gekomen voor de voorjaarsbeesten in het peloton. De E3 Harelbeke – vorig jaar gewonnen door Greg Van Avermaet – voert over een lengte van 206,5 kilometer over de beruchte Vlaamse hellingen, waaronder de Paterberg en Oude Kwaremont in volle finale.

Na de Karnemelkbeekstraat – die dit jaar is omgedoopt tot de E3Col – en de Tiegemberg, volgen er nog achttien vlakke kilometers tot aan de finishstreep in Harebeke. De vraag die voor aanvang dan ook op de lippen ligt van de wielerfan: krijgen we een sprint van een uitgedunde groep, of weten de sterksten in koers vooruit te blijven?

De wedstrijd wordt om 12:21 uur in gang geschoten door de organisatie, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16:50 uur en 17:30 uur. Sporza begint om 14:15 uur met een omkadering gepresenteerd door Karl Vannieuwkerke. Eurosport 2 begint om 16:00 uur met de uitzending. Vanaf 18:45 uur zenden ze op het hoofdkanaal een samenvatting uit.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits 

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
264 Reacties
1 9 10 11
23-03-2018 17:22
Mooi!
23-03-2018 17:22
tis binnen
23-03-2018 17:22
Man man wat spannend
23-03-2018 17:22
JAjaja, dit ziet er goed uit.
23-03-2018 17:22
Rijden Niki!
23-03-2018 17:23
Ja NIKI kom op.

Je haalt het!
23-03-2018 17:23
Is binnen!
23-03-2018 17:23
Als Roelandts dat sprintje wint, wat denken ze dan bij BMC?
23-03-2018 17:23
Geweldig afstoppingswerk! Hup Niki
23-03-2018 17:23
Wat een teamwork van Gilbert en Stybar, petje af hoor echt mooi
23-03-2018 17:24
Waarom rijd bmc zo raar? Steeds aanvallen. Rij je dan nu de laatste 2 km helemaal leeg voor 1
23-03-2018 17:25
70km duo en solo! Prachtig. Weer een vette vis.
23-03-2018 17:25
Hoppa!
23-03-2018 17:26
Wat een sterk ploegenwerk en wat een sterke solo!
1 9 10 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.