Volg hier de E3 Harelbeke 2018
vrijdag 23 maart 2018 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de E3 Harelbeke 2018

De kasseispecialisten mogen vanaf vandaag hun hart weer ophalen, want met de E3 Harelbeke wordt er een voorschot genomen op de heilige Vlaamse wielerweek, die volgende week zondag zal eindigen met de Ronde van Vlaanderen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de klassieker.

Met de E3 Harelbeke, Gent-Wevelgem, Dwars door Vlaanderen en De Hoogmis is het moment van de waarheid gekomen voor de voorjaarsbeesten in het peloton. De E3 Harelbeke – vorig jaar gewonnen door Greg Van Avermaet – voert over een lengte van 206,5 kilometer over de beruchte Vlaamse hellingen, waaronder de Paterberg en Oude Kwaremont in volle finale.

Na de Karnemelkbeekstraat – die dit jaar is omgedoopt tot de E3Col – en de Tiegemberg, volgen er nog achttien vlakke kilometers tot aan de finishstreep in Harebeke. De vraag die voor aanvang dan ook op de lippen ligt van de wielerfan: krijgen we een sprint van een uitgedunde groep, of weten de sterksten in koers vooruit te blijven?

De wedstrijd wordt om 12:21 uur in gang geschoten door de organisatie, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16:50 uur en 17:30 uur. Sporza begint om 14:15 uur met een omkadering gepresenteerd door Karl Vannieuwkerke. Eurosport 2 begint om 16:00 uur met de uitzending. Vanaf 18:45 uur zenden ze op het hoofdkanaal een samenvatting uit.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits 

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
264 Reacties
1 3 4 5 6 7 11
23-03-2018 15:37
@LJ

Je hebt gelijk dat het geen liefdadigheid is. Maar het is gelijk aan wanneer er bij het voetballen 4 tegenstanders (waaronder de keeper) geblesseerd op de grond liggen en je doorspeelt, omdat scoren dan makkelijker is. Het mag, maar of het netjes is valt te betwijfelen.

Edit: Kijk naar shorttrack, als er teveel vallen beginnen ze opnieuw (mits het niet aan het einde van de rit is)
23-03-2018 15:38
Ben het er langzaamaan wel mee eens. Het is in principe FDJ, EF, Trek, Astana, AG2R en UAE tegen Iljo Keisse. Als ze daar niet op terug kunnen komen verdienen ze het ook niet echt.
23-03-2018 15:40
Het is gewoon lelijk en het vervelende is dat Lefevere er omgekeerd misschien schande van zou spreken. Maar de commentatoren zeiden net "alle respect voor Quickstep dat ze de koers dragen", dus ik zal er wel naast zitten.
23-03-2018 15:42
Goed dat ze gewoon door zijn gereden. All part of the game.
23-03-2018 15:42
Quick Step veroorzaakt hier wel een probleem natuurlijk (Als er een Quickstepper weg is met een ander, gaat die ander niks doen) en als zij in een toekomstige klassieker vallen, gaan de andere ploegen de handen ineen slaan.
23-03-2018 15:44
Coup van QS hahaha. Terpstra en nog iemand.
23-03-2018 15:45
Dit vind ik wel mooi van QS.
23-03-2018 15:45
Dat 'rekening vereffenen' wordt tig x vaker voorspeld dan uitgevoerd. Een volgende koers waait iedereen gewoon weer met de wind van die dag mee.
23-03-2018 15:45
Kan het nu niet meer volgen, zit weer in trein; zie uit naar thuis kijken (heb het opgenomen). Kan nog leuk worden na heuvels, met minder knechten voor QS.

Ik hoop dat Sagan ook zijn knechten kwijtraakt, anders heeft ie een heel grote kans op winst en wordt het een stuk minder leuk...
23-03-2018 15:46
Wat een heerlijke koers tot nu toe.

Geen gelummel tot de finale, maar al meer dan een uur volop koers. Hulde aan QS.
23-03-2018 15:46
Motoren weer veel te vaak veel te dicht vandaag. Ploegleidersauto's ertussen was ook niet zo'n goed idee. Hoort er misschien allemaal bij, maar dat zou met de communicatiemogelijkheden van tegenwoordig toch ook anders moeten kunnen.
23-03-2018 15:47
Amateuristisch van vooral Benoot (die zat in pole position achter de QS'er die een klein gaatje liet vallen) om die truc van Lampaert en Terpstra niet te herkennen.
23-03-2018 15:47
Slimme zet van QS met daarachter ook nog storende ploeggenoten
23-03-2018 15:48
Lekkere finale hierdoor hoor. Ik vind het prima.

De vier vooraan hebben een lekker gat. Gaat leuk worden.
23-03-2018 15:49
Is Van Baarle nog ergens te bekennen?
23-03-2018 15:49
Modolo van EF?
23-03-2018 15:49
@nickdt gaat niet gebeuren, quickstep rijdt altijd vooraan en de andere ploegen profiteren daarvan maar nemen wel het risico op een scenario zoals nu. Aangezien QS altijd voorop rijdt is een val niet een heel groot probleem omdat de rest van het peloton erachter zit en niet goed georganiseerd is maar dan naar elkaar gaan kijken wie er gaat rijden.
23-03-2018 15:50
Je zou toch zeggen dat mannen als Stuyven, Trentin, Naesen, Vanmarcke eigenlijk de oversteek moeten kunnen maken naar G2 op dit moment.
23-03-2018 15:50
@martini de vergelijking met voetbal snap ik niet zo.
Maar goed. Als ze vallen in de biathlon, gaan ze ook niet allemaal zitten wachten.
23-03-2018 15:51
Geen beeld meer van 2e peloton?
23-03-2018 15:51
Ook hier treft het peloton het niet met het weer.

Quick Step sterk, ongeacht of het nu wel of niet netjes is wat ze hebben gedaan. Ik ben benieuwd hoelang Ligthart en Gaudin kunnen blijven volgen.
23-03-2018 15:51
De koers "dragen", aan alles valt een mouw te passen natuurlijk maar respect anmenooitniet. Sagan kan best zonder kneggies en hopelijk kan de boel nog worden recht gezet.
23-03-2018 15:52
[quote]Is Van Baarle nog ergens te bekennen?[/quote]
Volgens mij zag ik wel een renner van Sky in de groep voor de valpartij, maar dat leek me niet een van de kopmannen. Het was sowieso niet Van Baarle.
23-03-2018 15:52
De motor brengt Benoot wel ff terug.
23-03-2018 15:52
Sagan heeft 3 ploegmaats op de motor.
1 3 4 5 6 7 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.