Volg hier de E3 Harelbeke 2018
vrijdag 23 maart 2018 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de E3 Harelbeke 2018

De kasseispecialisten mogen vanaf vandaag hun hart weer ophalen, want met de E3 Harelbeke wordt er een voorschot genomen op de heilige Vlaamse wielerweek, die volgende week zondag zal eindigen met de Ronde van Vlaanderen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de klassieker.

Met de E3 Harelbeke, Gent-Wevelgem, Dwars door Vlaanderen en De Hoogmis is het moment van de waarheid gekomen voor de voorjaarsbeesten in het peloton. De E3 Harelbeke – vorig jaar gewonnen door Greg Van Avermaet – voert over een lengte van 206,5 kilometer over de beruchte Vlaamse hellingen, waaronder de Paterberg en Oude Kwaremont in volle finale.

Na de Karnemelkbeekstraat – die dit jaar is omgedoopt tot de E3Col – en de Tiegemberg, volgen er nog achttien vlakke kilometers tot aan de finishstreep in Harebeke. De vraag die voor aanvang dan ook op de lippen ligt van de wielerfan: krijgen we een sprint van een uitgedunde groep, of weten de sterksten in koers vooruit te blijven?

De wedstrijd wordt om 12:21 uur in gang geschoten door de organisatie, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16:50 uur en 17:30 uur. Sporza begint om 14:15 uur met een omkadering gepresenteerd door Karl Vannieuwkerke. Eurosport 2 begint om 16:00 uur met de uitzending. Vanaf 18:45 uur zenden ze op het hoofdkanaal een samenvatting uit.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits 

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
264 Reacties
23-03-2018 15:16
Toch denk ik dat ze nog wel terugkomen, QS kan niet blijven werken in dat voorste peleton. Achterin gaat Trek, EF en Emirates ook nog wel een handje bijsteken lijkt het
23-03-2018 15:17
In 2e peloton lijkt Astana nu wat hulp te krijgen van Ag2r.
Blijven op kleine 1,5 min hangen

5tlj mannen inmiddels daar.
23-03-2018 15:17
QS rijdt zijn knechten kapot, maar volgens mij zijn hun kopmannen niet sterk genoeg
23-03-2018 15:17
Doet TLJ niet mee aan Harelbeke? Sorry, ik schakel net in, en ik zie ze niet in de eerste groep en niet op kop in de tweede groep...
23-03-2018 15:18
En als de Tourfavorieten vorig jaar niet met Aru wouden meerijden toen Froome pech had, waren het nog mietjes.
23-03-2018 15:18
Waarom is het nou lelijk ? Hartstikke inherent aan wielrennen.
23-03-2018 15:18
Pfff, volgens mij echt een vette koers. Zit ik op mijn werk met mn goede gedrag :(
23-03-2018 15:20
Gat wordt kleiner.
23-03-2018 15:20
@assen

Die lagen met ongeveer de hele ploeg op de grond
23-03-2018 15:21
@matthias
2 maten, 2 gewichten is de lijfspreuk van de meesten op deze site. Valverde is hier ook een (half)god.
23-03-2018 15:21
[quote]Waarom is het nou lelijk ? Hartstikke inherent aan wielrennen.[/quote]
Lelijkheid is inderdaad inherent aan het wielrennen.
23-03-2018 15:21
@assen.

Grote valpartij geweest, daarom 1e peloton met maar 30 man.
23-03-2018 15:22
Haha TLJ voelt ook verantwoordelijkheid. Aardig natuurlijk, maar spaar dat mannetje nou!
23-03-2018 15:22
TLJ zat bijna volledig achter de val.
23-03-2018 15:22
Natuurlijk mag je doorrijden, maar moreel gezien is het echt niet tof. Hier gaan ze geen vrienden mee maken in het peloton.
23-03-2018 15:23
Papa Ligthart met goede benen
23-03-2018 15:24
Als TLJ met 6 inclusief een goede kopman voorop zou zitten en door zou trekken zou men wel anders praten. Natuurlijk moeten ze doorrijden, daar worden ze voor betaald. Dit is een heel andere situatie dan wanneer de gele trui lek rijdt op 100km van de finish. Het is ook verre van gedaan. De kopmannen in P2 hebben nog prima kansen wanneer ze hun mannetjes opsouperen om het dicht te rijden.
23-03-2018 15:26
Ook zo'n holle frase. Iedere ploeg heeft wel ergens 'geen vrienden' gemaakt, ze proberen ook van elkaar te winnen natuurlijk.

Als je er niet bij ligt ben je al die anderen alvast kwijt, beterschapsappjes komen na de finish wel.
23-03-2018 15:27
[quote]assen - 23 maart 2018 om 15:17
Sorry[/quote]
Daar meen je niks van. Je kunt het volgtopic lezen, dan weet je precies hoe het zit. Dat gaat sneller dan wachten op een antwoord op je vraag.
23-03-2018 15:28
TLJ, FDJ, Sky, UAE, Trek rijden allemaal niet mee.
23-03-2018 15:28
Ik blijf die reacties hier toch altijd onbegrijpelijk vinden van mensen hier. Valpartijen zijn er ieder jaar en QS rijdt door (zoals iedereen altijd doorrijdt in het voorjaar) en iedereen spreekt er schande van...
Het topsport geen liefdadigheid.
23-03-2018 15:28
Uiteraard mag er door gereden worden. Het verschil is echter dat er versneld werd vlak na de val. Dat vind ik op zijn minst niet sportief. Ook niet als een Nederlander of TLJ daar profijt van zou hebben.
23-03-2018 15:29
@RV
Zelf nooit gekoerst ofwel?
23-03-2018 15:32
Als je valt heb je gewoon pech, jammer, sneu, maar de koers gaat door of start juist dan. Gewoon rijjuh!
23-03-2018 15:33
Begin nu toch te twijfelen of die 2e groep nog terugkomt. De finale begint vaak al wel rond 50km van de meet hier.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.