Volg hier de E3 Harelbeke 2018
vrijdag 23 maart 2018 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de E3 Harelbeke 2018

De kasseispecialisten mogen vanaf vandaag hun hart weer ophalen, want met de E3 Harelbeke wordt er een voorschot genomen op de heilige Vlaamse wielerweek, die volgende week zondag zal eindigen met de Ronde van Vlaanderen. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de klassieker.

Met de E3 Harelbeke, Gent-Wevelgem, Dwars door Vlaanderen en De Hoogmis is het moment van de waarheid gekomen voor de voorjaarsbeesten in het peloton. De E3 Harelbeke – vorig jaar gewonnen door Greg Van Avermaet – voert over een lengte van 206,5 kilometer over de beruchte Vlaamse hellingen, waaronder de Paterberg en Oude Kwaremont in volle finale.

Na de Karnemelkbeekstraat – die dit jaar is omgedoopt tot de E3Col – en de Tiegemberg, volgen er nog achttien vlakke kilometers tot aan de finishstreep in Harebeke. De vraag die voor aanvang dan ook op de lippen ligt van de wielerfan: krijgen we een sprint van een uitgedunde groep, of weten de sterksten in koers vooruit te blijven?

De wedstrijd wordt om 12:21 uur in gang geschoten door de organisatie, terwijl de finish wordt verwacht tussen 16:50 uur en 17:30 uur. Sporza begint om 14:15 uur met een omkadering gepresenteerd door Karl Vannieuwkerke. Eurosport 2 begint om 16:00 uur met de uitzending. Vanaf 18:45 uur zenden ze op het hoofdkanaal een samenvatting uit.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits 

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
264 Reacties
23-03-2018 15:02
Voorin zijn dus weggevallen: Vanmarcke, Demare en Naesen.

Edit: De Vreese, Coquard, Matthews,
23-03-2018 15:03
BMC ook met veel voorin het tweede peloton. Greg wel mee?
23-03-2018 15:04
Wat een viespeukerij om zo gas te geven. Tot zover de solidariteit in het peloton....
23-03-2018 15:04
Ook Matthews in het 2e peloton :(
23-03-2018 15:04
Naar gekoerst van qs. OK ze zijn goed en halen meeste overwinningen, maar dit....
Pech als je hier achter valpartij zat. Want valpartij was vrij vooraan in peloton en niet iedereen kan op 1e rij zitten.

Nu 4 man van tlj in 2e peloton.
23-03-2018 15:05
Zal Landa al spijt hebben dat hij zich hier doorheen moest worstelen?
23-03-2018 15:05
Greg was in beeld volgens mij bij de kopgroep.
23-03-2018 15:05
Dit is niet de manier waarop je zulke namen weg wil zien vallen. Gun het QS vaak wel maar dit voorjaar niet meer...
23-03-2018 15:06
Trentin zit volgens mij ook in het tweede peloton. Met Trentin, Naesen, Vanmarcke, Demare, Lutsenko en Valgren toch zeker zes schaduwfavorieten dan weggeslagen.
23-03-2018 15:07
Gewoon prima dat QS gaat koersen toch? Vallen, lek, etc. Hoort bij klassieke voorjaar en daar moet je gewoon mannelijk mee omgaan. Ik vind het vooral belachelijk dat ditzelfde moraal meestal niet in de grote rondes te zien is. Je wilt toch winnen?
23-03-2018 15:07
Best wel laf van Quick Step dit inderdaad. Ja ze zaten al vooraan maar toen gaven ze nog niet zo vol gas als dat ze nu doen.
23-03-2018 15:08
@Poeske. Tja, ik zie ook liever alle favorieten in de finale tegen elkaar rijden maar koers is koers.
23-03-2018 15:08
Ach het is gewoon een beetje flauw om dat op dit moment te doen. Mochten Gilbert, Stybar en Terpstra erbij gelegen hebben was de wereld te klein geweest als Lotto Soudal bijvoorbeeld koers was gaan maken.
23-03-2018 15:09
Kristoff ook 2de peloton.
Het zou wel lachen zijn als QS nu geen renner op het podium krijgt.
23-03-2018 15:09
QS heeft natuurlijk nog geen grote wedstrijd gewonnen dit jaar. Daarom is een resultaat essentieel hier. Op wat voor manier dan ook.
23-03-2018 15:10
Overigens heb ik ook nog geen beeld gezien van Kristoff, Stuyven, Degenkolb, Moscon en Colbrelli voorin. Dus het zou wel een beetje een onthoofde klassieker worden zo.
23-03-2018 15:11
Ach, in het 2e peloton rijdt alleen Astana. Als ze zo graag terug willen komen, dan mogen ze allemaal wel een tandje bijzetten.
23-03-2018 15:13
Waarom niet 5 per uur rapper rijden? Quickstep moet sowieso op kop rijden. Ook de komende koersen. Schandalig dat ze Cort Nielsen weer op kop laten sleuren pfft. Lampaert is de kopman bij Quickstep. Ik tip Lampaert
23-03-2018 15:14
P2 is groot genoeg om met wat samenwerking terug te komen. Normaal profiteren veel ploegen van het werk van QS in het voorjaar nu moeten ze het zelf doen tot ze terug zijn
23-03-2018 15:14
Je bent een profwielrenteam en zit lekker met 6 voorin in een belangrijke koers, daarachter kletteren ze tegen de grond.... Uiteraard blaf je dan volle vaart door, ik wel in ieder geval.
23-03-2018 15:14
@sstijnntje,
Als ze nu tussen de kasseistroken zouden zitten, ok, dan hoort dit erbij. Maar voorlopig zie ik slechts mooie asfaltwegen.
23-03-2018 15:14
@bb
Waardeloos excuus, eigen volk eerst, niet de enige ploeg met weinig resultaat, seizoen begint pas. Gemis aan Contador al duidelijk die de boel wel recht zou zetten bij zulk laf gedrag.
23-03-2018 15:16
Wie zijn die twee van Sunweb in eerste peloton?
23-03-2018 15:16
Als naast Astana ook Trek, AG2R, EF etc mee gaan helpen achterin dan moeten ze toch terug kunnen komen op 2/3 man van Quickstep.
23-03-2018 15:16
[quote]Waarom niet 5 per uur rapper rijden?[/quote]
Ja, laten we negeren dat de voorsprong van de koplopers sinds die valpartij een minuut of vier kleiner is geworden. QS is gewoon vol gas gaan geven. Ik vind het kunnen, maar lelijk is het natuurlijk wel.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.