Giro 2017: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 27 mei 2017 om 11:50 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de twintigste etappe

Het is vandaag een belangrijke dag in de geschiedenis van het Nederlandse wielrennen. Nog nooit won een landgenoot de Giro d’Italia. Tom Dumoulin is er dicht bij, maar dan mag hij vandaag niet te veel tijd verliezen. De grote vraag luidt: was zijn mindere dag gisteren slechts een incident of moet hij vandaag opnieuw vroeg passen?

Veel gaat duidelijk worden op de Monte Grappa, een klim van eerste categorie die na een kleine honderd kilometer opdoemt. De top ligt op 1620 meter boven zeeniveau. Na een lange en technische afdaling met meerdere haarspeldbochten keren de renners weer terug naar honderd meter boven zeeniveau.

In de slotfase is de beklimming naar Foza de laatste hindernis van de dag. In veertien kilometer leggen de renners 937 hoogtemeters af, wat neerkomt op een gemiddeld stijgingspercentage van 6,7%. Na de top op vijftien kilometer van het einde volgt een finale over een golvend parcours.

Kan Dumoulin hier standhouden? De etappe gaat om 12:05 van start en eindigt vermoedelijk tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint om 13:30 met de live-uitzending. Het commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Bobbie Traksel. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 20

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
496 Reacties
1 5 6 7 8 9 20
27-05-2017 14:36
@jerteg: dat sparen zal redelijk lukken denk ik.
27-05-2017 14:36
@Pedaleur,
Het lijkt nog best gezapig toch? Ik denk dat ze wachten tot de slotklim.
Alhoewel, nu komen de Katusha's echt tempo rijden.
27-05-2017 14:37
Belkov en Ladagnous vooral als vooruitgeschoven pionnen voor Zakarin en Pinot? Devenyns, Teuns en Slagter vooral voor eigen kans? Pozzato om nog één keer in beeld te komen in Giro 100?
27-05-2017 14:38
Dit bericht is verwijderd
27-05-2017 14:38
De afdaling van de Grappa is in 3 stukken. Het eerste stuk wisselen haarspeldbochten en rechte stukken elkaar af. Het middenstuk is glooiend en bochtig, met af en toe een stukje terug omhoog. Het laatste stuk gaat dik boven de 100km/u op lange rechte stukken.

Overigens is het bloedheet hier, dik boven 30 graden. Niet fijn.

@Lex
Denk 4kg kwijt, dus gaat richting mijn streefgewicht voor L3B. Nu thuis van de kaas en de spareribs afblijven.
27-05-2017 14:38
Dumoulin nog met Geschke naast zich.
27-05-2017 14:39
ben net aan het kijken, maar ten dam weer niet bij dumoulin?!
27-05-2017 14:40
Mijn hoop vervliegt langzaam... En dan kijk ik puur naar hoe Tom op de fiets zit. Het is niet ontspannen en niet direct in het wiel van zijn concurrenten.
27-05-2017 14:41
@leegloper
Tijdens de (voor)laatste cruciale beklimming van de Giro, vind ik dat gezeur over contracten minder relevsnt.
27-05-2017 14:42
@TeamNL Of jij bent degene die niet ontspannen is ;) .
27-05-2017 14:42
Denk geen oorlog op de monte grappa. Dat is weleens anders geweest.
27-05-2017 14:43
@xisntc,
Bedankt, nu krijg ik ook wat extra spanning al voor de slotklim.

@TeamNL,
Grappig. Ik vond hem nog vrij rustig pedaleren. En zijn positie is gewoon prima. Overizhct over zijn concurrenten.
27-05-2017 14:44
Toch maar eens een livestream meepikken. Belkov en Pozzato er al af blijkbaar. Maar de voorsprong loopt nu al te snel terug om vooruit te blijven vrees ik...
27-05-2017 14:44
TD rijdt te schokkerig en zit te ver van achteren.
27-05-2017 14:47
Clement als knecht van Dumoulin vandaag?
27-05-2017 14:47
Mollema zit nog 4 fietslengten achter Dumoulin. Met de positie van Dumoulin lijkt me niets mis.
En gelukkig hebben we Katusha nog vandaag voor de koers.
27-05-2017 14:47
Movistar knechten kraken
27-05-2017 14:47
@wielrennertje
Dat sowieso!

@leegloper
Kan ook omdat het net een stijler stuk was. Je gaat toch zoeken naar dingen.
27-05-2017 14:47
Quintana raakt geïsoleerd.
27-05-2017 14:48
Dumoulin oogt gewoon prima.
27-05-2017 14:50
Komaan Zakarin, geef ons spektakel!!! :-)
27-05-2017 14:51
Heerlijk tempo van Katusha. Ze maken het een harde finale. Heerlijk. Ze gaan er wel degelijk voor.
27-05-2017 14:52
slagter voor de rit?
27-05-2017 14:52
Goede renner wel die Mamykin
27-05-2017 14:53
Stel je eens voor dat Zakarin straks alleen als eerste de afdaling in gaat.....
1 5 6 7 8 9 20

Reacties zijn gesloten.