Giro 2017: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 27 mei 2017 om 11:50 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de twintigste etappe

Het is vandaag een belangrijke dag in de geschiedenis van het Nederlandse wielrennen. Nog nooit won een landgenoot de Giro d’Italia. Tom Dumoulin is er dicht bij, maar dan mag hij vandaag niet te veel tijd verliezen. De grote vraag luidt: was zijn mindere dag gisteren slechts een incident of moet hij vandaag opnieuw vroeg passen?

Veel gaat duidelijk worden op de Monte Grappa, een klim van eerste categorie die na een kleine honderd kilometer opdoemt. De top ligt op 1620 meter boven zeeniveau. Na een lange en technische afdaling met meerdere haarspeldbochten keren de renners weer terug naar honderd meter boven zeeniveau.

In de slotfase is de beklimming naar Foza de laatste hindernis van de dag. In veertien kilometer leggen de renners 937 hoogtemeters af, wat neerkomt op een gemiddeld stijgingspercentage van 6,7%. Na de top op vijftien kilometer van het einde volgt een finale over een golvend parcours.

Kan Dumoulin hier standhouden? De etappe gaat om 12:05 van start en eindigt vermoedelijk tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint om 13:30 met de live-uitzending. Het commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Bobbie Traksel. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 20

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
496 Reacties
1 18 19 20
27-05-2017 17:05
Als Quintana die sprint niet wint dan zijn er kansen voor Tom!
27-05-2017 17:05
Dit kan ik niet meer aan...
27-05-2017 17:05
Motoren nu wel weer verder weg, maar zeker cruciale rol gespeeld...
27-05-2017 17:06
PINOT!! Prachtige zege en oververdiend!
27-05-2017 17:06
***
[i]edit redactie: niet vloeken[/i]

geen boni's voor Quintana
27-05-2017 17:06
Heerlijkkk, wowwwww
27-05-2017 17:06
pfffffffff...
27-05-2017 17:06
Wat een ontknoping, pfff.
27-05-2017 17:07
Wauw dit wordt morgen zoooo spannend.
27-05-2017 17:07
Iedereen kapot. Dit gaat morgen lukken!
27-05-2017 17:08
Morgen wordt de spannendste tijdrit in een grote ronde in 25 jaar!
27-05-2017 17:08
Fantastische rit!
27-05-2017 17:08
HEERLIJK TOMMM. Het kan nog morgen. HET KANNN
27-05-2017 17:08
Wat ongelooflijk dom van Quintana om daar te gaan kijken!
27-05-2017 17:08
Gelukkig geen boni's voor Quintana, gaat het nooit redden maar Tom liet zien dat zijn motor in orde is.
27-05-2017 17:08
Nouja ongehoord!
27-05-2017 17:09
Lekker tijdritje wordt dat morgen, het is te doen voor Dumoulin maar het moet wel allemaal perfect lopen.
27-05-2017 17:09
Haha wat een fantastisch scenario! Ik zie Dumoulin morgen de klus nog klaren!
27-05-2017 17:10
Dit moet in elk geval podium worden!
27-05-2017 17:10
Spanning is leuk morgen, maar had liever gezien dat de Giro al binnen was!
27-05-2017 17:10
@Speedy: idd iedereen kapot, maar van alle toppers is Dumoulin zelf toch duidelijk het meeste op. Ik zie het morgen niet goedkomen met hem. De druk is enorm en de laatste dagen was ie niet bij de sterkste, als je die lijn doortrekt...
1 18 19 20

Reacties zijn gesloten.