Giro 2017: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 27 mei 2017 om 11:50 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de twintigste etappe

Het is vandaag een belangrijke dag in de geschiedenis van het Nederlandse wielrennen. Nog nooit won een landgenoot de Giro d’Italia. Tom Dumoulin is er dicht bij, maar dan mag hij vandaag niet te veel tijd verliezen. De grote vraag luidt: was zijn mindere dag gisteren slechts een incident of moet hij vandaag opnieuw vroeg passen?

Veel gaat duidelijk worden op de Monte Grappa, een klim van eerste categorie die na een kleine honderd kilometer opdoemt. De top ligt op 1620 meter boven zeeniveau. Na een lange en technische afdaling met meerdere haarspeldbochten keren de renners weer terug naar honderd meter boven zeeniveau.

In de slotfase is de beklimming naar Foza de laatste hindernis van de dag. In veertien kilometer leggen de renners 937 hoogtemeters af, wat neerkomt op een gemiddeld stijgingspercentage van 6,7%. Na de top op vijftien kilometer van het einde volgt een finale over een golvend parcours.

Kan Dumoulin hier standhouden? De etappe gaat om 12:05 van start en eindigt vermoedelijk tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint om 13:30 met de live-uitzending. Het commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Bobbie Traksel. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 20

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
496 Reacties
27-05-2017 15:07
Zozo Zakarin!
27-05-2017 15:07
Het enige gevaarlijke stuk voor Tom (z'n mindere punt) zijn ze nu voorbij, toch?
Dus nu nog hopen dat Tom nog goed zit en geen onheil tegenkomt...
27-05-2017 15:08
Mollema op een gaatje.
En de Belgen vooraan goed.
27-05-2017 15:08
Wow, man. Mamykin. Katusha brengt hitte
27-05-2017 15:09
OOOOHhhw.. Kantelpunt?!?
27-05-2017 15:09
Dumoulin laat gaatje. Ze matten hem af
27-05-2017 15:10
Bijten Tom. Bijten.
27-05-2017 15:10
Bijna bij de top. Dumoulin kan een klein gaatje nog dichten. Tot de voet van de slotklim moet het lukken.
27-05-2017 15:10
Het zou mooi zijn mocht dit een tactiek van Dumoulin zijn ("ik ben zwak, maak de koers maar hard en mat jezelf af"), maar ik vrees ervoor.
27-05-2017 15:11
Je kan het Tom !
27-05-2017 15:11
Wat heeft Tom het zwaar. Man tegen man op de slotklim straks. Geen knechten meer over.
27-05-2017 15:11
Nu zou Zakatin toch stilaan moeten overnemen willen ze Domulin exht pijn doen??
27-05-2017 15:11
Welke stream gaat nu nog lekker ? Iemand ? Ze lijken dat TizCycling ook gesloopt te hebben tegenwoordig :(
27-05-2017 15:11
Quintana gaf al aan last aan de warmte te hebben, gaat er waarschijnlijk door heen zakken.
27-05-2017 15:11
xistnc, Dumoulin wil een bidon!
27-05-2017 15:11
Dit ziet er goed uit voor Katusha. Zakarin gaat vandaag tijd pakken als het zo doorgaat.
27-05-2017 15:12
Zelden zo afgezien voor de buis ....
27-05-2017 15:12
Tom nerveus, wil drank.
27-05-2017 15:12
Wtf lult ie?
27-05-2017 15:12
Tom was de beste in afdaling van z'n teamgenoot de bauhaus
27-05-2017 15:13
Mijn hart, man wat is dat spannend
27-05-2017 15:13
Mollema wordt al afgemat. Die gaat het zwaar krijgen vandaag.
27-05-2017 15:15
Iemand nog een stream?
27-05-2017 15:15
Nog 72 km koers en bijna iedereen geïsoleerd.
27-05-2017 15:15
Dumoulin en Jungels moeten een verbond sluiten. Kunnen beiden van elkaar profiteren.

Reacties zijn gesloten.