Giro 2017: Volg hier de elfde etappe
woensdag 17 mei 2017 om 12:20 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de elfde etappe

Met Tom Dumoulin in het roze maakt het peloton in de Giro d’Italia zich op voor de koninginnenrit in de Appennijnen. Deze rit is door de organisatie bestempeld als de Tappa Bartali, een eerbetoon aan wijlen Gino Bartali. Geeft de eerste Italiaanse zege (!) deze Giro daaraan een passend antwoord?

e officiële start is in Ponte a Ema, een klein dorpje onder de rook van Florence. In 1914 zag Bartali hier het levenslicht en in 2000 stierf hij er. Tegenwoordig is er een museum ter herinnering aan zijn carrière. De Tappa Bartali voert dwars door de Toscaanse Apennijnen en telt over een korte afstand van 161 kilometer vier bergpassen. “Als Bartali er nog was geweest, had hij hier zeker aangevallen”, zo stelt de organisatie. De Giro kennende, staat zo’n rit ook in deze tijd garant voor spektakel!

De start is vandaag om 12.35, terwijl men de finish verwacht tussen 16.54 en 17.29. Net na 13.00 begint de live-uitzending op Eurosport 1. Het commentaar is van Jeroen Van Belleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Giro d'Italia 2017 - profiel etappe 11

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 11

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
342 Reacties
17-05-2017 15:06
Vervelende aan van Bellegem vind ik dat hij geilt op iedere Belg. Dat snap ik wel, maar het boeit mij werkelijk waar niets dat de Buyst in de leadout van Greipel zit.
17-05-2017 15:10
De Trek (die nu abandon is) was dus Didier.
17-05-2017 15:10
Waar zit Campenaerts?
17-05-2017 15:11
@Knalerwtensoep,
Ik dacht dat ze in Vlaanderen bij Eurosport hetzelfde commentaar krijgen als in Nederland. Dus in dat opzicht terecht dat ook de Belgische renners worden genoemd en gevolgd.
(verder trouwens ook niet de allergrootste fan van van Bellegem).
17-05-2017 15:11
@Knalerwtensoep Het Belgische deel van de kijkers is hier misschien wel in geïnteresseerd.
17-05-2017 15:13
@TykkeThor: in/bij Catrien? In gedachten sowieso
17-05-2017 15:13
Montaguti gaat proberen vanuit grote groep achtervolgers de koplopers Fraile en Landa te bereiken, moet even dik 2 minuten dichtrijden. Peloton zit nog altijd zo'n 2 minuut 20 achter groep Amador.

edit: al weer ingerekend omdat Movistar het tempo nog wat omhoog gooit, aangezien de 3 Sunwebknechten een halve minuut van hun voorsprong hadden afgeknibbeld.
17-05-2017 15:15
Eurosport heeft geen Belgische co-commentatoren en maar 1 Belgische commentator. Omdat dit allemaal ook exclusief in België is, is gekozen voor een Belgisch-Nederlands duo. Omdat Belgen blijkbaar niet naar Hollanders willen luisteren :-)
17-05-2017 15:16
Na de break meer over de derde bal..
17-05-2017 15:16
Ten Dam is trouwens best goed dit jaar. Ik dacht dat hij alleen in Tour kon pieken ;). Leuk om te zien dat hij er echt zin in heeft.
17-05-2017 15:17
Bellegem was gisteren wel lekker bezig met alle tussentijden doorgeven! En welke renner nu bij welk tussenpunt komt
17-05-2017 15:22
Movistar wordt nu al nerveus...
17-05-2017 15:23
vind van Bellegem ook nog wel ok als commentaar.. zo slecht doet ie het niet.
17-05-2017 15:24
@snoep de hond @BasBelgie Daarom staat er ook 'dat snap ik wel' ;)
17-05-2017 15:25
Waarom heb ik Engels commentaar op Eurosport? Is dit normaal bij Ziggo? Hoor hier alleen over Nederlands commentaar
17-05-2017 15:28
Dreambox?
17-05-2017 15:30
Moet je instellen op je digitale kastje stoempen. Primaire taal op Engels zetten.
17-05-2017 15:30
Het verschil met de groep Amador loopt nu weer op met 4 knechten voor Tom, terwijl de klim nog niet begonnen is. Dat zou eigenlijk niet mogen.
17-05-2017 15:31
wat een onzin over dat het gat te groot is mocht quintana de oversteek willen maken. Al is het 10 minuten. Als quintana gaat hoeft amador 10 minuten maar 10km per uur te fietsen en quintana is bij hem
17-05-2017 15:32
@stoempen: dat dacht ik laatst ok, maar je kunt je audio aanpassen naar Nederlands. Uit mijn hoofd: op OK drukken -> A/V settings -> audio -> Nederlands
17-05-2017 15:34
Toch wel zot van die grote groep dat die Landa en Fraille zover hebben laten wegrijden voor de dagzege.
17-05-2017 15:34
Die berg is gemiddeld nog geen 4%. Dat is gewoon buitenblad op veel stukken. Quintana moet oppassen dat hij er zelf niet afgereden wordt.
17-05-2017 15:34
Ik geniet van de knappe samenwerking van Landa en Fraile, maar dit wordt toch nog heel lastig voor de twee Basken. Als de frisse mannen uit groep twee aangaan, wordt het interessant.
17-05-2017 15:34
Wel interessante ontwikkeling deze etappe moet ik zeggen...

Andere top 5 rijders zeggen duidelijk, Sunweb doe het maar. Of dat slim is vraag ik me af, maar het maakt het wel interessant
17-05-2017 15:35
Ah bedankt, de taal knop is er dus niet voor niks :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.