Giro 2017: Volg hier de elfde etappe
woensdag 17 mei 2017 om 12:20 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de elfde etappe

Met Tom Dumoulin in het roze maakt het peloton in de Giro d’Italia zich op voor de koninginnenrit in de Appennijnen. Deze rit is door de organisatie bestempeld als de Tappa Bartali, een eerbetoon aan wijlen Gino Bartali. Geeft de eerste Italiaanse zege (!) deze Giro daaraan een passend antwoord?

e officiële start is in Ponte a Ema, een klein dorpje onder de rook van Florence. In 1914 zag Bartali hier het levenslicht en in 2000 stierf hij er. Tegenwoordig is er een museum ter herinnering aan zijn carrière. De Tappa Bartali voert dwars door de Toscaanse Apennijnen en telt over een korte afstand van 161 kilometer vier bergpassen. “Als Bartali er nog was geweest, had hij hier zeker aangevallen”, zo stelt de organisatie. De Giro kennende, staat zo’n rit ook in deze tijd garant voor spektakel!

De start is vandaag om 12.35, terwijl men de finish verwacht tussen 16.54 en 17.29. Net na 13.00 begint de live-uitzending op Eurosport 1. Het commentaar is van Jeroen Van Belleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Giro d'Italia 2017 - profiel etappe 11

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 11

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
342 Reacties
1 8 9 10 11 12 14
17-05-2017 15:35
Landa's stuurmanskunsten overtuigen me niet. Ik zie hem zo Fraile nog aantikken.
Etappe ligt wel in een erg saaie plooi nu.
17-05-2017 15:35
stoempen op e pedalen dit heb ik ook .
17-05-2017 15:36
Weet iemand wie de mannen bij dumoulin zijn? Ik kom op Haga, Geschke en Preidler. Nummer 4 ken ik niet.
17-05-2017 15:37
Heeft iemand Victor nog gespot vandaag met zn frisse benen? Of zou die in gedachten bij Carlien zijn?
17-05-2017 15:38
dank je wel thorsen , nu heb ij nederlands
17-05-2017 15:39
Ik denk dat het Lunke is
17-05-2017 15:39
Het was dus didier die uitviel. Jammer, goede knecht, leek een aardige vorm te hebben.
17-05-2017 15:39
Saai Nederbelg? Amador nog maar anderhalve minuut virtueel van het roze. Gaat Quintana de overstap maken en krijgen we oorlog? Spanning van stilte voor de storm!
17-05-2017 15:40
dank je wel thorsen , weer iets bij geleerd
17-05-2017 15:41
Quintana de overstap maken? Waar moet ie ontsnappen dan? Op een col van 3%?
17-05-2017 15:41
De bergen vandaag zijn in het voordeel van Tom.
17-05-2017 15:42
Schakel net in... Amador in de kopgroep?! Quintana wat van plan vandaag?
17-05-2017 15:43
Moosje, ik heb Didier niet op veel goed knechtenwerk kunnen betrappen afgelopen dagen. Integendeel, Bauke is erg matig omringd.
17-05-2017 15:44
Ziet er anders behoorlijk onregelmatig uit @Henk
17-05-2017 15:44
@BauenLau
Als je op dit moment een tijdsverschil had van 1 minuut tussen het kopduo en de achtervolgers, en anderhalve à twee minuut tussen de achtervolgers en het peloton, dan hadden we een ander verhaal, dan geraakten we sneller uit die plooi.
Benieuwd naar de sprong.
17-05-2017 15:46
Bah, de Youtube streams liggen er gelijk uit..
17-05-2017 15:46
Rijdt die cameramotor ook bij Movistar?
17-05-2017 15:47
Nog maar 1:20 hoor het duo!
17-05-2017 15:47
Ideefiks, zat hij niet ook een dag in de kopgroep? geloof dat hij het daar niet slecht deed.
sowieso een knecht die wel even mee moet kunnen in dit soort etappes, hoeft nu ook niet echt op kop te rijden dus zoveel zal je hem niet zien doen op tv
17-05-2017 15:48
De motor helpt de tweede groep naar voren .. Zitten geen italiaan bij de 2 leiders.
17-05-2017 15:48
@ Nederbelg, inmiddels 3.15 minuten voor Amador, indien voorsprong verder oploopt zal Quintana niet proberen de sprong te wagen, dan wordt de voorsprong alleen maar kleiner. Een 2e troef met Amador die komende week vaker kan aanvallen, lijkt nu de meest logische strategie.
17-05-2017 15:49
Ondertussen is de voorsprong opgelopen van 2.30 naar 3.30 in de paar km's dat Tom wat aan zijn manschappen zou moeten hebben. Ik hoop maar dat het niks zegt over de kracht van Sunweb en meer over de koelheid van hun kopman.
17-05-2017 15:50
FDJ en team bauke een man erbij!
17-05-2017 15:51
aha er komt hulp van Trek en FDJ;)
17-05-2017 15:52
Ze kletsen er al ene minuut vanaf se!
1 8 9 10 11 12 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.