Giro 2017: Volg hier de elfde etappe
woensdag 17 mei 2017 om 12:20 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de elfde etappe

Met Tom Dumoulin in het roze maakt het peloton in de Giro d’Italia zich op voor de koninginnenrit in de Appennijnen. Deze rit is door de organisatie bestempeld als de Tappa Bartali, een eerbetoon aan wijlen Gino Bartali. Geeft de eerste Italiaanse zege (!) deze Giro daaraan een passend antwoord?

e officiële start is in Ponte a Ema, een klein dorpje onder de rook van Florence. In 1914 zag Bartali hier het levenslicht en in 2000 stierf hij er. Tegenwoordig is er een museum ter herinnering aan zijn carrière. De Tappa Bartali voert dwars door de Toscaanse Apennijnen en telt over een korte afstand van 161 kilometer vier bergpassen. “Als Bartali er nog was geweest, had hij hier zeker aangevallen”, zo stelt de organisatie. De Giro kennende, staat zo’n rit ook in deze tijd garant voor spektakel!

De start is vandaag om 12.35, terwijl men de finish verwacht tussen 16.54 en 17.29. Net na 13.00 begint de live-uitzending op Eurosport 1. Het commentaar is van Jeroen Van Belleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Giro d'Italia 2017 - profiel etappe 11

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 11

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
342 Reacties
1 6 7 8 9 10 14
17-05-2017 14:43
Dit grijze asfalt ligt er erg slecht bij zeg.
17-05-2017 14:43
Sunweb kan wel hulp gebruiken, maar die krijgen ze natuurlijk niet zomaar. Sunweb is geen sky. Die willen zelfs geen hulp. Sunweb zal het best willen en nu 'virtueel' Pinot en Mollema al een plek verliezen kan ik me voorstellen dat ook zij een mannetje laten meedraaien. Anderzijds: misschien wil sunweb wel uitstralen dat ze rustig zijn en alles onder controle hebben.
17-05-2017 14:43
Pellizotti en een trek renner
17-05-2017 14:43
Wat stonden die twee movistar renners daar te doen? Enig idee wie het waren?
17-05-2017 14:44
de grote aanval op Dumoulin misschien wel in de afdaling van de laatste col? Dan mag hij weer in de tijdrit houding als hij niet oppast. Maar dat allemaal liever dan dat hij door de druk stuurfouten maakt...
17-05-2017 14:44
Inderdaad Lammestakker, dat is het perfecte scenario voor Movistar. Het is hen echt niet om de ritzege of Amador te doen vandaag, maar om de 2 Movistars Quintana uit de wind te helpen in een ploegentijdrit de Monte Fumaiolo op en vervolgens te helpen in een snelle afdaling en semi-vlak stukje.

Maar dit moet Sunweb ploegleiding toch ook wel zien aankomen?
17-05-2017 14:45
Als het echt Mollema was die over de reling was gegaan dan zou je denken dat dit al wel bekend is toch? Met een camera erbij? Hij is natuurlijk de nummer drie van het klassement...

Ik gok (hoop?) op een ploegmaat.
17-05-2017 14:46
@Finishfoto
Eentje was Anacona, zag eruit als een lekkeband waarbij zijn ploeggenoot te langzaam was met zijn band afgeven.
17-05-2017 14:47
Zaten nog 2 Trek renners achter Nibali in het peloton. Lijkt me dus niet dat dat Mollema was. Zal Didier of Hernandez wel zijn geweest.
17-05-2017 14:48
Mooi al die paniek hier (dumoulin en mollema), bij mij zelf ook hoor, houdt het spannend!
17-05-2017 14:49
@Finishfoto
Gorka Izagirre en Anacona volgens mij.
17-05-2017 14:49
Cyclingnews meld een BMC renner bij pellizoti, maar ik zag toch echt een trek pakske
17-05-2017 14:51
Zijn Landa en Fraille nu al vertrokken voor de ritoverwinning?
17-05-2017 14:51
3 renners van trek achter lotto nl jumbo dus mollema was het niet die viel
17-05-2017 14:52
Man, man, wat een pijnlijke samenwerking tussen Kroon en van Bellegem.
17-05-2017 14:55
Dat linkerbeen van die trek-renner zag er niet echt fijn uit
17-05-2017 14:56
Haha Karsten, mooi verhaaltje. Wel al bijna kwartier bezig.
17-05-2017 14:56
Elke samenwerking met van Bellegem is moeilijk als de co-commentator begint te praten. Die druktemaker praat het liefst zelf 4 uur lang. :-P
17-05-2017 14:56
Het is wel een meesterlijk verhaal van Kroon :)
17-05-2017 14:59
Dit bericht is verwijderd
17-05-2017 14:59
Zeker, we moesten wel heel lang wachten op de clou van zijn verhaal, maar goed, we weten nu echt zeker dat Boogerd betere, smeuigere (is dit correct Nederlands??) en vooral bondigere anekdotes vertelt.
17-05-2017 15:01
De opeenvolging van reclame gaat er nu echt wel over. Niet eens 10 minuten lijkt me?
17-05-2017 15:01
Kroon had wel geluk dat Vanmarcke ook gevallen was, anders had ie er vier dagen later nog gezeten.
17-05-2017 15:02
Ik hou wel van die langdradige verhalen van Karsten. Slimme jongen ook
17-05-2017 15:04
Amador is zijn kopman intussen voorbij in het virtuele klassement.
1 6 7 8 9 10 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.