Giro 2017: Volg hier de elfde etappe
woensdag 17 mei 2017 om 12:20 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de elfde etappe

Met Tom Dumoulin in het roze maakt het peloton in de Giro d’Italia zich op voor de koninginnenrit in de Appennijnen. Deze rit is door de organisatie bestempeld als de Tappa Bartali, een eerbetoon aan wijlen Gino Bartali. Geeft de eerste Italiaanse zege (!) deze Giro daaraan een passend antwoord?

e officiële start is in Ponte a Ema, een klein dorpje onder de rook van Florence. In 1914 zag Bartali hier het levenslicht en in 2000 stierf hij er. Tegenwoordig is er een museum ter herinnering aan zijn carrière. De Tappa Bartali voert dwars door de Toscaanse Apennijnen en telt over een korte afstand van 161 kilometer vier bergpassen. “Als Bartali er nog was geweest, had hij hier zeker aangevallen”, zo stelt de organisatie. De Giro kennende, staat zo’n rit ook in deze tijd garant voor spektakel!

De start is vandaag om 12.35, terwijl men de finish verwacht tussen 16.54 en 17.29. Net na 13.00 begint de live-uitzending op Eurosport 1. Het commentaar is van Jeroen Van Belleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Giro d'Italia 2017 - profiel etappe 11

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 11

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
342 Reacties
17-05-2017 15:53
Ik denk dat deze voor Visconti wordt. Met het peloton op 2 minuten.
17-05-2017 15:53
Goed gepokerd van Tom. Nu dus hulp!
17-05-2017 15:54
Dumoulin rijdt bij 4% Quintana gewoonweg op een hoop als ie wil.
17-05-2017 15:54
Wat!? Zijn Trek en FDJ nu al voor hun plaatsje aan het rijden!? Raar... (Dumoulin lacht zich rot.)
17-05-2017 15:54
@Bauenlau
Goeie strategie inderdaad. Voor de ritzege wordt het ondertussen weer wat speelbaarder voor de achtervolgers. Hopen dat Amador er vol voor gaat op de laatste col om de Giro nog spannender te maken. Maar nu krijg ik waarschijnlijk half WF over me heen.
Wie zijn eigenlijk de beste dalers vooraan?
17-05-2017 15:56
Amador is nu wel favoriet voor de ritzege ook hoor. Lijkt me zowel de beste klimmer als daler vooraan.
17-05-2017 15:57
Amador, misschien wel de beste daler vooraan
17-05-2017 15:57
Volgens mij kan Amador behoorlijk dalen
17-05-2017 15:58
Hermans lek. Ongunstig moment. Zal lastig worden terug te komen, maar t kan.

Rolland kan iig niet dalen, Laurens ook wisselvalig. Kangert kan goed sturen.
17-05-2017 15:58
Dag Teejay
17-05-2017 15:58
TJ er weer af
17-05-2017 15:58
FDJ gaat nu gas geven, kijken hoe veel Zonwebjes er bij blijven en hoe lang.
17-05-2017 15:59
@melkzuur: moeten ze hun podiumplek gewoon maar afstaan dan? Daar winnen ze ook niks mee. Sunweb gaat dit gat toch niet toe rijden
17-05-2017 15:59
Tja Melkzuur... die hebben hun rekening gisteren al gemaakt, vanaf nu bondgenoten van... elke leider...
17-05-2017 16:00
Preidler lek op een slecht moment.
17-05-2017 16:02
Als Pinot en Mollema Dumoulin gaan helpen gaan ze hem natuurlijk niet snel voorbijgaan in het klassement. Je weet wel: eerst de ander zijn bord leegeten, enz.
17-05-2017 16:02
Landa en Fraile worden teruggepakt, dus weer 1 groep vooruit met 3 minuten daarachter het peloton.
17-05-2017 16:02
Deze wordt voor Montaguti!
17-05-2017 16:03
Vangarderen duidelijk niet in orde, pijnlijk.
17-05-2017 16:05
ALs melkzuur het verschil tussen AG2R en FDj nog niet weet dan is de reactie natuurlijk al verloren. Amador mag gerust rose halen vandaag van Tom bij voorkeur met 0.30 seconde dat zet Quintana in een lastig pak hoor. Moet hij de roze trui gaan aanvallen..
17-05-2017 16:06
Landa toch wel een fantastische renner hoor! Grillig, maar laat zich niet uit de wind slaan. Komt vaak wat tegen maar probeert er meestal echt nog wat van te maken. Kan dit waarderen.
17-05-2017 16:06
Ik denk dat Kruijswijk had moeten proberen met landa mee te gaan
17-05-2017 16:07
Teejay zijn tijd als klassementsrenners voor de grote rondes moet er nu toch wel eens opzitten? Zakt telkens maar weer hard door het ijs.
17-05-2017 16:08
Ajax zal makkelijk winnen van Man Utd
17-05-2017 16:09
Landa rijdt weer weg als hij net gepakt is. Favogroep op 3 min nog steeds.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.