Giro 2017: Volg hier de elfde etappe
woensdag 17 mei 2017 om 12:20 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de elfde etappe

Met Tom Dumoulin in het roze maakt het peloton in de Giro d’Italia zich op voor de koninginnenrit in de Appennijnen. Deze rit is door de organisatie bestempeld als de Tappa Bartali, een eerbetoon aan wijlen Gino Bartali. Geeft de eerste Italiaanse zege (!) deze Giro daaraan een passend antwoord?

e officiële start is in Ponte a Ema, een klein dorpje onder de rook van Florence. In 1914 zag Bartali hier het levenslicht en in 2000 stierf hij er. Tegenwoordig is er een museum ter herinnering aan zijn carrière. De Tappa Bartali voert dwars door de Toscaanse Apennijnen en telt over een korte afstand van 161 kilometer vier bergpassen. “Als Bartali er nog was geweest, had hij hier zeker aangevallen”, zo stelt de organisatie. De Giro kennende, staat zo’n rit ook in deze tijd garant voor spektakel!

De start is vandaag om 12.35, terwijl men de finish verwacht tussen 16.54 en 17.29. Net na 13.00 begint de live-uitzending op Eurosport 1. Het commentaar is van Jeroen Van Belleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Giro d'Italia 2017 - profiel etappe 11

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 11

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
342 Reacties
1 2 3 14
17-05-2017 12:23
Amador zat net al op de rollers dus verwacht oorlog vanaf begin
17-05-2017 12:24
Ik ga voor Campenaerts vandaag.
17-05-2017 12:25
@lurtz
Dumoulin zat gisteren na de tijdrit al op de rollers, dus die is op alles voorbereid. ;-)
17-05-2017 12:27
@hoofdisvrij

Volgens mij is hij er niet meer afgeweest vannacht en gaat hij zo als een trein :P
17-05-2017 12:29
Nizzolo niet gestart
17-05-2017 12:30
Ik denk precies net als Sunweb, vanaf het begin aanvallen van aanvallers. Dit leidt tot een enorm hoog tempo in het peloton. Waardoor Sky/Movistar bij de 1e/2e klim besluiten vol door te trekken:
Bij Sunweb verwachten ze geen rustige dag in het zadel. Ploegleider Aike Visbeek vermoedt dat er aanvallen zullen komen op het roze van Tom Dumoulin, zegt hij tegen de NOS.
17-05-2017 12:31
Robert Gesink. Ideale knecht geweest voor Tom. Kan met beste 5 omhoog. 100 KM zelfde tempo. De Gesink berg (Blockhaus) had Tom Meerdere Minuten kunnen pakken. Met Robert. En ook als vandaag. Had Gesink gewoon op de rollers gestapt. Om de benen (pin) op te warmen.
17-05-2017 12:32
Dit wordt oorlog van begin tot het einde! De giro gaat nu echt beginnen!
17-05-2017 12:39
Robert Chasinque
Chris Froome zou ook een goede knecht zijn, rijd alleen net als gesink bij een andere ploeg.
17-05-2017 12:40
Zelfde intense gevoel als toen Kruijswijk in het roze kwam. Een aanval op Dumoulin voelt toch een beetje als een aanval op jezelf. Hartslag gaat hier al een beetje omhoog.
Hele spannende dag, zin in!
17-05-2017 12:41
Iemand een livestream via YouTube toevallig?
17-05-2017 12:41
Voordeel van Movistar ze hebben 2 toprenners in de top-10. Amador kan ook gewoon de GIRO pakken. Sky heeft de pech dat naast Geraint niemand dichtbij staat
17-05-2017 12:42
@redactie. Mooi en veel waardering voor al die stukken, voorbeschouwingen enz enz. Maar de voice over bij die filmpjes heeft niet echt een aangename of professionele stem. Niet prettig om naar te luisteren.
17-05-2017 12:42
die grafiekjes bedriegen wel ferm als je ziet naar de gemiddelde hellingsgraden. Die lijken mij inderdaad niet van die aard dat ze echt voor oorlog kunnen zorgen (of er moest iemand met heel slechte benen zitten uiteraard).
17-05-2017 12:43
Ik vrees toch ernstig dat ik er, na de duikeling in de sneeuw van vorig jaar, dit jaar een nieuw trauma bij ga krijgen. Vol verwachting klopt het bange hart. Als ze hem maar niet helemaal aan gort gaan rijden, met zijn allen tegen Dumoulin.
17-05-2017 12:45
@drikkes
Het zijn dan ook klimmen van tweede en derde categorie. Maar goed, als je er oorlog op wil maken, kan dat.
17-05-2017 12:48
@Drikkes: dat is juist goed voor oorlog. Als het te zwaar is durft niemand.
17-05-2017 12:49
Mensen hier vergeten dat Dumoulin zelf natuurlijk ook gewoon in topvorm is. Die rijden ze er heus niet zomaar af..
17-05-2017 12:49
Man met de hamer, je doet je naam eer aan. ;-)
Niks "met zijn allen tegen Dumoulin", bondgenoten zijn overal te vinden.
En, mocht het toch misgaan, een keer gaat het goed... En mooi een ritzege behaald en een nederlands wielervolk in beroering gebracht = ook wat waard. :-)
17-05-2017 12:49
Je zou zeggen dat deze cols Dumoulin juist prima liggen.
Ook de knechten van Tom zie ik met deze percentages echt niet direct lossen.
17-05-2017 12:51
Zhupa opent het bal. Maar we gaan over een paar km al klimmen, dus dan zullen er toch renners van een ander kaliber mee gaan doen.
17-05-2017 12:52
IK weet dat we pas bij etappe 11 zijn maar mijn aandacht valt op etappe 17. Dat lijkt mij een ideale Etappe voor Tom waar hij zelf in de aanval moet gaan.
17-05-2017 12:58
Het gaat hard ik zie de teller op de live data tussen de 50 en 60 Km/h. Ik hoop voor Nibali dat die van hem uit staat want die staat op 0.
17-05-2017 12:58
Nog niemand weg, kan ook wel even duren vandaag :)
17-05-2017 13:00
Was het niet twee jaar geleden dat in een soortgelijke etappe Astana oorlog maakte waardoor heel veel renners, waaronder Kruijswijk, zomaar 8 minuten verloren?

Het is dus voor iedereen opletten geblazen vandaag!
1 2 3 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.