Giro 2017: Volg hier de elfde etappe
woensdag 17 mei 2017 om 12:20 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de elfde etappe

Met Tom Dumoulin in het roze maakt het peloton in de Giro d’Italia zich op voor de koninginnenrit in de Appennijnen. Deze rit is door de organisatie bestempeld als de Tappa Bartali, een eerbetoon aan wijlen Gino Bartali. Geeft de eerste Italiaanse zege (!) deze Giro daaraan een passend antwoord?

e officiële start is in Ponte a Ema, een klein dorpje onder de rook van Florence. In 1914 zag Bartali hier het levenslicht en in 2000 stierf hij er. Tegenwoordig is er een museum ter herinnering aan zijn carrière. De Tappa Bartali voert dwars door de Toscaanse Apennijnen en telt over een korte afstand van 161 kilometer vier bergpassen. “Als Bartali er nog was geweest, had hij hier zeker aangevallen”, zo stelt de organisatie. De Giro kennende, staat zo’n rit ook in deze tijd garant voor spektakel!

De start is vandaag om 12.35, terwijl men de finish verwacht tussen 16.54 en 17.29. Net na 13.00 begint de live-uitzending op Eurosport 1. Het commentaar is van Jeroen Van Belleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Giro d'Italia 2017 - profiel etappe 11

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 11

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
342 Reacties
1 5 6 7 8 9 14
17-05-2017 14:17
Zijn overigens twee Basken, met de samenwerking zit het wel goed.
17-05-2017 14:18
Fraile en Landa gaan lekker, 1'37 al.
17-05-2017 14:18
geloof niet dat Kruiswijk zich goed genoeg voelt om nu de aanval te kiezen.
17-05-2017 14:19
Vanaf nu gaat de 8ste op de 7de jagen, de 6 de op de 5 de, enz... giant moet gewoon een redelijk tempo blijven rijden, niks aan de hand...
17-05-2017 14:20
de vier sun-webbers rijden wat af van de voorsprong van het groepje met Amador toch?
17-05-2017 14:20
2-2,5 minuut lijktpeloton op groep amador/kangert te houden. Dat is te overzien.

En zit ten dam nou nog in die groep amador? Wordt daar wel gegeven en kan zich dan zn dan ook nog laten terugzakken.
17-05-2017 14:21
@oud
Zou ook dom zijn om aan te vallen nu. Denk namelijk dat er nog een tempo versnelling komt of dat de ploeg van Dumoulin (/Mollema/Pinot/Nibali) het gat dicht rijden.
17-05-2017 14:21
De winnaar zit voorin. Helemaal voorin dus. Landa of Fraile. Zie Landa wel Fraile eraf rijden op die laatste klim.
17-05-2017 14:23
Ten Dam: als hij vooraan zit, lekker blijven zitten en energie sparen, genoeg scenario's te bedenken waarin het handiger is dat hij daar zit.
17-05-2017 14:23
Landa voor de etappe en Fraile voor de bergtrui
17-05-2017 14:24
Kan nog eens een een-tweetje worden tussen Fraile en Landa. De een punten voor de bergtrui, de ander de etappe.
17-05-2017 14:25
Kruijswijk moet vandaag gewoon lekker meefietsen, en donderdag en vrijdag precies hetzelfde. Dan kan hij vanaf dit weekend wel is zien of zijn vorm wat verbeterd en hij wat kan proberen.
17-05-2017 14:26
Bedenk trouwens wel dat Amador de voorgaande jaren op 8 en 13 minuten van de winnaar is geëindigd, ver achter het podium ook. Die uitslagen zeggen dus ook echt niet alles.
17-05-2017 14:26
Voor alle mensen die zich ergeren aan de overvloed van reclame; Je kunt ook op je werk zitten en in je spaarzame korte minuutjes even die site door kunnen scrollen :). Dus klaag maar lekker met je voetjes omhoog op de bank.

Voor de minder zuren onder u; is het genieten??
17-05-2017 14:30
Het is een ongeschreven wet dat de ploeg van de roze trui de wedstrijd draagt, maar wat nu als Dumoulin tegen zijn ploeg zegt ga maar van kop af en laat de andere ploegen het lekker uitzoeken. Iedere ploeg speelt zijn eigen tactisch spelletje. Je maakt er misschien geen vrienden mee, maar nergens is het verplicht dat hij zichzelf en zijn ploeg kapot moet gaan rijden.
17-05-2017 14:32
Zo hard fietsen de jongens van Sunweb nu niet ...
17-05-2017 14:33
@robotour. Daar is het nu te laat voor, je kunt niet gaan bluffen als je al verteld hebt wat je hand is.
17-05-2017 14:33
Ik heb geen paniek, maar ik denk wel dat dit de ideale situatie is voor movistar. Vind het gewoon een goede tactiek van ze. Ze mogen niet te ver rijden van sunweb, maar eigenlijk ook niet te dichtbij, want quintana gaat dadelijk op de grote plaat die kant op poefen! Nadat Izagirre iedereen weer op de pijnbank heeft gelegd op de laatste beklimming.
17-05-2017 14:33
2 minuten voor de 2 basken op de achtervolgende groep, die zijn weg.
17-05-2017 14:41
Tom lekker aan het sparen vandaag.
17-05-2017 14:41
Pelizotti gevallen. Lag een Trek bij. Don't be Mollema? Don't be Mollema?
17-05-2017 14:42
Wie was die Trek renner over de vangrail? toch niet Mollema?
17-05-2017 14:42
Mollema wordt gemeld bij de valpartij, maar volgens mij zag ik een andere Trek-man daar staan.
17-05-2017 14:42
Dat lijkt me wat voorbarig...
17-05-2017 14:42
Veel problemen in het peloton in de afdaling
1 5 6 7 8 9 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.